• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nomostråden

Lenken til en Club Sport 39mm passer NESTEN til en Club Campus 38,5mm, men det blir et synlig gap mellom urkassen (boetten) og lenken. Nesten, er ikke noe for meg. Dette finnes det bilder av på e.g. r/Nomos.

@JW78 og @Kråksaltarn

club-campus-38-with-club-sport-39-bracelet-v0-8tx26zgv0w6d1.jpg

club-campus-38-with-club-sport-39-bracelet-v0-lssruoxv0w6d1.jpg

Lenken til en Club Sport 39mm passer NESTEN til en Club Campus 38,5mm, men det blir et synlig gap mellom urkassen (boetten) og lenken. Nesten, er ikke noe for meg. Dette finnes det bilder av på e.g. r/Nomos.

@JW78 og @Kråksaltarn

club-campus-38-with-club-sport-39-bracelet-v0-8tx26zgv0w6d1.jpg

club-campus-38-with-club-sport-39-bracelet-v0-lssruoxv0w6d1.jpg

Ofattbart att de inte släpper en (riktig) länk till Club Campus, blir ju så snyggt.

Nära där, men precis som du säger, för mycket tolerans och synligt glapp.

"Watchmaker's IV" eller Nomos sitt originale IV-design?

wm4.png
Normalt sett på "Romans" skulle jag säga watchmakers men i detta fall håller jag med om IV. Egentligen är ju tavlan rätt knas med blandning av lite allt möjligt men på något märkligt sätt funkar den ju. California dials är annars det fulaste alternativ jag vet men den här tavlan är ju inte riktigt en California och faktiskt rätt nice. Någon som vet historien bakom?

Tillbaka
Topp