TheRedDevil
Basic
Riktigt snygg verkligen! Vet du vart man kan hitta nån sådan?Bilder pöjkar!
Sen kastar jag in Glycine Combat Sub i leken, grön, och med strålande kvalitetskänsla. Hade dock bara en halvdålig bild på min gamla i mobilen.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg verkligen! Vet du vart man kan hitta nån sådan?Bilder pöjkar!
Sen kastar jag in Glycine Combat Sub i leken, grön, och med strålande kvalitetskänsla. Hade dock bara en halvdålig bild på min gamla i mobilen.
![]()
http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=7160Riktigt snygg verkligen! Vet du vart man kan hitta nån sådan?
Den var också snygg! Men gillar främst stålband. Blev sugen på denna, bifogad bild. Känns som det blir en dyr hobby detta..Får väl slå ett slag för Hamilton. En bra beater.
Här Hamilton Navy Khaki GMT.
![]()
Såg faktiskt den! Men meshbandet föll mig inte smaken, kanske enkelt att byta?http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=7160
Glycine är en mer klassisk look, Certinan modernare.
Riktigt snygg verkligen! Vet du vart man kan hitta nån sådan?
Finns en uppsjö av modeller från Hamilton med länk också.Den var också snygg! Men gillar främst stålband. Blev sugen på denna, bifogad bild. Känns som det blir en dyr hobby detta..
Snygg! Är du nöjd med den?Jag tittade på glycine i början. Köpes väldigt billigt i USA, men blir inte så stor skillnad efter moms + tull.
Sedan invicta tog över så tycker jag att de har tappat i charm.
Certina är en prisvärd och bra klocka att börja med. Dock tycker jag du ska satsa på en automat! Slänger in en bild på min
![]()
Ja jag kan förstå att suget på dem "riktiga" modellerna blir större men det får bli när plånboken känner sig redo! Men är ju som sagt sugen på denna:Jag håller med tidigare inlägg om att Certina eller kanske Citizen är bra instegs-ur, men många modeller ser tyvärr ut som kopior av rollar och omegor.. Och då kommer suget efter en "riktig" ganska snabbt, så var det för mig i alla fall.
Snygg! Är du nöjd med den?![]()
Länken var riktigt läcker!Exfrun hade en så här, tyckte alltid att den och framför allt länken/armbandet var asläckert.![]()
Ja men det är så synd för den gröna finns ej i automatisk..Absolut! I mitt tycke är det mest pang för pengenMen jag skulle aldrig köpa en quartz version av den.
Jag håller med tidigare inlägg om att Certina eller kanske Citizen är bra instegs-ur, men många modeller ser tyvärr ut som kopior av rollar och omegor.. Och då kommer suget efter en "riktig" ganska snabbt, så var det för mig i alla fall.
Håller med! Tycker själva resan dit verkar otroligt spännande med allt provande och läsande men förhoppningvis så en dag kan man skaffa den där drömklockan och se tillbaka på all erfanhet och kunskap man samlat på sig och kunna uppskatta drömklockan ännu mer med den vetskapen!Så är det ju, men ser inget fel i det. Jag kunde leva med formspråket på Certinan trots sekundvisare och index. Klockintresset behöver ju inte handla om att köpa det man vill ha mest direkt. Utan vägen dit... prova, läsa på... omvärdera, prova igen enbart för att finna felmodell, köpa nytt... ny feeling, läsa på, läsa på och läsa på. Prova igen.. osv osv osv. Den resan är bra mycket roligare än att gå rätt in och casha en stålrolle och slänga på armen direktFör det kan alla med deg göra...
Bra val! Tycker att du får mycket pang för pengen.Liten uppdatering: efter mycket velande och letande och MYCKET beslutsångest så har jag har nu beställt glycine klockan! Vill tacka alla som kommenterat och gett förslag för hjälpen! Förhoppningsvis så kan jag lägga upp en egen paketöppning i den stora paketöppningstråden som jag köttar igenom sen jag hittat forumet! Som sagt tack för all hjälp och tack för ett bra community!![]()
Tack! Ja jag får hopps det, men läste många recsensioner om klockan och dem flesta säger samma sak: mycket pang för pengen!Bra val! Tycker att du får mycket pang för pengen.
Bra och ovanligt val, kul!Men jag tror att jag bestämt mig för denna:![]()
Tycker den är otroligt snygg! Förhoppningsvis är det en riktigt bra klocka också!
Jo jag vet, men vad jag förstått så ska det vara dåliga klockor, kvalitetsmässigt men jag vet inte har aldrig haft nån. Har du själv nån invicta?Hela Inwictas sortiment får du för under 10 000.. Och vansinnigt mycket att välja på!!
Nej det har jag inte..Jo jag vet, men vad jag förstått så ska det vara dåliga klockor, kvalitetsmässigt men jag vet inte har aldrig haft nån. Har du själv nån invicta?
Men det finns mycket att välja på I det prissegmentet som är bra mycket roligare klockor. Självklart högst subjektivt, men tror jag delar den uppfattningen med många.Hela Inwictas sortiment får du för under 10 000.. Och vansinnigt mycket att välja på!!
Jaså? http://www.uret.se/invicta-russian-diver-roseguldstonad-lader-o50-mm-p-32303.htmlHela Inwictas sortiment får du för under 10 000.. Och vansinnigt mycket att välja på!!
Ja jag kollade faktiskt på victorinox också, den modellen du har är riktigt snygg! Kanske får bli vid nästa köp då jag beställde GlycinenNej det har jag inte..
Ett bättre tips är kanske denna?
![]()
En victorinox för ca 6000
På sätt och vis så var jag det.. Men så är det så här, har två väldigt nära vänner som har Inwicta och dom fullkomligen älskar dom.. Jag avskyr dom minst lika mycket.. Dom är sjukt extrema och vissa gillar ju dom för det.. Och faktumet kvarstår, man kan ju verkligen välja och vraka enligt den budget som råder..Men det finns mycket att välja på I det prissegmentet som är bra mycket roligare klockor. Självklart högst subjektivt, men tror jag delar den uppfattningen med många.
Edit: du kanske var ironisk...