• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Julafton kommer tidigt i år :) mer kommer på fredag.
FB8C9ED2-AD99-4D2A-AC94-1E26FFE8AF1A.jpeg
Någon hint om storlek på den? :)

Jobbigt med ny modell när förra nyheten (sapphire) ligger i "kundvagnen" och bara väntar på en rabattkod.
Hoppas den nya är skitful och något jag inte alls vill ha :)
Måste byta om lite i lådan.
Någon som vill ta över min C65 Gmt?
svEwdzCZ30eZIAN1pJJ8wZVnWZ9IbhoKd6MDlGbKgzkWLanLbsM8oG6PkPsI4QV2GXNjOlvjFRGvlD7zWyz-t-ezNG7Ruuw9699Ei37Daw55Uez-ydGnfbwzI9k47yT9ujKMpqiM_8Cf4g8g5kVFHfa4nlJzVl5uDglEfhgTrNBIZvECQR3ZUu2uvRqN-G41IHOEMsMICrOE3hrf-l3WP9HPShWsnfsUUxmcIx2t-LAL-wdI8Y1SU5u09GKcBoqWLvGOEoF_lM8wpx4T9YFbAC-WKeVEIm3ni4EGTWi2r8AwqV-UgezV3_ztBztbTsXiA0u7kcwik2TfaFj3H1bQEWwqbYIGFSt2w9QCkphhmnyqFgQVP4074XXCM1Gma7dxPJBqZJAYhxXO4BRNG-zSl7BvZlsQGrz4KxO20GWS7xvEbOC7MMhZqze2NPX-aTc6N2p752vKYcjULryfH33CDFz5OBpElQRfRjoFRhhjmg3PjUGCGBtJTMgIoz4q6qzOIjUkb5bkLp24yukOXg6XGjZCM1hIvxHX9tiiIeulBbzVO0m_V9pJ4yUlT4Ny-C4Pb_XZYvbglEHElcuP0XE4dFfCLqg8j-A2dcSCgIH3ZRdaA7EIGKFL1-irbQdqDmz0t0L6qzk3DdQ7CSn0R6WCN9bMO-fG56g24hG0_9KRXsK42kM06ZY0YPN9e2f00NE=w1605-h903-no
Lär komma en C60 i Military serien, Royal Marines tror jag, blir nog något grönt. Den kanske vore något om nu Compressorn blir ful ;)

Matic är också för stor! :D Dessutom är inte Matic en kompressorboett. ;)
Det där känner jag inte igen. Det brukar vara jag som hävdar att alltig är för stort. :oops: Vet det, menar du att det verkar större med två kronor? Jag har flera airmans med två kronor (inte i samma symmetri som ovan men ändå) känns inte större.
Bara så där lite nördigt har jag hört: kompressor begreppet kommer egentligen inte från två kronor i ovan symmetri utan från att bakplattan pressades fast (inte skruvades) vilket på den tiden ökande tryckmotståndet. Sen råkade den första klockan (kommer inte ihåg vilken just nu) också ha två kronor som ovan och det blev benämningen.... So who cares. :bored::drowning::)

Det där känner jag inte igen. Det brukar vara jag som hävdar att alltig är för stort. :oops: Vet det, menar du att det verkar större med två kronor? Jag har flera airmans med två kronor (inte i samma symmetri som ovan men ändå) känns inte större.
Bara så där lite nördigt har jag hört: kompressor begreppet kommer egentligen inte från två kronor i ovan symmetri utan från att bakplattan pressades fast (inte skruvades) vilket på den tiden ökande tryckmotståndet. Sen råkade den första klockan (kommer inte ihåg vilken just nu) också ha två kronor som ovan och det blev benämningen.... So who cares. :bored::drowning::)
Nej, jag menar bara att vintage-stilen på boetten gör sig bättre i mindre format tycker jag. Var inte grejen med kompressorboett också att den pressades ihop av vattentrycket så ju djupare man tog ner den desto större blev vattenresistensen? Lite som Vostok tänker jag eller har jag fått det om bakfoten?

Nej, jag menar bara att vintage-stilen på boetten gör sig bättre i mindre format tycker jag. Var inte grejen med kompressorboett också att den pressades ihop av vattentrycket så ju djupare man tog ner den desto större blev vattenresistensen? Lite som Vostok tänker jag eller har jag fått det om bakfoten?
Ok, ja om det blir vintage så håller jag med, eller det gör jag ju i vilket fall, vill ha mindre :). Kan den bli lite som dan henrys, lite modernare kanske? Jo så är det väl men kan inte det funka med skruvade också om man lägger tätningen innanför rätt? Hade i vilket fall inte med kronorna att göra om jag fattat de hele. :angel:

Ok, ja om det blir vintage så håller jag med, eller det gör jag ju i vilket fall, vill ha mindre :). Kan den bli lite som dan henrys, lite modernare kanske? Jo så är det väl men kan inte det funka med skruvade också om man lägger tätningen innanför rätt? Hade i vilket fall inte med kronorna att göra om jag fattat de hele. :angel:
Nej, det hade nog inget med kronorna att göra, det är som du säger att det bara var en slump. Finns ju såna boetter utan dubbla kronor också. Jag tänker att det inte borde funka med en skruvad eftersom baksidan inte kan röra sig eller?

Nej, det hade nog inget med kronorna att göra, det är som du säger att det bara var en slump. Finns ju såna boetter utan dubbla kronor också. Jag tänker att det inte borde funka med en skruvad eftersom baksidan inte kan röra sig eller?
Vad tror du om att om innersta gängorna har gummi lär tätheten öka med trycket? Jaja strunt samma. :(:)

Ping @Crispie var det inte en sån du var ute efter eller var det någon annan medlem?
EDIT: Vill gärna höra intryck från någon här inne om Sapphire. :)
Snyggt @parasec tack! jo. Dessa har jag suktat efter länge och nu låter det som att det är två på gång :eek:. Jag har dock sålt av stora delar av mitt klockinnehav och rockar Garmin sen en vecka tillbaka. Får se hur länge det håller i sig dock. CWn sitter dock säkert i den lilla kvarvarande samlingen. Jag är dock väldigt sugen ändå. PMa gärna prisidé! Ping @MortenH & @kjesul

Det glädjer mig också att se så här hög aktivitet i CW-tråden :) och såklart grattis till Worldtimern, @kjesul ser grym ut!

Tillbaka
Topp