• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Inte riktigt samma band men har under de senaste 5 åren köpt ett nytt nato inför varje seglinssäsong, finns med i ordning (förra årets längst upp) i bilden det nedersta är årets som dök upp idag från singular och således oanvänt (finns ett till men det är 22mm och borttappat). De har oftast fått runt 50-70 dagars trevligt väder på Östersjön per sommar och sen knappt blivit använda. Under perioden har dem fått utstå bastu, bad och några omgångar i 60 graders maskintvätt utöver normalt sötvattenduschande med tvål.
Ett exempel på lyckad massproduktion, men jag anar en något hög overheadkostnad. Kanske räcker med bryggsegling och några stänk magsyra Smögenstyle?

Årets offer är utsett. :D
Svart är alltid snyggt att bleka men man vet aldrig vilken kulör det antar och eftersom rött blev orange förra året så borde rimligtvis orange bli mindre orange när det bleknat.
Har laddat upp med lite baskemikalier. :)

WP_20150317_006.jpg
Faak har du ett flödderlabb hemma ?
;-)

Finns det någon summering på vad som är bästa sättet? Är det att hänga det under bilen eller bara nöta det naturligt som gäller :)

Vem var det som hade slängt ned banden i havet med sten? Hur gick det testet? Har kollat igenom tråden en gång men orkar inte göra om det, därför jag frågar så sorry om svaret redan finns

Nu bumpar vi. En ny vår har kommit och det är dags för mig att börja nöta. Offret är ett 22mm till min Långkines, efter ett par omgångar i diskmaskinen så är det citron bad och sol som väntar. Lär bli en omgång sandpapper och mer citron framöver. Med andra ord inga kemikalier här inte

image.jpg

Dags för mitt bidrag i denna ständigt aktuella tråd. Pinfärskt nylonband från Cousins. 2.75 gbp vilket är bra pris för den här kvalitén. Behöver fulas till lite. Nagelfil, koka med maskindiskmedel. Hänger på handukstorken just nu så imorrn får vi se i morrn.
image.jpg
image.jpg

Jag vill också vara med och leka! Så här är offret, ett 20mm Zulu från Josef.
image.jpg
image.jpg

Börjar resan med att slänga den i saltvatten. Lagt undan burken i trädgården, och där ska den dra riktigt jävla länge
image.jpg

På återseende
Det som jag gör lite annorlunda är att jag inte kommer ta till några kemikalier :) All natural på detta band

Tillbaka
Topp