• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Hellebring

Cartier
Ok, det hände inte ett skit med mitt klorin och tvättmedelsprojekt. Tog upp bandet och sköljde ur det idag men inte den minsta förändring gick att se. Kokade det i en halvtimme för att se om värme kunde hjälpa till men icke.. :(

Får gå på med nya metoder en annan dag.
 

meo_swe

Audemars
20140708_201330.jpg

Det röda kommer sitta uppe i minst två veckor. Och vattnas ordentligt med citron så får vi se.
Kommer naton hinna bli blekt innan grannarna undrar va f*n man håller på med?
En uppdatering. Hade i stort sett glömt bort dessa naton tills i söndags, då jag tog ner banden. Det röda har blott rosa/orange/blekrött beroende på ljuset.
20141006_222714.jpg

Såhär blir det efter en dags krig i regn
20141008_094403.jpg
1412754622876.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
En uppdatering. Hade i stort sett glömt bort dessa naton tills i söndags, då jag tog ner banden. Det röda har blott rosa/orange/blekrött beroende på ljuset.
20141006_222714.jpg

Såhär blir det efter en dags krig i regn
20141008_094403.jpg
1412754622876.jpg

Det där är succé! Mitt röda som hängt ute ett bra tag är i ett liknande skick. Ska fiska in det för en bild.
Tålamod verkar vara det vinnande receptet. :)
 

Hellebring

Cartier
Hängde upp mitt misslyckade blekningsförsök utomhus för ett par dagar sen. Lite höstväder kanske kan göra något för att tufsa till det..
image.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bästa tråden på KS lever igen!
Borde börja nöta lite själv snart... just nu gör jag det endast genom användning :)
2+ månader hittills, varje dag.
 

Mikroskop

Omega
Inte riktigt samma band men har under de senaste 5 åren köpt ett nytt nato inför varje seglinssäsong, finns med i ordning (förra årets längst upp) i bilden det nedersta är årets som dök upp idag från singular och således oanvänt (finns ett till men det är 22mm och borttappat). De har oftast fått runt 50-70 dagars trevligt väder på Östersjön per sommar och sen knappt blivit använda. Under perioden har dem fått utstå bastu, bad och några omgångar i 60 graders maskintvätt utöver normalt sötvattenduschande med tvål.
 

Bilagor

  • zulu4ar.jpg
    zulu4ar.jpg
    136.3 KB · Visningar: 266
Topp