Men inte bättre, inte ens jämnbra.
Men nu lämnar jag denna tråd, var och en har sina preferenser och tillkortakommanden.
En trevlig helg önskar jag dig dock
Det var bättre förr
Tack och detsamma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men inte bättre, inte ens jämnbra.
Men nu lämnar jag denna tråd, var och en har sina preferenser och tillkortakommanden.
En trevlig helg önskar jag dig dock
Och varför måste det stå Glashütte två gånger på tavlan? Den vackra logotypen i skrivstil räcker väl?Nä.
Tavlan känns väldigt obalanserad, rörig och helt utan designmässig koppling till länk, boett och vridring.
Ett typsnitt på tavlans siffror och ett annat på vridringen.
Datumplaceringen känns tokig men framförallt ser jag inte hur visarna som känns hämtade från GP’s Seahawk formmässigt matchar något annat på klockan.
Hehe fick lite sån känsla jag med.Jag tyckte, helt ärligt , det stod geckota på tavlan.
Tackar!!!Jag tycker helt ärligt att Oris 65 och Longines Heritage Skindiver är mer lyckade i designen jämfört med dessa. Viktigt att påpeka är dock att det inte står Glashütte på någon av dem..
Likväl, de ser ut att vara riktigt lyckade! Men @RicVin s Seventies är fortfarande herre på täppan.
Har inte ens tänkt på det men det är sammalika på min ser jag nuOch varför måste det stå Glashütte två gånger på tavlan? Den vackra logotypen i skrivstil räcker väl?
Klart mindre framträdande på din, som är en fullträff för övrigt.Har inte ens tänkt på det men det är sammalika på min ser jag nu
Tackar!!!
Ja jo.. Och de i sin tur är dyra i jämförelse med skx.
Verkligen inte. Klockor har upphaussats till obegripliga summor, vilket jag tycker är synd.
För 25 år sedan var det inte såhär.
Och varför måste det stå Glashütte två gånger på tavlan? Den vackra logotypen i skrivstil räcker väl?
Den oskrivstiliga texten visar visar viljen Glahütte-stad som klockan tillverkats i - "Glashütte in Saxonia". Det finns flera Glashütte i Tyskland (även om klockorna bara tillverkas i en av dem).Har inte ens tänkt på det men det är sammalika på min ser jag nu
Exakt min tanke.Jag tyckte, helt ärligt , det stod geckota på tavlan.
De vill visa att klockan har sitt ursprung i Saxony. På engelska är det: Exact origin. Glashutte in SaxonyOch varför måste det stå Glashütte två gånger på tavlan? Den vackra logotypen i skrivstil räcker väl?
Måste gå tillbaka o rätta mig själv här. Jäklar vad fel jag hade...grym dinka detta och definitivt på villhöver listan. Särskilt den gröna 39an.Seventies är en underbar klocka men dom där såg ut lite som att design teamet var osams. Den lilla alldeles för trångt på tavlan med för stora index och... Fake lume....
Den stora bättre men pointer på minutvisaren fult. Konstig match på typsnitt mellan tavla o vridring. "Annorlunda" datum applicering. Nej inte ens för 8500 hade jag övervägt dom där.
Jag tycker den blev skitsnygg med de applicerade indexen. Vore kul att se denna och den stora IRL.