• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som följer MotoGP

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Haha grymt bra!

när jag får puls av att titta då undrar jag hur förarna känner sig :D

Valentinos körning is Golden
Tror faktiskt att förarna är så mycket in the zone att de inte upplever någon större stress. Skulle tro att det nästan är värre för oss som tittar :D

Tittade på det sista varvet flera gånger. Gåshud när Dovi o Marquez gasade ur kurvan jämsides med varandra..
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Skönt race än så länge :nailbiting:
Kommer F1 upp dessa hastigheter?
IMG_20190314_212316.jpg
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Skönt race än så länge :nailbiting:
Kommer F1 upp dessa hastigheter?
IMG_20190314_212316.jpg

Jodå, ser man till varvtider brukar vanligtvis F1 vara rätt mycket snabbare - vissa banor mer/vissa banor mindre. Se jämförelse här t.ex:

Acceleration rakt fram är hojen snabbare, men kurvhastighet är F1 överlägset på. Kollar bara MotoGP själv då jag tycker F1 är ett riktigt sömnpiller.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jodå, ser man till varvtider brukar vanligtvis F1 vara rätt mycket snabbare - vissa banor mer/vissa banor mindre. Se jämförelse här t.ex:

Acceleration rakt fram är hojen snabbare, men kurvhastighet är F1 överlägset på. Kollar bara MotoGP själv då jag tycker F1 är ett riktigt sömnpiller.

Ja men precis, det säger sig självt att F1 bilen är snabbare på varvet :) Men kommer de upp i samma toppfart ~350km/h?
Håller med, försöker följa MotoGP så gott det går, men F1 var det längesen jag följde var väl när de bytte till de "nya" motorerna så man inte fick det roliga ljudet längre.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Var tvungen att kolla upp högsta hastigheten för respektive sport och F1 är snabbare.

Saxat från respektive wiki sida.
Screenshot_20190315-164509__01.jpg

Screenshot_20190315-164416__01.jpg
 

Hawk100

Rolex
Nu svär jag väl kanske i kyrkan, men är inte Moto2 o Moto3 roligare att se? Massor av omkörningar och oftast spännande ända in i mål!!
MotoGP är ju met statiskt, typ som de flesta F1-lopp.....
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nu svär jag väl kanske i kyrkan, men är inte Moto2 o Moto3 roligare att se? Massor av omkörningar och oftast spännande ända in i mål!!
MotoGP är ju met statiskt, typ som de flesta F1-lopp.....
Har inte tittat på 2 och 3 än men ska börja göra det tänker jag. Har ju också hört att de ofta är roliga att se. Men tycker oftast att GP är tillräckligt spännande och dessutom är det värsta klassen/Rossi kör där.. :)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Lägre klasserna är grymma. Nu är ju även Superbike spännande när Ducati verkar fått fason på hojen.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vilket jäkla sista varv igen haha.
Höll andan sista halvan ....
Verkligen! Haha! Har inget emot Marquez men det är kul när han får kämpa lite. Grymt snyggt av Rins.

För övrigt så j-a tråkigt för Quarta och Dovi. Håller på båda, speciellt på Quarta och det var synd att han ryckte till när Rins hoj ormade sig...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag gillar ej Marquez :D så det var gött .

Ja synd för racet att de kraschade, undrar hur ede hade blivit med en fyrmannaklunga ....

Verkligen! Haha! Har inget emot Marquez men det är kul när han får kämpa lite. Grymt snyggt av Rins.

För övrigt så j-a tråkigt för Quarta och Dovi. Håller på båda, speciellt på Quarta och det var synd att han ryckte till när Rins hoj ormade sig...
 
Topp