Laddar...
Erikson Urhandel

Någon med en Christopher Ward här?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Travellingcello, 27 mars 2016.

1. HSK

HSK Tantal

Det verkar vara rätt högt tryck på CW just nu troligtvis pga den nya lanseringen. Jag vet inte hur deras handläggningstider brukar se ut men jag beställde en klocka i onsdags och har fortfarande inte hört något och de anger själva att ordrar i normalfallet hanteras inom två arbetsdagar.

Bara en heads up om längre väntetider än normalt men det kanske folk ändå räknar med i och med lanseringen och den senaste vågen av rabattkuponger.

Bezelman gillar detta.
  2. kjesul

kjesul Brons

Snapshots, sorry om de är lite suddiga, går kanske att läsa. Bara en vinkel men ger en vink kanske. Den äldre går bättre.

IMG_20190507_171938_7.
    IMG_20190507_172123_4.

HSK gillar detta.
  3. kjesul

kjesul Brons

Lite förtjust i GMT och har ju några, de allra flesta har 2893-2/330 i sig. Har även några airman purister (som ju har 24 tim visning) och också har det urverket. Byter ofta klocka så har inte brytt mej så mycket rent praktiskt förrän det blir så mycket att spelar roll över en dag eller så (en del av nöjet att ta en "annan" klocka pilla på på morgonen). Däremot kör jag dem i timegraphern emellanåt och skulle säga att de allra flesta ligger inom -5 till +10 spd i de flesta vinklar. Man inte alla... På armen (irl :)) har jag mindre koll som sagt.

Bezelman och HSK gillar detta.
  4. MortenH

MortenH Tantal

Min backar -3 till -8 i de flesta positioner.
    Men med lite svordomar, hot och finlir med positionen kan man åstadkomma denna snygga mätning

Nilas, HSK och kjesul gillar detta.
  5. HSK

HSK Tantal

Jag måste ge lite cred till Christopher Ward och deras kundtjänst. Efter att ha lagt en beställning för en vecka sen har jag inte hört något mer vilket troligtvis beror på att de har haft högt tryck i och med att den nya modellserien lanserades vid samma tid. Det stod på hemsidan att normal handläggningstid är 1-2 arbetsdagar och att man ska kontakta dem om det drar ut på tiden.

Jag mailade dem igår och förklarade att det absolut inte är någon brådska och att jag förstod att de säkert hade mycket att göra men att det stod på hemsidan att man skulle kontakta dem och jag ville bara veta om det var pga hög arbetsbelastning eller om modellen jag beställt var slutsåld igen så att man vet vad som är rimligt att förvänta sig gällande leveranstid.

Jag har inte fått svar på mailet än men jag fick ett automatiserat mail om att min beställning har skickats med DHL Express vilket jag antar var deras sätt att ursäkta väntetiden då de i vanliga fall verkar skicka via Royal Mail med drygt en veckas leveranstid och Express är ett tillval för 400kr.

Bezelman och kjesul gillar detta.
  6. Bossebäver

Bossebäver Brons

Jag har haft lite problem den sista tiden med det motsatta, dvs. Skitpissig kundtjänst även efter att det är uppenbart att det är företagets fuck-up.

Skillnaden på din och min upplevelse är att du sannolikt mer än gärna gör business med CW igen (kanske till och med mer sannolikt) medans jag ALDRIG kommer ha att göra med "mina" företag igen.

7. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Jag vill varna för @Breitlingfan!;) Här begärde en klockbroder hjälp med att motstå en fix. Inte bara ignorerade han min begäran, han utnyttjade dessutom mitt svaga sinnesstånd genom att omedelbart erbjuda sig att "hjälpa till" för att stilla mitt sug.:D
    Skämt å sido, vilken trevlig klocka, och sjukt mycket kvalitetskänsla för kronan!:) Tack för affären @Breitlingfan!
    cw.

Lindellc, Andy7750, AE41500 och 8 andra gillar detta.
  8. Bezelman

Bezelman Brons

Slug rackare det där! :) Grattis till att blivit påtvingad en så fin klocka ändå!

M.L. gillar detta.
  9. HSK

HSK Tantal

Tråkigt att höra men det är lite mer konstruktivt om du berättar om dina erfarenheter mer ingående än att bara påstå att de är citat "skitpissiga".

10. Bossebäver

Bossebäver Brons

Jag kanske skulle ha klargjort att det inte gäller CW för min del eller ens ett klockföretag. Det gäller en beställning snus som blev försenad med 2 månader med helt ensidig kommunikation och det andra är ett inställt evenemang på live it:)

Crentus gillar detta.
  11. Breitlingfan

Breitlingfan Brons

Tack detsamma för en trevlig affär och den där sitter ju som ett smäck på dig! :)

M.L. gillar detta.
  12. Tipsy

Tipsy Titan

Tack för jämförelsen, har liknande storlek så alltid trevligt att höra vad andra tycker. Jag hade helt snöat in mig på den blåa c65, men måste säga att den svarta gmtn lockar och för att göra saken mer komplicerad kom den nya c60 ut.

kjesul gillar detta.
  13. kjesul

kjesul Brons

Wotd. Denna är kanoon.
    IMG_20190513_121803_8.

