• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Chefen

Omega
Jag slog till på den blå, kommer inom ett par dagar!
TIPS: Använd kod MOD10 i kassan.. Ger 10%
Screenshot_20200830_110525_com.android.chrome.jpg
 

Ninred

Omega
2-Faktor
Då fick man hem sin andra cw, en c65 trident gmt. Förväntningarna var höga då jag fick hem c60 mk3 förra veckan. Den upplevde upp till förväntningarna, grym kvalité och finish, sitter som ett smäck på sina 41mm och den är så tunn. Nu är man hooked på Cw, man vill bara ha fler :)
20200831_183530.jpg
20200831_191612.jpg
20200901_200901.jpg
 

Chefen

Omega
Oj det var snabbt, va fin den är. Kan man få se fler jämförelser med Tudorn?

Det är en Tudor BB 41, så samma size com C65an. C65an är lite smidigare. En annan sak är dykförlängningen somm CW har som funkar bra för att fininställa storleken på länken, det saknar Tudor. CW använder även snabbsprintar så smidigt att byta armband.
Vilken ska man då ha? Båda säger jag
IMG_20200905_103146.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Det är en Tudor BB 41, så samma size com C65an. C65an är lite smidigare. En annan sak är dykförlängningen somm CW har som funkar bra för att fininställa storleken på länken, det saknar Tudor. CW använder även snabbsprintar så smidigt att byta armband.
Vilken ska man då ha? Båda säger jag
IMG_20200905_103146.jpg
Stort tack för jämförelsen. Lite orolig över 22mm bandbredden, hur upplever du det, proportionerligt?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Passar sig riktigt bra i läder.
Lite nyfiken på motivationen bakom att ha gula pluppar från kl 12-4 kommer ifrån? Någon annan som lagt märke till denna detalj? Jag har sett det först nu.
Troligtvis samma anledning som varför andra dykare har 15-20min (beroende på modell och tillverkare) i en annan färgmarkering. Jag har inte superbra koll och någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag har för mig att det har med dekrompession att göra och/eller som varning för att uppmärksamma att man börjar närma sig gränsen för hur länge det är OK att dyka då jag har för mig att standardtuber rymmer syre som räcker i ca 60min. :)
 

cbt

Breitling
2-Faktor
Troligtvis samma anledning som varför andra dykare har 15-20min (beroende på modell och tillverkare) i en annan färgmarkering. Jag har inte superbra koll och någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag har för mig att det har med dekrompession att göra och/eller som varning för att uppmärksamma att man börjar närma sig gränsen för hur länge det är OK att dyka då jag har för mig att standardtuber rymmer syre som räcker i ca 60min. :)
Låter rimligt. Är ju med på dykarfunktionen. Lite fundersam dock varför det skall vara på markören istället för innerringen. Den alternativa färgen har ju inget syfte direkt om minutvisaren gått förbi 20 min. Speciellt när en dykarring redan finns... Äsch, kanske bara jag som överanalyserar. Snygg klocka i varje fall.:)
 

Crispie

Rolex
Vad tror vi. Går det bra för CW eller? Lanseras ju fasligt mycket modeller just nu, men strösslas det inte ovanligt mycket med rabattkoder på alla håll och kanter?
 
Topp