• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nomostråden

Tja!
Jag har varit intresserad i att köpa en Nomos ganska länge nu och funderat på en Zürich, Lambda eller bara en Tangente. Jag skulle gärna vilja testa de o se om de passar först. Vet någon om det finns någon affär i GBG som säljer de? Prisskillnaden e väldigt stor mellan de, jag vet, men tänkte kolla på de först o se om det är värt att sälja några klockor o köpa en lambda istället för tangente eller om zürich har för mycket text osv.

0562_ahoi_neomatik_signalblau_metallband_sport_2d_front_masked.jpg
0710_club_campus_future_orange_1bn_pr.jpg

Drömmer lite på Nomos hemsida ibland... nu var en sådan gång...
Nu blev jag ju tvungen att beställa den orangea varianten..

Funderat på att köpa till nån av Nomos nya länkar till min Ahoi Atlantik. Nån som gjort slag i saken och tycker det var värt pengarna?

Senast ändrad:
Funderat på att köpa till nån av Nomos nya länkar till min Ahoi Atlantik. Nån som gjort slag i saken och tycker det var värt pengarna?
Skaffade just en länk (den billigare, inte sportlänken). Lättmonterad, väldigt bekväm. Går också bra att justera utan så mycket till verktyg. Jag tycker inte att borstningen stör.

Bra! Många bilder sen så kke forumet får två... :)

Nu dök den äntligen upp. Beställde med sportlänken, tyvärr får användning vänta tills senare i veckan då jag hunnit ställa in länken! Lär även inhandlas ett läderband så småningom.

Första intrycken är klart positiva. Fin känsla i kronan och länken känns kanonbekväm. Tavlan är VERKLIGEN orange!

529BEE3A-D8E4-467B-B4D0-7BD92314257A.jpeg

Nu dök den äntligen upp. Beställde med sportlänken, tyvärr får användning vänta tills senare i veckan då jag hunnit ställa in länken! Lär även inhandlas ett läderband så småningom.

Första intrycken är klart positiva. Fin känsla i kronan och länken känns kanonbekväm. Tavlan är VERKLIGEN orange!

529BEE3A-D8E4-467B-B4D0-7BD92314257A.jpeg
Snacka om att tavlan poppar!
Jag klarar inte riktigt den kantiga borstade länken mot de runda blanka luggarna, men klockan gillar jag skarpt!
Grattis! Blir kul med fler bilder sedan!

Här kommer två bilder till, dock ljusa tavlan på Neomatik-versionen!

B354E22A-DCEF-4A22-ABA6-E105E6DA8DD1.jpeg

ACD565FF-474B-481D-8D8C-1EC21A3A5A62.jpeg

Tycker att den sitter bekvämt och lätt att få bra passform med smala länkar samt 3 mikrojusteringshål (som dessutom går att justera utan verktyg som en poor man’s glidelock).

Stör mig inte personligen på borstat vs polerat, däremot på att de lyckats vända loggan upp-och-ned i förhållande till hur jag brukar ha clasp:en:

24D34919-1D55-4A6E-BE8C-0A7597BCD93D.jpeg

2D48ADA6-98DB-47F2-98EF-95FAE8279765.jpeg

Estetiken är ju minst sagt en acquired taste, men det gäller kanske Nomos generellt!

Är det löjligt dyrt/komplicerat att serva en club campus om man skulle slå till på en bättre begagnad sådan?

Tillbaka
Topp