Det verkar ett Nato också göra. En Weber klarar allt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det verkar ett Nato också göra. En Weber klarar allt
Efter 10 dagar i solen indränkta med citron/lime-saft så är resultatet nedslående. 4 av 5 band kan eventuellt kanske möjligtvis ha blivit lite, lite, lite, lite ljusare. 1 band visar dock upp strålande resultat (ännu tydligare i verkligheten än på bild). Detta är dock ett band som jag har färgat om (se: http://www.klocksnack.se/threads/färga-nato-zulu.13730/ ) vilket troligtvis förklarar det goda resultatet. Detta band blev dock jävligt snyggt till Magretten.
Finns inget att tänka på bara köraUndra om dessa medel kan slita något. Ganska starka! Käkar blandannat rost.
Får ta med mig hem, för jag har bara ett nato med ut. Kommer nog få ligger i blöt en stund efter applicerandet. 50/50& blandningen mumsar rost som bara den.Finns inget att tänka på bara köra
Dokumentera gärna med massor av bilder så vi får se demoleringen.
Svavelsyran tar nog hårdast på metallen.Är det någon som testat vad som händer om man lägger natot i batterisyra?
Natobanden känns inte riktigt som vanligt tyg så det borde väl inte frätas bort?
Börjar bli sugen på att skicka ner ett par band till vårt materiallab i Tyskland där de plågar skiten ut plastbitar på ett par veckor! Superstarka UV-lampor i temperatur och fukt-cyklande skåp borde lära även ett motspänstigt NATO-band att veta hut!
Annars kan jag rekomendera dykning i röda havet. Fruns svarta Zulu-band börjar få riktigt snygg patina efter några dykresor dit.
Den där wikisidan är natonötarens bibel.Här kan man läsa lite om metoderna iallafall... Exakt vad vi har i vårt labb är inte direkt offentliga uppgifter tyvärr.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Weather_testing_of_polymers
Ser trevligt nött utFrån början av juli tills idag. Har kört lite allt möjligt, citron, klorin, tvättmedel, etc. Har legat nästan hela tiden på räcket till balkongen, (söderläge)
Tyvärr gick den klockan in på service förra veckan. Jag får vänta i någon månad. Har bara en Seiko som den skulle passa till, men natot är 20mm och seikon 22. Så natot får åka ut på räcket igenSer trevligt nött ut
Har du ett "monterat-på-klockan" skott att bjucka på?
Det gäller att pressa ut de sista soltimmarna av sommarenTyvärr gick den klockan in på service förra veckan. Jag får vänta i någon månad. Har bara en Seiko som den skulle passa till, men natot är 20mm och seikon 22. Så natot får åka ut på räcket igen
Blir till att montera natot under bilen när vintern kommer, saltet borde ge bra effektDet gäller att pressa ut de sista soltimmarna av sommaren
Alla mina nötarband hänger på altanen igen, plåga, plåga, plååga!
Blir inte så svårt att känna igen varandra på en sån GTG, alla har armen full av risiga Natos.Hehe, vi borde överväga en Nött-nato GTG där alla kan berätta sina war stories och vägen till det optimalt nötta natot, avslutas med titta och kläm?