• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny annonsplattform på KS

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnack testar en ny annonsplattform i vårt fortsatta arbete att utveckla KS som plattform och locka till oss nya samarbetspartners, av den anledningen kommer det nu vara annonser på nya delar av KS där det inte tidigare varit några banners.

Senast ändrad:
Då vet vi, har däremot inte fått något själv ännu. Kan någon lägga upp en bild på hur det ser ut?

Senast ändrad:
Klocksnack testar en ny annonsplattform i vårt fortsatta arbete att utveckla KS som plattform och locka till oss nya samarbetspartners, av den anledningen kommer det nu vara annonser på nya delar av KS där det inte tidigare varit några banners.
Jag får det på telefonen (iPhone)
Det började idag

FF4B99AD-3871-4976-8774-450E6279DE11.png

Jag förstår om man vill ha fler intäkter till sidan och de annonser som funnits med sen tidigare har känts både relevanta och snyggt implementerade.

Google-reklam är, vad ska man säga, ett ganska osofistikerat sätt att tjäna några kronor på. Reklamen känns irrelevant och skapar mer badwill än värde för mig som användare.

Vore det inte bättre att man gav fler fördelar till premium-medlemskap så fler medlemmar betalade varje månad? Åt minstånde att betalande medlemmar slipper reklam?
Min personliga åsikt är att det är jäkligt osexigt med reklam, och tenderar att förstöra upplevelsen mer än det kan generera i intäkter.

Jag förstår om man vill ha fler intäkter till sidan och de annonser som funnits med sen tidigare har känts både relevanta och snyggt implementerade.

Google-reklam är, vad ska man säga, ett ganska osofistikerat sätt att tjäna några kronor på. Reklamen känns irrelevant och skapar mer badwill än värde för mig som användare.

Bra formulerat! Känner likadant!

Vore det inte bättre att man gav fler fördelar till premium-medlemskap så fler medlemmar betalade varje månad? Åt minstånde att betalande medlemmar slipper reklam?
Min personliga åsikt är att det är jäkligt osexigt med reklam, och tenderar att förstöra upplevelsen mer än det kan generera i intäkter.
Exakt så här tänker jag också! Reklam är ett bra sätt för en plattform att få in deg, men tycker samtidigt att man ska kunna välja bort det. Som t.ex. som att vara Premium-användare.
Hade jag haft alternativet att slippa reklam som Premium så hade jag blivit det på studs!

Är det inte bättre att ha rimliga och smakfullt införda annonser än att ha störiga påträngande annonser som folk istället försöker helt blockera? Fokus på att få in intäkter har ju varit stort sedan forumet bytte ägare/ledning, vilket i sig kan vara helt berättigat för att täcka driftskostnader, men det är ju alltid lätt att tappa spåret till slut.

Betalar premium främst för att stötta driften av forumet, och tycker det är värt en påse lösgodis per månad. Men det här? Mer eller mindre infinite scroll-reklam (den är ju fem gånger så stor som KS-bannern, kom igen..) känns inte speciellt "premium", om jag ska vara helt ärlig.

Upplever att forumet har varit stundtals segt idag. Har det något med detta att göra? Bara jag som upplevt detta? Har provat både Wifi och 4g, båda lika segt.

Samma för mig. Både wifi jobb, hemma samt 4g. Så inte connection. Känns som det sammanföll med annonserna men kan ju vara vilken anledning som helst såklart.
Löjligt segt och löjligt stora annonser. Loggar ut.

Det tar lååång tid för mig att ladda upp bilder. Bredbandskollen säger 150mbit upp. Det här kändes som adsl.

Tillbaka
Topp