• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Det var på tiden!
IMG_0733.jpeg

Hatten av för Nico! Skoj att se!
Verkligen! Att se stallet fira med Nico som på fotbollsplan gav gåshud.

IMG_2913.jpeg

Ska ändå rätt mycket till för att sparka en teamchef mitt under säsongen. Frågan är om man ska tolka det som att Verstappen kommer att lämna?
Visst har Red Bull problem, men det är ju inte som så att en ny teamchef kommer att ändra nåt nu.
Har ju hänt rätt mycket inom stallet. Max påväg bort = katastrof, andreförare byts ut som underkläder, Horner skickar kåt-sms men knappast business as Ursula pga efterspelet, nyckelpersoner har lämnat. Rörigt värre och nånting behöver göras. Så antingen ett försök för att göra Max (Jos?) nöjd eller för att börja om pga att Max lämnar, till värsta rivalen dessutom.

Kan ligga något i det! Tyvärr kommer det inte hjälpa till med något. Fred gör ett bra jobb men det är deras management och den italienska stoltheten som är deras största stoppkloss. Dom behöver tänka utanför boxen igen..
Jag såg att Fred gav Elkann (ordförande i Ferrari) en offentlig känga häromdagen. Möjligt tecken på att Fred redan fått sin uppsägning, men kanske att han slutar efter säsongen.

Kan ligga något i det! Tyvärr kommer det inte hjälpa till med något. Fred gör ett bra jobb men det är deras management och den italienska stoltheten som är deras största stoppkloss. Dom behöver tänka utanför boxen igen..

Jag såg att Fred gav Elkann (ordförande i Ferrari) en offentlig känga häromdagen. Möjligt tecken på att Fred redan fått sin uppsägning, men kanske att han slutar efter säsongen.
Helt oskyldig är han ju inte. Både taktik och kommunikation har varit totalt undermåligt inte bara den här säsongen utan de senaste åren och där måste han ta sitt ansvar. Han har trots allt lyckats med väldigt lite sedan han tog över.

Helt oskyldig är han ju inte. Både taktik och kommunikation har varit totalt undermåligt inte bara den här säsongen utan de senaste åren och där måste han ta sitt ansvar. Han har trots allt lyckats med väldigt lite sedan han tog över.
Jag är fast övertygad om att Ferraris största problem är rotat djupare än förare & teamchefer.

Dom har gått igenom teamchefer som bl.a. Arrivabene, Binotto, Domenicali, Mattiaci och nu Vasseur.
Dom har haft förare som Alonso, Vettel, Raikonnen, Sainz, Leclerc & Hamilton men ändå når dem inte hela vägen fram (trots att det såg hyfsat ut under många år).

Jag är helt övertygad om att de behöver gå till roten i detta och helt omstrukturera hur de jobbar för att nå toppen igen.

Kolla tex WEC där man kom tillbaka efter 50 år borta och har vunnit Le Mans 3 år i rad nu.

Har ändå lite svårt att tänka mig att Horner är aktuell för Ferrari? Hans CV är ju fint, men säsong 24 och 25 har ju inte direkt visat något starkt ledarskap med tanke på allt lallande med val av andreförare, olämpliga chattar med personal, interna tjafs och inte minst en stor förlust av personal som gått över till konkurrenter.

Min känsla är att han är utköpt och inte kommer synas mer i F1-sammanhang.

Hyfsat cv ändå, på tal om Ferrari osv..

f1-20-years-14-titles-an-incredibly-successful-partnership-v0-zp4dslzxutbf1.jpeg

124-race-wins-christian-horner-is-second-in-the-all-time-v0-pnwasacglwbf1.jpeg
red-bull-and-ferrari-over-last-2-decades-v0-m7l3wyzittbf1.jpeg
otrolig meritlista!
Jag tror han går till Alpine då han är nära Briatore och han bör söka efter en riktigt jäkla vass ledare. Han är så streetsmart så han kommer göra allt för att nypa Horner. Om Horner tackar ja är en helt annan sak men tror inte att Horner är klar med F1 ännu.
Ferrari tror jag är osannolikt, då det är ett rent självmordsuppdrag.

• Like
Reactions: par
Är rätt övertygad om att Verstappen kommer nyttja sin kontraktsklausul och ansluta med Mercedes nästa år. Är nog därför som Russells förlängning inte blivit av

Det är väl ryktats länge om att både Perez & Bottas ska vara aktuella för Cadillac. Kan tänka mig att dom som nya inom sporten vill ha två rutinerade förare i bilarna för utvecklingen av dem osv.
Alt ifall dem vill få med en förare med amerikansk koppling 🤔
En rookie känns inte aktuellt

Tillbaka
Topp