Det var Axel, Farfars. Han är grym! Gjorde även min Pacman.Snyggt! Får en fråga vem som gjorde ett så fint jobb![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var Axel, Farfars. Han är grym! Gjorde även min Pacman.Snyggt! Får en fråga vem som gjorde ett så fint jobb![]()
Tack! Har precis bestämt mig för att skicka ett par godbitar till honomDet var Axel, Farfars. Han är grym! Gjorde även min Pacman.
![]()
Sen har vi en ful ankunge, F77 i anodiserat aluminium med tillhörande länk. Fasettslipat glas. Ganska ful...![]()
I så fall är det något nyare.Någon som har koll på om detta är Nivada?
![]()
Urisen sa att det var 70-tal.I så fall är det något nyare.
Har aldrig sett något gammalt signerat Nivada-spänne så ställer mig tveksam till det. Ser dessutom modernt ut (?). Men allt med Nivada är något av en djungel.Urisen sa att det var 70-tal.![]()
Jag har ingen koll alls så tänkte att det var lika bra att fråga här. Tänkte sälja det men vet inte om det är värt något ens.Har aldrig sett något gammalt signerat Nivada-spänne så ställer mig tveksam till det. Ser dessutom modernt ut (?). Men allt med Nivada är något av en djungel.
Tveksamt faktiskt...I så fall är det något nyare.
vad är du tveksam till?Tveksamt faktiskt...
Haha, citerade fel....vad är du tveksam till?
Det är från svenska Nezumi: https://www.nezumistudios.com/product/nezumi-leather-hunt-strap/Någon som har koll på om detta är Nivada?
![]()
Haha ja då var han verkligen helt off.Det är från svenska Nezumi: https://www.nezumistudios.com/product/nezumi-leather-hunt-strap/
Mjo, känns som vissa urmakare killgissar mycket. Ehum, kanske är universellt för klockintresserade...Haha ja då var han verkligen helt off.![]()
Fin! Särskilt roligt med det signerade spännet. Väldigt ovanligt.Nivada får bli dagens.
![]()
![]()
Är mer av en glad entusiast om jag ska vara ärlig. Vi får hjälpas åt att hålla liv i tråd och försöka utbilda varandra. Finns ju relativt lite information om märket.Haha, citerade fel....![]()
Jag tror inte heller det där är ett Nivada-spänne heller, men här är det du som är experten broder!![]()
Så sant och jag har väldigt begränsad erfarenhet med men vi gör vad vi kan!Är mer av en glad entusiast om jag ska vara ärlig. Vi får hjälpas åt att hålla liv i tråd och försöka utbilda varandra. Finns ju relativt lite information om märket.
Ruskigt fin samling! Älskar såna här gamla äventyrsklockor.Nivadas Antarctic-linje är uppenbarligen en favorit hos mig. Fick hem en Antarctic med en tundra-tavla som jag inte sett tidigare så passade på att ta en gruppbild på gänget. Tycker ändå att bilden illustrerar det kreativa hos Nivada och mångsidigheten hos modellen som jag uppskattar. Här har vi vridna luggar, roliga tavlor, snirkliga index, fina kronor, solitt guld och patina i storlekar från 30 - 34 mm.
![]()
Nivadas Antarctic-linje är uppenbarligen en favorit hos mig. Fick hem en Antarctic med en tundra-tavla som jag inte sett tidigare så passade på att ta en gruppbild på gänget. Tycker ändå att bilden illustrerar det kreativa hos Nivada och mångsidigheten hos modellen som jag uppskattar. Här har vi vridna luggar, roliga tavlor, snirkliga index, fina kronor, solitt guld och patina i storlekar från 30 - 34 mm.
![]()
Ja, det stämmer. Dephtmastern var min första Nivada men innan det hade jag letar efter en Antarctic ett tag så det var faktiskt Antarctic som gjorde att jag upp ögonen för märket.Håller med. Och tack för att du delar med dig av din samling och lyfter nya exemplar.Det är precis det som gör att intresset får en chans att breddas och att vi inte stirrar oss blinda på de vanliga modellerna. Visst var det din pac man som inledde Nivada-spåret för några år sedan?
Helt missat ditt ur/bild… minns den, en klar Juvel !!Nivada får bli dagens.
![]()
![]()
Den är grym och tål att visas flera gånger!Kommer inte ihåg om jag visat min Nivada Depthomatic i denna tråd
![]()
Oj vad sjukt, finns det nya glas och glasringar till dessa? Förmodar det är originallysmassan på visare nu? Känns lite fel att ta bort. Skulle tro man kan ta bort lite fläckar på tavlan om man är modig.Fick hem en Dephtomatic nyligen som jag är nöjd med. Sökte efter just en med vit tavla och broad arrow-visare. Har beställt hem en ny bezeln och nytt glas och tänkte lägga ny lume på visarna så att det lirar bättre mot index.
![]()
Det finns en kille i HK som nyproducerar nya vridringar, tub och glas. Har köpt glas från honom till Bubbleback och Depthmaster. Har inte bestämt mig för om jag kommer att välja att sätta dit den nya vridringen eller om den få ha sitt slitna original men är nyfiken på hur det skulle se ut eftersom tavlan i övrigt är fin bortser från några fläckar. Ska be min uris att varsamt undersöka om det går att avlägsna fläckarna. Tror att ny matchande lume kommer att lyfta. Original vridringar är tyvärr bara att glömma.Oj vad sjukt, finns det nya glas och glasringar till dessa? Förmodar det är originallysmassan på visare nu? Känns lite fel att ta bort. Skulle tro man kan ta bort lite fläckar på tavlan om man är modig.