• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

New York

X-san

Omega
Så här såg det ut från ESB (Empire State Building) när vi var där i maj 2016. Notera H&M-logotypen på ett av husen där.

DSCN2954.JPG
DSCN2956.JPG
DSCN2957.JPG
 

don.h

Cartier
Finns det någon italienare i "little italy" som faktiskt är bra eller är det bara turistattraktioner?

kapar tråden för en fråga om new jersey. Någon som har tips på coola barer, affärer, outlets, restauranger m.m.? alla tips mottages

//Tack
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej klockbröder (oavsett kön)! Om en dryg månad är det dags för nästa besök i New York och eftersom frun den här gången har den goda smaken att inte vara gravid tänkte vi att vi skulle klubba lite. Tacksam för tips på New Yorks bästa nattklubb.
 

Riley

Panerai
Hej klockbröder (oavsett kön)! Om en dryg månad är det dags för nästa besök i New York och eftersom frun den här gången har den goda smaken att inte vara gravid tänkte vi att vi skulle klubba lite. Tacksam för tips på New Yorks bästa nattklubb.
Blir det besök på MetLife Stadium?
(jag är inte tillräckligt kreddig för att komma med nattklubbstips)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Blir det besök på MetLife Stadium?
(jag är inte tillräckligt kreddig för att komma med nattklubbstips)
Som en Giant hade jag gärna gjort det men med tanke på att det är bortamatch och ingen annan i sällskapet är ett dugg intresserade blir det tufft, särskilt eftersom redan bara är på fyra dagar :(
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bump! Bokat New york i juni (medveten om värmen men är i samband med en canada-resa) och behöver lite tips! Inte varit i stan på 15år så det blir som ett första besök.

Åker med sambon, vill käka och dricka gott, se schyssta grejer och gillar design för scope.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Spinner vidare i denna tråden då en resa är några veckor bort i syfte att fira lite. Kommer vara där 10dygn.

Planer så här långt är en rangers match, MJ musikal, helikoptertur över Manhattan, Oak truffle lounge, Keens steakehouse, High Line, hästtur i Central Park, guidad tur och mat i Freedome Tower, Pizza loves Emily, shopping av främst amerikanska märken. Promenera mycket och kanske ta en båttur.

Är förstagångsbesökare så har ni några tips till mig? Klockbutiker har jag redan spanat ut. Är förtjust i god mat och dryck samt musik. Nattklubbar år inget för mig. Men tänker att operan eller new york philharmonic kanske vore trevligt?
 
Om du gillar konst så är The Whitney och Moma trevligt. Ta en tur till Brooklyn, Dumbo och williamsburg är två trevliga stadsdelar. Annars verkar du ha en bra plan redan.
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Spinner vidare i denna tråden då en resa är några veckor bort i syfte att fira lite. Kommer vara där 10dygn.

Planer så här långt är en rangers match, MJ musikal, helikoptertur över Manhattan, Oak truffle lounge, Keens steakehouse, High Line, hästtur i Central Park, guidad tur och mat i Freedome Tower, Pizza loves Emily, shopping av främst amerikanska märken. Promenera mycket och kanske ta en båttur.

Är förstagångsbesökare så har ni några tips till mig? Klockbutiker har jag redan spanat ut. Är förtjust i god mat och dryck samt musik. Nattklubbar år inget för mig. Men tänker att operan eller new york philharmonic kanske vore trevligt?
Fantastisk stad och låter som du fått med det mesta! Var där nyligen, The Edge utöver det du skrivit är verkligen värt ett besök, galen utsikt!

IMG_7148.jpeg


Restaurangtips enligt nedan,

Pizza loves Emily var magiskt, men kan även tipsa Au Cheval om du gillar grymma burgare.

IMG_7205.jpeg


Sugen på något asiatiskt, riktigt cool lokal och lite festig stämning trots du själv inte ska ut och festa kan jag verkligen tipsa om TAO Downtown. Grymt cool lokal och toppenmat.

IMG_7172.jpeg
IMG_7156.jpeg


Vid promenad i Central Park tipsar jag om att bege dig ut till Milano Market, köpa deras Ceasar wrap och gå tillbaka in i parken för att avnjuta. Grymt god och charmig butik!

IMG_7250.jpeg

81502AB9-F025-458C-89F1-8D1BBCF4F41D.jpeg


Går att skriva långa listor om denna stad men några tips iaf. Är flera sportevent om dagen på MSG så du kan även testa på fler sporter eller evenemang.

Önskar dig en fantastisk resa! Go Rangers!

IMG_7225.jpeg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Spinner vidare i denna tråden då en resa är några veckor bort i syfte att fira lite. Kommer vara där 10dygn.

Planer så här långt är en rangers match, MJ musikal, helikoptertur över Manhattan, Oak truffle lounge, Keens steakehouse, High Line, hästtur i Central Park, guidad tur och mat i Freedome Tower, Pizza loves Emily, shopping av främst amerikanska märken. Promenera mycket och kanske ta en båttur.

