• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som följer MotoGP

Finns det några kvar som kollar?
Precis kollat på nya sprintracet för 2023 och det var riktigt bra. Full gas, inte massa taktik. Aggresiv körning igen vilket kändes väldigt positivt.

Miller på KTM i år verkar ha hittat hem. Började med att sätta banrekord som tyvärr blev slaget 2 gånger under helgens träningar.
Marc är tillbaka men det märks att han har tappat mycket under tiden han har fokuserat på rehab när de yngre har blivit snabbare.
Morbidelli lär få det tufft i år. Långt ner i listan på varvtider...
Quartararo samma.. Om jag minns rätt så är det 16st V4 i år och endast 2 radfyror från Yamaha. Verkar inte som en bra plan för dom att fortsätta med det...

Ducati läskigt överlägsna hojar nu...
Kommer bli episkt i år. Har kollat på alla sessionerna från Portugal.

Tror Aprilia bli farliga i år med. Marc hade inte lyckats så bra igår om han inte "fulkört" till sig pole.

Ser fram emot loppet.

Vilken besvikelse det blev i början. Jag gillar ju egentligen 93 men nu börjar det kännas lite dåligt. Förstår att han har mycket att bevisa, men att studsa och inte ha koll på omgivningen är inte likt honom... Och att sedan dra med de andra i kraschen... Trist.

Marquez kör alldeles för farligt, blir ännu värre nu när varken han eller hondan har kapacitet att hänga med Ducati/Aprilia/KTM. "Strafffet" han fick var dessutom ett skämt.

Dags att damma av denna tråden och väcka den till liv igen.

Äntligen är säsongen igång! Otroligt tråkigt med blöt träning igår. Men kul att se dagens träning och nu qualify för kvalet.

Martin lär bli riktigt tuff motståndare till titeln i år. Håller han sig på hjulen några fler race så kan han nog ta Bagnaias titel i år.
3540705.0008_0.jpg.webp

#31 verkar bli giftig i år! Kul med starka rookies. Sist vi såg det var väl när MM kom?

MotoGP-2-.jpg

2024-MotoGP-Rnd1-Qatar-Fri-Augusto-Fernandez-1024x576.jpg

Alex M är riktigt snabb och har nog stor potential i top 5.
2024-MotoGP-Rnd1-Qatar-Fri-Alex-Marquez-1024x541.jpg

Stark öppning för Oliviera i Aprila Trackhouse.
2024-MotoGP-Rnd1-Qatar-Fri-Miguel-Oliveira-1024x683.jpg

Honda är redan nu plågsamt att kolla på efter träningarna.... Både Mir och Marini omkull....

Skärmavbild 2024-03-09 kl. 14.29.15.png

wg240308001_MotoGP_006H-large.jpg

Och det ska bli riktigt kul att se hur MM utvecklas på Duccen i år:

marc-marquez-gresini-racing.jpg

Några som kollar fortfarande?

Dags att damma av denna tråden och väcka den till liv igen.

Äntligen är säsongen igång! Otroligt tråkigt med blöt träning igår. Men kul att se dagens träning och nu qualify för kvalet.

Martin lär bli riktigt tuff motståndare till titeln i år. Håller han sig på hjulen några fler race så kan han nog ta Bagnaias titel i år.
3540705.0008_0.jpg.webp

#31 verkar bli giftig i år! Kul med starka rookies. Sist vi såg det var väl när MM kom?

MotoGP-2-.jpg

2024-MotoGP-Rnd1-Qatar-Fri-Augusto-Fernandez-1024x576.jpg

Alex M är riktigt snabb och har nog stor potential i top 5.
2024-MotoGP-Rnd1-Qatar-Fri-Alex-Marquez-1024x541.jpg

Stark öppning för Oliviera i Aprila Trackhouse.
2024-MotoGP-Rnd1-Qatar-Fri-Miguel-Oliveira-1024x683.jpg

Honda är redan nu plågsamt att kolla på efter träningarna.... Både Mir och Marini omkull....

Skärmavbild 2024-03-09 kl. 14.29.15.png

wg240308001_MotoGP_006H-large.jpg

Och det ska bli riktigt kul att se hur MM utvecklas på Duccen i år:

marc-marquez-gresini-racing.jpg

Några som kollar fortfarande?
Ajjemen! Väldigt skoj med alla förflyttningar inför året. Tror det blir en bra säsong!

Ganska underhållande första race, skoj att MM ser ut att ha fart på Duccen, Pedro låg också bra till ett tag fram tills han antagligen hade ätit upp däcken. Tror det här blir en väldigt bra säsong!

Kändes som en repris mot förra årets race. Väldigt märkligt att Bagnaia hämtar sig så mycket till racet när det inte alls går samma för honom när han kör sprint.
Tror också det blir spännande. Många roliga byten i år.
Blev lite antiklimax när det skulle bli start... Och trist för Fernandez att starta sist istället för plats 12...

Kändes som en repris mot förra årets race. Väldigt märkligt att Bagnaia hämtar sig så mycket till racet när det inte alls går samma för honom när han kör sprint.
Tror också det blir spännande. Många roliga byten i år.
Blev lite antiklimax när det skulle bli start... Och trist för Fernandez att starta sist istället för plats 12...
Tycker det låter som att det finns väldigt mycket data att analysera för Ducati och att Bagnaia nyttjar det fullt ut till söndagens race för att klämma ut det sista han behöver.

Dagens sprint var riktigt bra. Otroligt svår bana vilket märktes.

Jag trodde det var kört när Pecco drog iväg med en sekunds försprång.
Jäklar vad spännande det blev när han inte kunde stoppa hojen.
Riktigt kul för MM och Vinales.

Jag undrar vad Honda och Yamaha ska göra för att komma tillbaka i gamet.
Verkar vara många års försprång för Italienarna...

Frågan om det blir något Valencia efter översvämningarna. Banan verkar ha klarat sig men stora delar av infrastrukturen är borta så transporter osv till banan lär bli svårt/omöjligt.

Hoppas ju givetvis på en omstyrning i Spanien men det verkar vara lite krångligt som jag förstår det. Däcken är specialtillverkade för de olika banorna, även om det borde kunna funka för annan spansk bana, och det verkade svårt att lösa ett till GP i malaysia tex dels pga däck.

Hoppas ju givetvis på en omstyrning i Spanien men det verkar vara lite krångligt som jag förstår det. Däcken är specialtillverkade för de olika banorna, även om det borde kunna funka för annan spansk bana, och det verkade svårt att lösa ett till GP i malaysia tex dels pga däck.
ja det är ju en hel del som måste till för att kunna byta bana

Vilka kvaltider!!!

Vet inte vem som var mest Imponerande Sen Ianonne med, helt galet egentligen att hoppa in efter 5 år och köra så under kval.

Kunde knappt dricka mitt kaffe under Q2

Har inte sett sprint-loppet än.

Senast ändrad:
Vilka kvaltider!!!

Vet inte vem som var mest Imponerande Sen Ianonne med, helt galet egentligen att hoppa in efter 5 år och köra så under kval.

Kunde knappt dricka mitt kaffe under Q2

Har inte sett sprint-loppet än.
Ja, sjukt bra kval! Zarco och Ianonne imponerade i Q1 och sen riktig demonkörning av Martin och Bagnaia i Q2.
Nu skall jag kolla racet. :)

Grymt race, bra reklam för MotoGP! Martin verkar ha lite starkare nerver i år, får hoppas han klarar det. Vore ett skönt avsked för honom. Bästa chansen han har till VM Seger, speciellt nu när han lämnar Ducati.

Tillbaka
Topp