• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrländska horologer?

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Är det aldrig en GTG i Umeå?
15366083496092027649419836869443.jpg
 
Såg ett gammalt inlägg om dina bilar så då räknade jag ut det:)
Det var inte igår...å jävla fin AP:):)

Ja 15400 är en väldigt fin pjäs. Jag var först inne på att byta till en mörkblå tavla, men det visade sig vara svårt att få tag på ett blått datumhjul så jag behåller den nog i vitt tror jag.

Det enda jag i dagsläget skulle kunna tänka mig att byta den mot är en PP Aquanaut, men det verkar som att ägarna till dessa håller hårt i sina numera.. :(
 

Bäcklund

Omega
2-Faktor
Ja 15400 är en väldigt fin pjäs. Jag var först inne på att byta till en mörkblå tavla, men det visade sig vara svårt att få tag på ett blått datumhjul så jag behåller den nog i vitt tror jag.

Det enda jag i dagsläget skulle kunna tänka mig att byta den mot är en PP Aquanaut, men det verkar som att ägarna till dessa håller hårt i sina numera.. :(
Den är sjukt läcker i vitt så det är nog ett bra val:)
Har rätt dålig koll på PP men det vore en dröm att få äga en:)
 

Husse

Patek
Nu alla norrländska horologer, har jag varit till Sundsvall och ett besök på Kents ingick naturligtvis!
Anna var ovanligt glad (hon brukar iofs alltid vara glad) hon är numera:
D3470776-61C5-462B-B7E3-67F961C0B022.jpeg

Sveriges 5:e Omega Grand Ambassador! :)
Hon har varit på kurs i Genève i en vecka och avlagt prov.
Dom 14 eleverna från jordens alla hörn, har haft en spännande, svår och rolig vecka!
Fått åka runt i och titta på avancerad tillverkning bland annat!
Hon välkomnar oss till butiken senare i höst, det kommer att finnas en del godis från både Breitling och Omega. Butiken kommer att ha ”andra möjligheter” att beställa och få tillgång till sortiment nu!
Jag kommer att hålla koll på när det blir lämpligt att göra ett besök!
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nu alla norrländska horologer, har jag varit till Sundsvall och ett besök på Kents ingick naturligtvis!
Anna var ovanligt glad (hon brukar iofs alltid vara glad) hon är numera:
D3470776-61C5-462B-B7E3-67F961C0B022.jpeg

Sveriges 5:e Omega Grand Ambassador! :)
Hon har varit på kurs i Genève i en vecka och avlagt prov.
Dom 14 eleverna från jordens alla hörn, har haft en spännande, svår och rolig vecka!
Fått åka runt i och titta på avancerad tillverkning bland annat!
Hon välkomnar oss till butiken senare i höst, det kommer att finnas en del godis från både Breitling och Omega. Butiken kommer att ha ”andra möjligheter” att beställa och få tillgång till sortiment nu!
Jag kommer att hålla koll på när det blir lämpligt att göra ett besök!
Vilket jobb du gjort! Låter ju grymt spännande, man bör ju sätta sig i bilen och åka ner från Skellefteå om det blir något! :)
Bra jobbat!
 

Husse

Patek
Vilket jobb du gjort! Låter ju grymt spännande, man bör ju sätta sig i bilen och åka ner från Skellefteå om det blir något! :)
Bra jobbat!
Tack!
Vi läser hela tiden om alla Göteborgare, Stockholmare och andra som spontanträffas, skulle så gärna träffa oss alla här uppe! :)
”Råkade” bara komma förbi i rätt ögonblick!
Hade lite koll på att hon skulle iväg förra veckan :)
Hon fick äntligen in en kund som var tillräckligt nördig och ville lyssna!
Vi är varmt välkommen
Hon kommer att få hem seamaster 48!
 
Senast ändrad:

Simpatico

Rolex
Hallo gott folk.

Tänkte bara slänga ut en blänkare om intresset fanns för en mini-gtg i slutet av Maj.
Kommer ha vägarna förbi Piteå på en affärsresa i slutet av Maj och skall tillbringa en kväll i stan.
Tänkte det kunde varit trevlig att träffa någon från KS när man ändå är där.
Hojta till så syr vi ihop något i en konversation.
 
Topp