• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny modell: Glashütte SeaQ

1647421413980.png

Jag tycker den blev skitsnygg med de applicerade indexen. Vore kul att se denna och den stora IRL.
Verkligen! Synd att det bara är den stora som har glasbaksida. Även om det normalt sett är lite off på dykare skulle jag gärna haft det här. Verket är ju riktigt fint på alla sätt...

Tråkigt med så kort kraftreserv.
Fast bara på den mindre väl? Oavsett så spelar det mig ingen roll alls men det är ju helt beroende på hur man byter mellan klockor. Jag kör veckobyte så inget att ta hänsyn till för mig men för dom som byter ofta är det ju absolut trevligt om den tex går över helg.

Tyckte din analys var bra, du har helt rätt i det mesta. Allt från otroligt klumpiga visare som täcker hela index med sin "pointer", rörig urtavla där man maxat allt i för liten tavla.

Höll i princip med i den här analysen tills jag fick se den live - då föll allt på plats och jag blev helt såld. Alla har såklart rätt till sin åsikt men för den som är det minsta nyfiken rekommenderas verkligen att testa. Den är något helt annat live imo.

Tillägg: varianten med gulnade index osv gav mig absolut ingenting medan den blåa var superfin. Jag tycker man ska se den som en ny och modern modell, inte en efterapning av det gamla.

D9EBA97E-6AE4-428F-9A44-DA76AA8D8D25.jpeg
Jag gillar verkligen inte heller den med patina index. Det var delvis det som störde första gången dom släpptes. Svårt ett välja mellan blå och grön dock. Kunde nog gärna tänkt mig en svart med vita index också.

Tyckte din analys var bra, du har helt rätt i det mesta. Allt från otroligt klumpiga visare som täcker hela index med sin "pointer", rörig urtavla där man maxat allt i för liten tavla.
Tekniskt sett hade jag kanske en poäng men jag har ändå helt vänt i frågan. Beror väl delvis på att man får så mycket bra "horologi och kvalitet" med i paketet och att den faktiskt har ett helt eget uttryck.
Lite som att köpa en Fifty Fathoms på rea...

Tillbaka
Topp