• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

New York

Var bor ni någonstans? Håller på att leta hotell själv. Lutar åt Downtown, velar mellan Soho och Financial district.
Kan förövrigt starkt rekommendera att ladda ner och använda Eric’s New York app. Riktigt gedigen och förvånande nog gratis app som fungerar offline. Där kan du navigera, hålla ordning på tunnelbanan få tips men även lägga in egna platser och rutter.

Burgare på Pizza loves Emily: Överreklamerade men goda och ändå prisvärda.

Oak truffel lounge: Gott men inte 5000kr för två personer gott.

Wolfgangs steakhouse park ave: Fantastisk ny sirloin och porterhouse (rejäla bitar). Be om bord i bakre delen av lokalen där ett mindre rum finns, väldigt skränigt i huvudlokalen.

NY pizza suprema nära MSG: Ta ett par slicer av deras Suprema. Riktigt jäkla gott.

Blue ribbon sushi: Prima susihi i SoHo.

Hill country Barbeque: Förbannat god brisket! Ofta trevliga band i källaren på kvällen där separat biljett krävs.

Burgare på Pizza loves Emily: Överreklamerade men goda och ändå prisvärda.

Oak truffel lounge: Gott men inte 5000kr för två personer gott.

Wolfgangs steakhouse park ave: Fantastisk ny sirloin och porterhouse (rejäla bitar). Be om bord i bakre delen av lokalen där ett mindre rum finns, väldigt skränigt i huvudlokalen.

NY pizza suprema nära MSG: Ta ett par slicer av deras Suprema. Riktigt jäkla gott.

Blue ribbon sushi: Prima susihi i SoHo.

Hill country Barbeque: Förbannat god brisket! Ofta trevliga band i källaren på kvällen där separat biljett krävs.
Fan..Nu blev jag hungrig…🤣 Stort tack för tips. Blir mest mat,dryck och fotografera för mig. Ska besöka en av våra fabriker i up state NY i april. Tänkte åka torsdagen innan och stanna i stan över helgen. Kort men intensivt… Blir nog att hitta hotell i Soho.

Tjo!

Ska till NY i oktober. Hur har vi det med roliga Klockbutiker? Nåt annat man som rookie inte får missa eller bör undvika?

Smidigaste och mest prisvärda transfern till och från Newark?

Senast ändrad:
Tjo!

Ska till NY i oktober. Hur har vi det med roliga Klockbutiker? Nåt annat man som rookie inte får missa eller bör undvika?

Smidigaste och mest prisvärda transfern till och från Newark?

Finns mängder av saker att inte missa men blir tajt att hinna med allt.
Undvik allt i närheten av Time Square.
Smidigast transfer om du endast reser med Carry-on är Blade knappa 5min EWR- Manhattan för 195$
Shopping av klockor 47th st

Ett axplock av favoriter..

Kött: Peter Luger (Brooklyn), Wolfgangs Steakhouse och Benjamins
Kött/fisk/skaldjur: The Grill
Pizza: Lombardi´s, Johns of Bleecker, Joe´s Pizza, NY Pizza Suprema och Prince Street pizza.
Pastrami: 2nd Ave Deli, Sarge´s Delicatessen
Italienskt Carbone boka exakt 1 månad innan besök vi Resy
Medelhav/ Fisk: Estiatorio Milos 55th St
Bagels: Utopia Bagels, Absolute Bagels, Ess-A-Bagel, Tompkins Square Bagels
Chinatown: Jin Mei Dumplings, Nom Wah Tea Parlor, Hop Kee
Hamburgare: Au Cheval, Minetta Tavern

Tänker att du säkert har koll på det "vanliga" så det tipsar jag inte om. Här är mina nuggets:

• Missa för bövelen inte La Esquina på Kenmare Street - där middagen är en blandning av restaurang, bar och nattklubb, allt på samma gång. Bordsbokningarna släpps 21 dagar i förväg. Häng på låset.
  • Brooklyn är mysigt men Williamsburg mysigare. Strosa runt, och poppa in på en diner.
  • Häng så mycket som möjligt i West Village och Chelsea, och behandla Times Square som den turistfälla det är.

Sist vi var där gjorde jag en liten restaurang-/shopping-/övrigt-karta som du gärna får kolla på: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1edwZqnDMesnPGHUnND7d8D-0Spkgmb8&usp=sharing

Ha en fantastisk resa!

Tillbaka
Topp