Eftersom vi håller på olika stall här hemma, får de som ”vunnit” senaste loppet leda. Två race in har jag redan tröttnat på sonens flin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt jävla korrekt fråga och ställa ändå!Ballsy fråga, men den behövde ställas.
Samt Gasly.Och sen blev båda Ferraris diskade då LEC bil vägde 1kg för lite efter racet och Hamiltons underredesplatta hade 0,5mm för mycket slitage..![]()
Och sen blev båda Ferraris diskade då LEC bil vägde 1kg för lite efter racet och Hamiltons underredesplatta hade 0,5mm för mycket slitage..![]()
Lawson lär inte bli långvarig. Det finns inga som helst tecken på att han ens är i närheten av att behärska bilen eller visa tecken på förbättring. Det är inte säkert att han kommer att ta en enda poäng om han får fortsätta. Perez var ojämn och oftast alldeles för långt efter Verstappen, men han kämpade i varje fall på. Lawson ser mest uppgiven ut. Jag tyckte att det sa allt när de visade hans kvalvarv i repris i F1TV. Det var inte som så att han körde bort sig eller missade i nån kurva för att han satsade för hårt. Han var bara fruktansvärt långsam. Så stora förbättringar som han skulle behöva göra för att rädda sin styrning tror jag inte är möjliga,Ballsy fråga, men den behövde ställas.
Ja, jag hoppas också det. Framförallt för att det borde ha varit Tsunoda redan från start. Han kvalade ut Lawson sex gånger av sex möjliga förra säsongen. Red Bull har gjort samma misstag som de gjorde med Gasly och Albon. De har satt en lovande, men rätt orutinerad förare i en svårkörd bil med Verstappen som stallkompis. Det är så man förstör nåns karriär.Känns ju ganska logiskt att Tsunuda skulle få chansen just till Suzuka. Hoppas det sker och hoppas han levererar.
Förutsatt att det här inte bara är hittepå så bör det bli officiellt inom några dagar.Känns ju ganska logiskt att Tsunuda skulle få chansen just till Suzuka. Hoppas det sker och hoppas han levererar.
Det lär nog gå åt skogen för han med om de nu blir av, tyvärr. Hur RB ska lösa det efter Yuki om de inte fungerar blir kul att se. Tveksamt att någon på gridden klarar av att ratta den där bilen.Förutsatt att det här inte bara är hittepå så bör det bli officiellt inom några dagar.
![]()
Om inte Perez varit så otroligt ojämn och crashat så ofta som han gjorde så hade han nog varit kvar.Å andra sidan så är ju inte kraven jättehöga. Alla inklusive Red Bull vet att bilen är svårkörd. Jag tror han blir kvar bara han plockar poäng. Alla dömde ut Perez, men han blev ändå kvar i fyra år och det tror jag faktiskt berodde på att de var osäkra på om nån kunde göra jobbet bättre.
Lawson är dock för dålig och jag tror nog ändå att Tsunoda med mer rutin borde kunna vara bättre. Inte i närheten av Verstappen, men bättre.
Angående hur Max skulle prestera i en annan bil, så tror jag inte att han skulle prestera särskilt bra. Det är därför jag tvivlar starkt på att han kommer att gå till nåt annat team.
Jovisst, men alla har ju kraschat ofta i den andra Red Bull-bilen. Gasly jag vet inte hur många gånger under bara en halv säsong. Albon likaså. Lawson kraschade förra helgen. Det blir så när man försöker köra fort med en bil vars egenskaper man inte förstår eller kan kontrollera. Försöker man köra säkert, så går det bara för långsamt. Perez gjorde ju ändå jobbet helt ok i lite drygt tre år. Fem segrar och 24 andra pallplatser är inte så otroligt uselt som många har fått för sig, även om han helt tappade förmågan ifjol. Jag tror inte man kan förvänta sig så mycket mer, såvida man inte värvar en Verstappen-kopia. Jag hoppas verkligen på att Tsunoda fixar det. I varje fall bättre än Lawson.Om inte Perez varit så otroligt ojämn och crashat så ofta som han gjorde så hade han nog varit kvar.
Tror Max hade presterat i en annan bil, men det hade inte sett ut som de gör i RB med den enorma skillnaden som det är nu. Max vill nog ha garantier att bilen ska utvecklas efter hans önskemål, tveksamt nåt stall är beredda att slänga den andra bilen under bussen för de.
Många som verkar bekräftat det under natten, spännande. Yuki är körd oavsett val så helt rätt att han försöker styra upp det.Förutsatt att det här inte bara är hittepå så bör det bli officiellt inom några dagar.
Det lär nog gå åt skogen för han med om de nu blir av, tyvärr. Hur RB ska lösa det efter Yuki om de inte fungerar blir kul att se. Tveksamt att någon på gridden klarar av att ratta den där bilen.
Undrar hur Max skulle prestera i tex Mercedes som är helt annorlunda mot RB bilen. Mercedes lär ju knappast vilja göra bilen okörbar som RB bilen beter sig nu. Om man nu leker med tanken att han skulle lämna RB vill säga.
Om inte Perez varit så otroligt ojämn och crashat så ofta som han gjorde så hade han nog varit kvar.
Tror Max hade presterat i en annan bil, men det hade inte sett ut som de gör i RB med den enorma skillnaden som det är nu. Max vill nog ha garantier att bilen ska utvecklas efter hans önskemål, tveksamt nåt stall är beredda att slänga den andra bilen under bussen för de.
Exakt min take också. Tsunoda är körd oavsett och kanske just av den anledningen vill/kan RB göra en swap så tidigt i säsongen. RB är knappast kända för att göra de enkla valen och jag hade blivit mindre förvånad om de tog in en random förare än att låta Tsu köra, typ Colapinto eller liknande.Många som verkar bekräftat det under natten, spännande. Yuki är körd oavsett val så helt rätt att han försöker styra upp det.
Max hade garanterat presterat bra i en annan bil, han är av en annan kaliber och det ser man mtp hur han rattar bilen för tillfället.
vi bad raceingenjören Jonas Jarlmark Lyhammar förklara varför det faktiskt är nästan omöjligt att matcha Verstappen i en Red Bull.
Lite överdriven analys om att Max inte kommer leverera i annat material. Ex: så fort det blir regn eller förutsättningar som inte är optimala är han konstant i topp. Till skillnad från, ja typ resten.Rätt intressant läsning:
![]()
Därför kan ingen köra som Max Verstappen i Red Bull
Max Verstappen är oslagbar i Red Bull – men varför misslyckas alla teamkamrater? Vi förklarar vad som gör bilen och miljön så svår för andra.www.automotorsport.se
Tsunoda är ju som bekant körd ändå. Ingen backning/koppling mellan RB och Honda. Men 0p i två race i rad är lite väl magstarkt även för RB.En intressant men lite deppig teori jag såg på reddit:
"I really think Red Bull's mindset is they know there's something wrong with the car and they don't want to completely break Lawson's confidence so they'll put put him back in the vcarb so he can build back his confidence with good results and go back to Red Bull once the car design has changed
They don't care about Yuki and I don't think they suddenly rate him higher,they just think if someone is going to struggle they would rather it would be him.”