• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

DAMN. det här gick överstyr.
image.jpg
VADFAN HAR DU GJORT MÄNNISKA?!?!? :D
Natoband är ju typ gjorda av Adamant och oskulders tårar. I stort sett oförstörbara :woot:

Måste säga att det ser riktigt jävligt bra ut. Offra en microvågsugn kan alltså vara del av den ultimata lösningen? Behöver kanske blötlägga delen av natot i änden där spännet sitter så det inte tar för mycket eld... Vad har du gjort mer än micrat bandet?
Kokat det i salt! Men nu är det så här, jag är magsjuk och fick rusa fort som fan mitt under experimentet. Då tog det eld.:D

Någon som testat med cementblandare? En par nävar vass småsten och ett par band i några timmar borde bli bra

En favorittråd som bevakas.
Kör hårt - gott folk.
Hade varit kul att se lite resultat, efter en solfattig sommar.

Nästan glömt denna tråd!

Mitt strap sitter kvar på främre länkarmen på bilen. 5000mil passerade och 15 månader.

17 månader kvar sen ska det plockas av och eventuellt sitta ytterligare 3 år på nya bilen :woot:

Okej här kommer mitt bidrag till denna underbara tråd! :D Lite varning för mycket bilder men det blir ju alltid roligare då!:snaphappy:

I början på april i år lade jag ut två sprillans nya natoband från Singular på en planka. De fick sedan ligga på södersidan och tanken var att de skulle få så mycket sol som möjligt helt enkelt. Detta gav faktiskt lite resultat och nu i augusti såg de ut så här:

IMG_4334.JPG

Men jag hade sett någon annan som testade att koka dem också så det testades också. Men det blev ingen direkt förändring.
IMG_4335.JPG

Efter detta åkte de i en plastpåse nedsparkade av fläckbortagningssprey, också detta inspirerat från någon tidigare i tråden har jag för mig, och sedan ut i solen igen. Dock började tålamodet tryta lite nu så de fick bara ligga ute ca två dagar...
IMG_4336.JPG

Sedan kokades de igen men jag tror inte det blev någon jätte skillnad men var ganska nöjd ändå med det orangea, det militärfärgade blev inte som jag hade tänkt riktigt... Sista jag gjorde vara att dra lite lätt med sandpapper vilket hade märkbar effekt direkt och man fick fram lite skiftningar i färgen.
IMG_4338.JPG

IMG_4342.JPG

Sådär! Lycka till alla andra nu och fortsätt nöta nato! :)

Helt klart inspirerande! :)
Beställde precis två nya nato som kommer få sig en omgång.
Vart beställer man bäst NATO-band i Sverige? Har beställt från Eddie på Timefactors innan. Hög kvalitet men onödigt att köra från England om det finns bra grejer här hemma.

Läste nu i en annan tråd att Singulars band var lite mjukare men att Eddies var lite styvare? Jag har ett extremt (för styvt) från Eddie och ett ganska mjukt, så det omdömet skulle jag vilja nyansera. EDIT: Det var visst ett tvålagers-strap som jag tyckte var för styvt, kan ju vara bra att känna till. Men hans vanliga är bra helt klart, har ett riktigt billigt som jag fick med en klocka en gång och skillnaden är enorm...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp