• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka för max 1000 riksdaler och leverans innan jul. Vad köper du?

ironcastle

Patek
2-Faktor
Lustigt att inte de flesta inte lyckats nämna en klocka för max tusen spänn med leverans innan jul. Förslag på märken, modellserier och ryska klockor som inte kommer landa innan jul finns. Jag vill inte vara bättre så jag föreslår också en som faller utanför ramen, dock endast med 39:- bagis.
881EA070-4BC3-476C-BD88-46B669AB7EC6.png
Rätt fräck.
Men visarna på Gschock ser billiga ut i mina ögon och riktigt knas är det att svansen på visaren är svart. När minutvisaren sen ligger över timvisaren så döljs det mesta av timvisaren, dvs det mesta blir svart. Händer 24ggr på ett dygn, vilket hälften av ggr innebär att man knappt kan spotta timvisaren, dvs när det är lite mörker. En estetisk dundertabbe i mina ögon. Samma problem på Mudmaster, som finns i min garderob. Borde ha varit samma kulör på svansen som på lumen.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Rätt fräck.
Men visarna på Gschock ser billiga ut i mina ögon och riktigt knas är det att svansen på visaren är svart. När minutvisaren sen ligger över timvisaren så döljs det mesta av timvisaren, dvs det mesta blir svart. Händer 24ggr på ett dygn, vilket hälften av ggr innebär att man knappt kan spotta timvisaren, dvs när det är lite mörker. En estetisk dundertabbe i mina ögon. Samma problem på Mudmaster, som finns i min garderob. Borde ha varit samma kulör på svansen som på lumen.
Köper man en helt ”murdered out ” klocka så får man ju räkna med att den är svår att avläsa tiden på.
Alternativet är att köpa den något mindre svarta, det gjorde jag :)
FA767C05-2FD9-418A-800B-C352E2AEF62D.jpeg
 
Topp