Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svinsnygg!Min första CW Sealander gmt 39, riktigt nöjd!
riktigt läckert det där!Min första CW, Sealander gmt 39, riktigt nöjd!
Snygg! Men vore bättre i 38mm och till halva priset…
Nu har man officiellt släppt den. Snyggt!
Urverket är deras inhouse
"At the heart of The Twelve X (Ti) is Calibre SH21, Christopher Ward’s in-house chronometer movement. Not only does SH21 deliver COSC-certified timekeeping, but its twin-barrel construction ensures a power reserve of five days."
Priset ligger runt 4000 GBP (beroende på armband)
En review:
Hands-On Debut: The Titanium Skeleton Christopher Ward The Twelve X Watch | aBlogtoWatch
Having evolved from a rather generic dress watch brand founded in 2004 to a British watchmaking juggernaut focused on tool and sports watches in 2024, Christopher Ward probably needs no real introduction. There is one constant feeling I’ve experienced when reviewing the brand’s timepieces...www.ablogtowatch.com
Kul koncept, och bra har de lagt till micro-adjustment i låset, 3 mm, men bättre än inget. Hoppas det når resten av de vanliga modellerna.
Edit* CW bekräftade att micro-adjustment kommer till de andra modellerna också i deras senaste Loupe nummer.
Vet någon vilken tid på året de brukar köra sin rea?
Förmodar att samma gäller nu. Dock värt att byta till olika valutor och räkna om till SEK.Nån som vet vilken valuta som är bäst handla i när man ska shoppa loss på CW´s hemsida?
Jag vet att jag vid tidigare tillfällen handlat i brittiska pund och att det blev en bra slant billigare. Men är det fallet nu med?
Är väääldigt nära att klicka hem den här: https://www.christopherward.com/watches/c63-sealander-automatic/C63-36ADA3-S00K0-B1.html
Nån som kan underlätta beslutet genom lite goda ord om C Ward?
Snyggt! Är det där 36mm?Haft min i snart 6 månader. Sjukt nöjd fortfarande. Har den till allt.
Snyggt! Är det där 36mm?
Mycket snyggt. Tack för bilder o peppJapp det är det! Jag bär den typ alltid på klockbandens motsvarighet till mysbyxor men den klär i allt tycker jag.
Mycket snyggt. Tack för bilder o pepp