Hjelm, Pave och Anatta gillar detta.
  14. HSK

HSK Tantal

Vad är det för serienummer på den? Det verkar inte direkt vara någon strykande åtgång ifall serienumren är i ordningsföljd då den jag köpte ny i maj hade nr 67 och då var det ändå batch två om jag inte minns fel.

15. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Står 0104 på baklocket.

HSK gillar detta.
  16. HSK

HSK Tantal

Jag förstår. Trist att du haft problem med andra leverantörer men det kan ju lätt misstolkas som att det gäller CW så tack för förtydligandet. :)

Alberget4a gillar detta.
  17. HSK

HSK Tantal

Ah, då kanske de är helt slumpmässiga då eller så fick jag bara en gammal hyllvärmare. :p

M.L. gillar detta.
  18. Breitlingfan

Breitlingfan Brons

Är det någon som har provat denna 42mm skönhet i titan ännu ? Jag är bra sugen.
    C60 Trident Elite 1000
    C7CC3E3F-2528-4BFA-8E63-97B90D46E818.

MaBr, Daniel1978 och kjesul gillar detta.
  19. kjesul

kjesul Brons

Tror inte den levereras än. Juni?

20. Breitlingfan

Breitlingfan Brons

Ja såg det precis. Den ser bra fin ut.
    Jag gillar verkligen färgkombinationen mellan blå och orange samt att den är i titan.

21. kjesul

kjesul Brons

Ja den är riktigt fin.. Lite intressant att få veta hur hybridremmarna är.

22. Breitlingfan

Breitlingfan Brons

Ja dom ser rätt tjocka och stela ut men jag antar att det bidrar till att klockan sitter stabilt.

23. kjesul

kjesul Brons

Ja. Gummit (antar att det är det i alla fall) i kanten/profilen gör att den ser ut som den är "svårböjlig"/stel. Men CW brukar ju ha bra grejor så den kanske är följsam och skön. Spännande att höra när nån provat.

24. Breitlingfan

Breitlingfan Brons

Man vet aldrig, kan bli jag ;). Har snöat in på dinkor i titan nu.

kjesul gillar detta.
  25. Lyckokaka

Lyckokaka Tantal

Från:
    Göteborg
    Ett par Reviews jag sett har sagt att gummit är väldigt stelt och obekvämt. Gjorde mig lite avtänd på den då den inte går att få med nåt annat.

Senast ändrad: 18 maj 2019
    kjesul gillar detta.
  26. HSK

HSK Tantal

Är det fråga om dålig QC eller är det jag som är orimlig i mina förväntningar? Om man ställer in tiden så följer GMT-visaren givetvis med och är då centrerad, men om man vill ändra GMT-handen stegvis hamnar den ganska off och det verkar finnas väldigt mycket spel i GMT-handen med resultat att man måste ställa tiden varje gång man vill ändra GMT-handens position för att få korrekt tidsangivelse.

Bifogar några bilder på hur det ser ut om man linjerar visarna och sedan flyttar visaren stegvis. Troligtvis inget problem vid vanlig användning så länge man alltid har samma GMT-zon inställd men trist att man verkar behöva gå igenom denna procedur om man vill ändra zon, då går ju GMT-funktionen lite förlorad kan jag tycka. Kanske inte heller något egentligt problem då man ändå ser vilken timme det gäller men väldigt störande ändå att visarna inte linjerar...

Jag har aldrig haft någon GMT/SW330 så yay or nay? Är det vanligt förekommande eller har jag fått ett måndagsexemplar?

20190520_115940.
    20190520_115952.
    20190520_120000.

David Gugge och TobiasD gillar detta.
  27. Gäspande_Skorpan

Gäspande_Skorpan Brons

Varje gång man smäller en modul på ett existerande verk får man ju fler felkällor. Likväl ska det inte finnas sådär mycket spel.
    Hade det varit min klocka hade jag reklamerat.

HSK gillar detta.
  28. MaBr

MaBr Guld Premium

Det där hade jag aldrig accepterat. Den är ju inte ens i närheten av att pricka rätt. :confused:

HSK gillar detta.
  29. HSK

HSK Tantal

Ja, jag tyckte att det kändes som lite väl mycket spel men har som sagt ingen erfarenhet av verket eller GMT över huvud taget för den delen och visste inte riktigt vad som är normalt. Får väl höra med CW och se vad de säger. Tack för input! :)

30. kjesul

kjesul Brons

Det där verkar inte rätt. Blev tvungen att testa på min c65 och den är mycket mer precis även om den inte pekar exakt rätt.
    IMG_20190520_171902_6.
    IMG_20190520_171950_0.
    IMG_20190520_172003_0.
    IMG_20190520_172014_9.

HSK och MaBr gillar detta.
Mollstedt