• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny annonsplattform på KS

Håller med ovan att lite mindre reklamposter hade varit önskvärt. Sen kan jag som premiumanvändare känna att jag gärna slipper reklam, precis som t.ex. Youtube, Spotify etc.
Det är en bra lösning. Inga reklamer för den som är premiumanvändare, och så smakfulla reklamer för de som inte är det. Den gigantiska reklam som någon la upp som bild (jag har fortfarande inte fått några) är inte direkt smakfull.

Jag startade om min router innan jag läste denna tråden. Insåg nu också att jag bara hänger på detta forumet. Vill verkligen inte se mer reklam.
Själv handlar jag i webshopen delvis för att stödja sajten.

Det är en bra lösning. Inga reklamer för den som är premiumanvändare, och så smakfulla reklamer för de som inte är det. Den gigantiska reklam som någon la upp som bild (jag har fortfarande inte fått några) är inte direkt smakfull.
Nej, såna gigantiska reklamaffisher kommer att få bort mig från forumet. Jag betalar på alla sidor jag hänger och alla tjänster jag använder för att slippa reklam. Det är värt varenda krona.

Det är alltid bra att utvecklar och tänker i nya banor men det där med reklam osv när man surfar mm har jag verkligen tröttnat på. Jag håller till fullt med Tobias B om att premium användare skall slippa reklam. Summan av kardemumman är att så lite reklam som möjligt som skall störa nöjet att "hänga" på klocksnack.//:pompus:

Det är alltid bra att utvecklar och tänker i nya banor men det där med reklam osv när man surfar mm har jag verkligen tröttnat på. Jag håller till fullt med Tobias B om att premium användare skall slippa reklam. Summan av kardemumman är att så lite reklam som möjligt som skall störa nöjet att "hänga" på klocksnack.//:pompus:
+1

Detta kan ju kännas liiiite overkill..
29ACA7E3-4674-4A52-835E-E63FC75AA27B.png

Vi jobbar med storleken, få upp hastigheten igen och göra sidan snabbare än innan.

men som med allt man gör är det lite inkörning.

Tack för att ni har förståelse.

Vi jobbar med storleken, få upp hastigheten igen och göra sidan snabbare än innan.

men som med allt man gör är det lite inkörning.

Tack för att ni har förståelse.
Är det möjligt med lite transparens om dessa nya annonser verkligen är nödvändiga för att täcka forumets driftskostnader?

Då kan man lika gärna säga upp sitt "premium" när forumet skall finansieras med ovidkommande annonser...

Premium kan långt från stå för driften av forumet dessvärre, vi lägger stort fokus på användarvänlighet och att öka forumets funktioner och snabbhet.

men likt när vi bytte färg på KS till grönt, så var det ramaskri för att sedan efter någon dag vara helt glömt att det var grått tidigare.

Premium kan långt från stå för driften av forumet dessvärre, vi lägger stort fokus på användarvänlighet och att öka forumets funktioner och snabbhet.

men likt när vi bytte färg på KS till grönt, så var det ramaskri för att sedan efter någon dag vara helt glömt att det var grått tidigare.
Men att byta färg på forumet är ju inte jämförbart med att täcka hela K&S med en fet irrelevant google ad?

Är det möjligt med lite transparens om dessa nya annonser verkligen är nödvändiga för att täcka forumets driftskostnader?

De är nödvändiga för att vi ska kunna fortsätta lägga pengar på utveckling ja.

det sker enormt mycket förändringar bakom kulisserna som ni inte ser.

vi är 28.500 medlemmar, och vi har tillsammans laddat upp över 2 miljoner bilder. Så ja det krävs en hel del för att hålla igång det här.

Jag backade just tre gånger och gick in igen för att jag trodde att jag tryckte på någon reklamlänk varje gång och hamnade på play-store. Kan inte påstå att jag uppskattar upplägget.
Screenshot_20200226-200748.jpg

Oortodoxt kanske, men jag tycker flashback.org är en förebild vad gäller reklamhantering (vad gäller utformning, inte innehåll).

Senast ändrad:
Det här är tyvärr dåligt och ogenomtänkt och kommer få ad-blockeranvändningen att gå i taket. Gigantiska osmarta banners som tar upp 50% av sidan har nått vägs ände och är på väg ut. Gå inte den vägen.

de är för stora nu ja, vi trimmar in detta för fullt.

vi är 28.500 medlemmar, och vi har tillsammans laddat upp över 2 miljoner bilder. Så ja det krävs en hel del för att hålla igång det här.

Hur många aktiva medlemmar finns det? Om man räknar någon som aktiv när de loggar in en gång i månaden till exempel.

Jag har inte glömt och tycker fortfarande att det var bättre innan. :p

Får man ställa en fråga !
Hur mycket kostar det att driva en sådan här sida per månad ?

Jag förstår att det kostar och att reklamen är ett nödvändigt ont, men skulle vara roligt att veta vad det kostar i kronor.

Jag kanske helt är ute och seglar, men ibland tror jag man gör förändringar man tror efterfrågas mest för att göra förändringar, när lejonparten tycker det fungerar mycket bra som det är.

Stort cred för ökningen av bildkvaliteten dock, det var något som verkligen lyfte forumet!

Menar du externa utvecklingskostnader eller syntetisk timkostnad för eldsjälarna som driver forumet? ;)

Tillbaka
Topp