• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Navajotråden

Slängde på bandet på en gammal tank, är inte hundra på att det flyger dock. Vad säger panelen? :)
6ACE720F-35E0-4ECB-AC8A-7CD81CE8586B.jpeg
Snyggt! :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Då var äntligen en lämplig vintagepjäs till bandet på plats! Återigen @grodslukarenx, tack som tusan för tipset!:)
Jag tycker att den passar riktigt bra ihop med bandet. Jag är ju inte riktigt van vid så här små klockor, så just nu känner jag mig inte jättebekväm med att bära klockan, men det ger säkert med sig. Ytterligare ett minus med klockans litenhet är att jag måste ha spännet på yttersta hålet, vilket precis fungerar, men skulle gärna ha haft möjligheten att kunna öka storleken lite...
En bonus var att klockan hade gravyr på sidorna, vilket lirar bra med bandet.
nha.jpg
ws.jpg
sida.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Då var äntligen en lämplig vintagepjäs till bandet på plats! Återigen @grodslukarenx, tack som tusan för tipset!:)
Jag tycker att den passar riktigt bra ihop med bandet. Jag är ju inte riktigt van vid så här små klockor, så just nu känner jag mig inte jättebekväm med att bära klockan, men det ger säkert med sig. Ytterligare ett minus med klockans litenhet är att jag måste ha spännet på yttersta hålet, vilket precis fungerar, men skulle gärna ha haft möjligheten att kunna öka storleken lite...
En bonus var att klockan hade gravyr på sidorna, vilket lirar bra med bandet.
nha.jpg
ws.jpg
sida.jpg
Namnet lirar ju med bandet också! Snyggt.
 

Skylla

Omega
Då var äntligen en lämplig vintagepjäs till bandet på plats! Återigen @grodslukarenx, tack som tusan för tipset!:)
Jag tycker att den passar riktigt bra ihop med bandet. Jag är ju inte riktigt van vid så här små klockor, så just nu känner jag mig inte jättebekväm med att bära klockan, men det ger säkert med sig. Ytterligare ett minus med klockans litenhet är att jag måste ha spännet på yttersta hålet, vilket precis fungerar, men skulle gärna ha haft möjligheten att kunna öka storleken lite...
En bonus var att klockan hade gravyr på sidorna, vilket lirar bra med bandet.
nha.jpg
ws.jpg
sida.jpg

Jävlar vilken härlig liten rackare.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Då var äntligen en lämplig vintagepjäs till bandet på plats! Återigen @grodslukarenx, tack som tusan för tipset!:)
Jag tycker att den passar riktigt bra ihop med bandet. Jag är ju inte riktigt van vid så här små klockor, så just nu känner jag mig inte jättebekväm med att bära klockan, men det ger säkert med sig. Ytterligare ett minus med klockans litenhet är att jag måste ha spännet på yttersta hålet, vilket precis fungerar, men skulle gärna ha haft möjligheten att kunna öka storleken lite...
En bonus var att klockan hade gravyr på sidorna, vilket lirar bra med bandet.
nha.jpg
ws.jpg
sida.jpg
Coolt
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor


Ser bra ut sådär, men man skulle ju gärna se hur hela paketet ser ut med outfit och allt.


Tycker det i grunden passar med fyrkantigt, men frågan är om det ser bra ut när länken är bredare än uret?

Fasen, tack grabbar! Tyckte också det lirade helt ok - men nu är länken istället flyttad till min farsas gamla DS2a. :D

@Psykel - hela outfiten finns i outfittråden. ;)
463911FB-0D2C-481B-8C06-F3FBA786AA2F.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tack alla för all uppmuntran gällande mitt band, klocka och kombon av dessa!:)
Liten uppdatering: efter tre dagar så har jag definitivt kommit över detta med att bära en riktigt liten klocka. Nu är jag jäkligt nöjd med kombon band + klocka som jag har. Jag önskar dock att jag var en bra fotograf som kunde ge dagens klocka/band samma upplevelse i bild som jag ser i verkligheten:)! Men ni får tyvärr hålla tillgodo med mitt tafatta försök att fånga skönheten på bild.:rolleyes:
99,5af-.jpg

Bjuder dessutom på en bild från gårdagen:
ws2.jpg
 

Psykel

Patek
Tack alla för all uppmuntran gällande mitt band, klocka och kombon av dessa!:)
Liten uppdatering: efter tre dagar så har jag definitivt kommit över detta med att bära en riktigt liten klocka. Nu är jag jäkligt nöjd med kombon band + klocka som jag har. Jag önskar dock att jag var en bra fotograf som kunde ge dagens klocka/band samma upplevelse i bild som jag ser i verkligheten:)! Men ni får tyvärr hålla tillgodo med mitt tafatta försök att fånga skönheten på bild.:rolleyes:
99,5af-.jpg

