• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nivada - samlingstråd!

Snyggt! Får en fråga vem som gjorde ett så fint jobb🙏🏻
Det var Axel, Farfars. Han är grym! Gjorde även min Pacman.
20BD3F97-D243-4A53-8331-EBE121185057.jpeg

Är mer av en glad entusiast om jag ska vara ärlig. Vi får hjälpas åt att hålla liv i tråd och försöka utbilda varandra. Finns ju relativt lite information om märket.
Så sant och jag har väldigt begränsad erfarenhet med men vi gör vad vi kan! 🤗
Vet att vi hade en urmakare i mina uppväxtkvarter i Umeå som sålde just Nivada, Ströms Ur tror jag de hette…

Nivadas Antarctic-linje är uppenbarligen en favorit hos mig. Fick hem en Antarctic med en tundra-tavla som jag inte sett tidigare så passade på att ta en gruppbild på gänget. Tycker ändå att bilden illustrerar det kreativa hos Nivada och mångsidigheten hos modellen som jag uppskattar. Här har vi vridna luggar, roliga tavlor, snirkliga index, fina kronor, solitt guld och patina i storlekar från 30 - 34 mm.
DF846B73-729C-4AA4-B31E-C0E4150EA1B5.jpeg

Senast ändrad:
Nivadas Antarctic-linje är uppenbarligen en favorit hos mig. Fick hem en Antarctic med en tundra-tavla som jag inte sett tidigare så passade på att ta en gruppbild på gänget. Tycker ändå att bilden illustrerar det kreativa hos Nivada och mångsidigheten hos modellen som jag uppskattar. Här har vi vridna luggar, roliga tavlor, snirkliga index, fina kronor, solitt guld och patina i storlekar från 30 - 34 mm.
Ruskigt fin samling! Älskar såna här gamla äventyrsklockor.

Håller med. Och tack för att du delar med dig av din samling och lyfter nya exemplar. ✌🏻 Det är precis det som gör att intresset får en chans att breddas och att vi inte stirrar oss blinda på de vanliga modellerna. Visst var det din pac man som inledde Nivada-spåret för några år sedan?

Håller med. Och tack för att du delar med dig av din samling och lyfter nya exemplar. ✌🏻 Det är precis det som gör att intresset får en chans att breddas och att vi inte stirrar oss blinda på de vanliga modellerna. Visst var det din pac man som inledde Nivada-spåret för några år sedan?
Ja, det stämmer. Dephtmastern var min första Nivada men innan det hade jag letar efter en Antarctic ett tag så det var faktiskt Antarctic som gjorde att jag upp ögonen för märket.

Fick hem en Dephtomatic nyligen som jag är nöjd med. Sökte efter just en med vit tavla och broad arrow-visare. Har beställt hem en ny bezeln och nytt glas och tänkte lägga ny lume på visarna så att det lirar bättre mot index.
3D89B783-E148-477E-ADA8-2AAF151D3700.jpeg
Oj vad sjukt, finns det nya glas och glasringar till dessa? Förmodar det är originallysmassan på visare nu? Känns lite fel att ta bort. Skulle tro man kan ta bort lite fläckar på tavlan om man är modig.

Oj vad sjukt, finns det nya glas och glasringar till dessa? Förmodar det är originallysmassan på visare nu? Känns lite fel att ta bort. Skulle tro man kan ta bort lite fläckar på tavlan om man är modig.
Det finns en kille i HK som nyproducerar nya vridringar, tub och glas. Har köpt glas från honom till Bubbleback och Depthmaster. Har inte bestämt mig för om jag kommer att välja att sätta dit den nya vridringen eller om den få ha sitt slitna original men är nyfiken på hur det skulle se ut eftersom tavlan i övrigt är fin bortser från några fläckar. Ska be min uris att varsamt undersöka om det går att avlägsna fläckarna. Tror att ny matchande lume kommer att lyfta. Original vridringar är tyvärr bara att glömma.

6E0437DB-9ABA-4056-9911-53E0FEC32DDC.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp