• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som köpt Rolex Day-Date 40 mm ännu?

DrDre

Patek
Oj, jävlar, hade fått för mig att den listade runt 300k men var tvungen att kolla upp det. Förstår vad du menar om tavlan, men tror nog att den ser lite mer nedtonad ut irl. Då kanske vitguldarn är det närmaste!

Jag kommer inte ihåg exakt, men ligger den inte snarare runt en halv miljon (sek)? Den ligger ett rejält steg upp prismässigt jfr vanliga Daydate. Det är ju en ganska ovanlig klocka, men kanske går det att pruta en (hel) del på det om man har rätt känningar.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag kommer inte ihåg exakt, men ligger den inte snarare runt en halv miljon (sek)? Den ligger ett rejält steg upp prismässigt jfr vanliga Daydate. Det är ju en ganska ovanlig klocka, men kanske går det att pruta en (hel) del på det om man har rätt känningar.
Ja precis, drygt 500k tror jag det var (när jag fick lov att kolla upp det). Trodde den låg runt 300k som de andra som sagt...
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Klockren storlek och proportionerna blir helt rätt. Än så länge inga tavlor jag går igång på men det kommer ju säkert (bortsett från de med "baguette-index" till 40mm)

Lägger in en bild på tavlan jag syftar på. Finns även motsvarande för vitguldaren. Vore grymt att få se den tavlan i en klocka utan dia-kransen
Skärmavbild 2015-10-23 kl. 22.02.02.png
 
Senast ändrad:
P

Philippe Stern

Guest
Att det alltid ska vara så dåligt ljus i butikerna...
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Jag gillar DD40 som fan, men den blir rätt så stor. Tavlorna med rombmönster är grymma, och favoriten är nog svart på gulguld just för att mönstret syns ganska svagt..
På platinamodellen blir tavlan rätt så rörig tyvärr.
Baguettetavlorna är riktigt sjuka!
Nice! Var provade du dessa skönheter?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Åh helvete vad denna tråd slog upp mina ögon på DD på allvar. Har inte reflekterat över den ordentligt tidigare i min mycket unga och ekonomiskt begränsade klockentusiasm. DD40n med de bättre proportioner skulle passa mina 18,5cm handleder grymt bra. Synd bara på att den ska kosta kosing :) Philippe, håll oss uppdaterade!
 

par

Patek
2-Faktor
Problemet med alla nya DD är att ta värdesmällen när den är sprillans. Finns så mycket annat runt 300k att välja på. Sen hade jag ändå valt en 36mm
 
Topp