Bjuder dessutom på en bild från gårdagen:
ws2.jpg
Blev ju asbra, det där! Tror det kan bli svårt att hitta en bättre passande klocka till bandet.
Börjar bli ruggigt sugen på att jaga rätt på ett Navajo-band...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Blev ju asbra, det där! Tror det kan bli svårt att hitta en bättre passande klocka till bandet.
Tack! Är jättenöjd, och som du säger så är det svårt att se att det skulle gå att hitta en mer passande klocka!:) Rätt skönt för mig som hade ställt in mig på att få tråla vintagemarknaden i några månader för att hitta något som skulle vara OK. Tack vare @grodslukarenx så verkar jag ha hittat helt rätt direkt!:)
Börjar bli ruggigt sugen på att jaga rätt på ett Navajo-band...
Jag tycker definitivt att du ska följa dina känslor och införskaffa ett Navajoband! Du har väl ett helt gäng vintageklockor som förtjänar ett sådant snyggt band!:)
 

Psykel

Patek
Tack! Är jättenöjd, och som du säger så är det svårt att se att det skulle gå att hitta en mer passande klocka!:) Rätt skönt för mig som hade ställt in mig på att få tråla vintagemarknaden i några månader för att hitta något som skulle vara OK. Tack vare @grodslukarenx så verkar jag ha hittat helt rätt direkt!:)

Jag tycker definitivt att du ska följa dina känslor och införskaffa ett Navajoband! Du har väl ett helt gäng vintageklockor som förtjänar ett sådant snyggt band!:)
Verkligen! Min Polerouter sitter fortfarande på perlon. Eller Reverson kanske skulle få jazzas till lite...
 

JwJ

Omega
Jag har följt med den här tråden sen den startade och har varit såld på navajosilver betydling längre.
Jag har i över 5års tid letat efter en schyst länk till ett för mig rimligt pris, och efter mycket letande kan jag meddela att det finns inget navajosilver gömt i de loppislådor jag letat i...
Det betyder bara följande, ska man ha en sån här länk så kostar det och den måste antagligen beställas...
Här är drömmen, både länk och mustasch
upload_2019-10-18_12-51-2.png

Ska man ha en Smokey länk får man hosta upp lite
upload_2019-10-18_12-49-33.png
 

Bilagor

  • upload_2019-10-18_12-47-2.png
    upload_2019-10-18_12-47-2.png
    68.3 KB · Visningar: 3

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har följt med den här tråden sen den startade och har varit såld på navajosilver betydling längre.
Jag har i över 5års tid letat efter en schyst länk till ett för mig rimligt pris, och efter mycket letande kan jag meddela att det finns inget navajosilver gömt i de loppislådor jag letat i...
Det betyder bara följande, ska man ha en sån här länk så kostar det och den måste antagligen beställas...
Här är drömmen, både länk och mustasch
upload_2019-10-18_12-51-2.png

Ska man ha en Smokey länk får man hosta upp lite
upload_2019-10-18_12-49-33.png
Kolla ebay i USA, finns mängder. Ofta rätt höga begärda priser, men jaga runt lite eller vänta in auktioner. Du bör dock vara medveten om att dessa måste anpassas efter klockan. Är lite meck. Man kan använda de två sköldarna som täcker bandstiften för att fästa bandstiften i, det gjorde jag på min.
 

JwJ

Omega
Kolla ebay i USA, finns mängder. Ofta rätt höga begärda priser, men jaga runt lite eller vänta in auktioner. Du bör dock vara medveten om att dessa måste anpassas efter klockan. Är lite meck. Man kan använda de två sköldarna som täcker bandstiften för att fästa bandstiften i, det gjorde jag på min.
Tack!
Bara för att förtydliga, jag har inte gett upp jag har bara insett fakta att man inte köper navajosilver till mina fantasier.
 

feffe79

Cartier
Jag har följt med den här tråden sen den startade och har varit såld på navajosilver betydling längre.
Jag har i över 5års tid letat efter en schyst länk till ett för mig rimligt pris, och efter mycket letande kan jag meddela att det finns inget navajosilver gömt i de loppislådor jag letat i...
Det betyder bara följande, ska man ha en sån här länk så kostar det och den måste antagligen beställas...
Här är drömmen, både länk och mustasch
upload_2019-10-18_12-51-2.png

Ska man ha en Smokey länk får man hosta upp lite
upload_2019-10-18_12-49-33.png
Den är ju inte ens likadan.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tack!
Bara för att förtydliga, jag har inte gett upp jag har bara insett fakta att man inte köper navajosilver till mina fantasier.
Finns ju massor av liknande länkar i vintage navajosilver på bukten till betydligt lägre priser? Inte ens svårt att hitta.

Ska man ner under en tusing blir det gvs svårare.
 

Pictor

Audemars
Den här tråden förtjänar verkligen en ordentlig bump! Vilka mysiga navajoband har ni köpt/vill ni köpa/borde ni ha köpt?
Bjuder på en dagsfärsk bild på hur bra det kan se ut!:) Kan det vara så att jag sitter på forumets bästa band?:rolleyes: Vissa medlemmar vågar påstå detta!:D
amcus.jpg
Instämmer tillflullo i påståendet att du har ett mycket fin kombination av ur och Navajo. Indiankultur, utsökt artdecour... en läckerbit kort sagt.
 
Topp