• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny modell: Glashütte SeaQ

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nä.
Tavlan känns väldigt obalanserad, rörig och helt utan designmässig koppling till länk, boett och vridring.
Ett typsnitt på tavlans siffror och ett annat på vridringen.
Datumplaceringen känns tokig men framförallt ser jag inte hur visarna som känns hämtade från GP’s Seahawk formmässigt matchar något annat på klockan.
Och varför måste det stå Glashütte två gånger på tavlan? Den vackra logotypen i skrivstil räcker väl?
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Verkligen jättefina. Kul med big date på en dykare. Men mest av allt gillar jag nog att föraktet mot "fake patina" äntligen verkar ha mattats av.
Många minns vi det gränslösa hatet som riktades mot Omega sm300mc just pga lysmassans färg.
 

Andsan

Rolex
Screenshot_20190517-215048_Chrome.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker helt ärligt att Oris 65 och Longines Heritage Skindiver är mer lyckade i designen jämfört med dessa. Viktigt att påpeka är dock att det inte står Glashütte på någon av dem.. :rolleyes:

Likväl, de ser ut att vara riktigt lyckade! Men @RicVin s Seventies är fortfarande herre på täppan.
Tackar!!!
24B141D4-3A16-4D58-AB41-C3A263228764.jpeg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor

Fan, den är så jävla bra den där!

Ja jo.. Och de i sin tur är dyra i jämförelse med skx.

(Med reservation för att du var ironisk:)

Din jämförelse avser ju enbart kostnaden?

Både Oris 65 och Longines Skindiver är ju baserade på gamla förlagor, därtill skin divers, precis som i fallet med Glashüttes SeaQ. Därtill är de i viss mån premiumklockor, om man pausar upp och vidgar vyn (vilket kan vara nog så viktigt emellanåt) utanför den emellanåt snobbiga klocksvängen.

Inget ont om SKX, och jag vill inte framstå som någon bolsjevik här, men ser inte alls kopplingen.. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Och varför måste det stå Glashütte två gånger på tavlan? Den vackra logotypen i skrivstil räcker väl?
Har inte ens tänkt på det men det är sammalika på min ser jag nu :)
Den oskrivstiliga texten visar visar viljen Glahütte-stad som klockan tillverkats i - "Glashütte in Saxonia". Det finns flera Glashütte i Tyskland (även om klockorna bara tillverkas i en av dem).
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Kul och gillar index men vet inte. Något stör mig... vill se irl innan jag tycker något.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Seventies är en underbar klocka men dom där såg ut lite som att design teamet var osams. Den lilla alldeles för trångt på tavlan med för stora index och... Fake lume....
Den stora bättre men pointer på minutvisaren fult. Konstig match på typsnitt mellan tavla o vridring. "Annorlunda" datum applicering. Nej inte ens för 8500 hade jag övervägt dom där.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Mja.
Snygg boett och helt rätt storlek på den mindre.
Dock upplever jag att tavlan är överpopulerad med gigantiska siffror och priset är en aning högt men kul släpp ändå.
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Den faller mig verkligen i smaken. Det enda jag stör mig lite på är att det på en del bilder ser ut att vara olika färg på lumen på visarna och på urtavlan. Det ser nästan ut som att någon har relumat visarna. Det syns främst på en bild på Glashuttes insta.
 
D

Deleted member 11690

Guest
43,2 mm med panorama ser nice ut, särskilt den blå :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Seventies är en underbar klocka men dom där såg ut lite som att design teamet var osams. Den lilla alldeles för trångt på tavlan med för stora index och... Fake lume....
Den stora bättre men pointer på minutvisaren fult. Konstig match på typsnitt mellan tavla o vridring. "Annorlunda" datum applicering. Nej inte ens för 8500 hade jag övervägt dom där.
Måste gå tillbaka o rätta mig själv här. Jäklar vad fel jag hade...grym dinka detta och definitivt på villhöver listan. Särskilt den gröna 39an.
04687-1068x712.jpg
 
Topp