Är förstagångsbesökare så har ni några tips till mig? Klockbutiker har jag redan spanat ut. Är förtjust i god mat och dryck samt musik. Nattklubbar år inget för mig. Men tänker att operan eller new york philharmonic kanske vore trevligt?
Dra ner till Soho någon kväll och låt dig bli inkastad på någon random comedy club. Brukar vara god stämning! High line tycker jag personligen är överskattat men det går ju att dra därifrån om man inte gillar det. Båttur rekommenderas varmt liksom även helikopter som du redan har planerat. Att åka häst i central park är väl lite kontroversiellt nu för tiden, eller är det ok igen?! Ser du ung ut och vill dricka bärs på MSG: ta med pass. De var stenhårda när jag var på Rangers för knappt tio år sen och då var jag ändå 29… De stora varuhusen har oftast rea på allehanda kläder så det går nog att fynda trots USD/SEK. Gå mycket är bra men ett tips om ni vill se mycket är ändå att fokusera på olika områden. Ja, det går såklart att gå från midtown till soho osv men det tar trots allt en jäkla tid. Tid som man kanske hellre lägger på att bara gå runt i soho eller annat område. Så skippa de längre transportsträckorna (ta tuben/taxi beroende på tidpunkt/trafik). Försök planera dagarna väl då det finns obegränsat med saker att göra och se. Det är lätt att timmarna går. Med det sagt är det en stad man åker tillbaka till många gånger så det är inte hela världen om ni inte känner att ni hinner med allt ni vill göra. Har varit där runt tio gånger och det känns nästan fortfarande som första gången när man kommer dit. Njut!
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Tack för tipsen, the edge var okänt för mig och goda hamburgare kan man aldrig få för många utav. Angående legal drinking age är jag nog rätt safe 🙂 Huruvida det är ok eller inte att åka hästvagn vet jag ingenting om, men är hästarna väl omhändertagna ser jag inget problem med den saken.
 

Anton

Omega
Tack för tipsen, the edge var okänt för mig och goda hamburgare kan man aldrig få för många utav. Angående legal drinking age är jag nog rätt safe 🙂 Huruvida det är ok eller inte att åka hästvagn vet jag ingenting om, men är hästarna väl omhändertagna ser jag inget problem med den saken.

Googla lite videos på hur hästarna har det så kanske man tänker att man kan använda sina egna ben till att promenera runt i parken med :)

Något jag alltid gillat är att promenera över Brooklyn bridge med :)
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
När jag är i New York har jag som tradition att besöka Oyster Bar i Grand Central. Fisk, skaldjur och framförallt en meny på sådär 20-40 olika sorters ostron beroende på tillgången för dagen.
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Tack för tipsen, the edge var okänt för mig och goda hamburgare kan man aldrig få för många utav. Angående legal drinking age är jag nog rätt safe 🙂 Huruvida det är ok eller inte att åka hästvagn vet jag ingenting om, men är hästarna väl omhändertagna ser jag inget problem med den saken.
Passa på att ta en snygg klockbild om du besöker The Edge 😄

IMG_7141.jpeg
 
Ska dit i slutet av April, tar tuben till Coney Island en dag, Mets(boo) farmargäng har hemmamatch.⚾️
Om inte frugan är helsåld på att se vuxna män spela brännboll, finns det ju ett tivoli och en badstrand.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Aj då, beklagar!
Öppna den så mkt du kan på en gång (skruva ur kronan och ta bort baklocket om du kan). Inte bra att låta fukten vara instängd.
Fukten försvann efter drygt 24h, packningarna måste vara helt åt skogen. Kanske var bra i det här fallet. Den får åka på service när jag är hemmavid.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fukten försvann efter drygt 24h, packningarna måste vara helt åt skogen. Kanske var bra i det här fallet. Den får åka på service när jag är hemmavid.
Om kronan är/varit stängd finns den nog kvar bara att det inte syns på glaset. Testa ha den kallt så kommer det nog Synas igen.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Var bor ni någonstans? Håller på att leta hotell själv. Lutar åt Downtown, velar mellan Soho och Financial district.
Vi bodde på springhill suites by marriott new york manhattan chelsea. Strålande utsikt från rummet. Rätt usel frukost med svenska mått mätt men den duger i krig, vi tog ett par bruncher på lokal mellan varven. Sängarna var ok. Inget hotell för nykära par dock då det är skjutdörrar med ganska rejäl glipa till toaletten 😄. Att kalla det 4-stjärnigt är att vara åt det generösare håller.

Läget var utmärkt, nära till det mesta. Vi promenerade 10mil under våran vistelse på 10dagar. Hellre Soho än Financial skulle jag säga. Min intellektuella förmåga är på -5 just nu då jag varit vaken 24h och är hemma i Svedala igen men jag hoppas det var till någon hjälp.

Utsikt från 28vån, Freedome tower syns i fjärran, tror hotellet hade bortåt 50våningar.



IMG_7818.jpeg
 
Topp