• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny OQ

maxmol

Panerai
Oj vilken dålig komplettering detta bli då jag inte kan ändra rubriken. Jag kommer dessutom inte slå den artikel som Easy själv skrev om klockan. Men lämnar en länk till hans inlägg och kastar in lite snabbfakta och kommentarer.

Rolex Oysterqurtz 1700

Mått: 36mm, 42mm, 14mm. (upplevs dock större pga. den integrerade länken).
Urverk: Rolex cal. 5035 (hacket) sk. Mark II. (den med mer text på tavlan)
Skruvad krona vilket gör den vattentätt till 100 m (bra om man ska klättra Mt. Everest).


Övrigt:
Oysterquartz tillverkades i 25 år med en total produktion på cirka 25000 klockor. Den är därmed en bland de mest sällsynt modellerna som mass i producerats.

Många menar att det ännu är ett av de, om inte det bästa, quartzverk som producerats. Jag har själv ägt 2 stycket quartz Omegor och en Swatch. Föga förvånansvärt så slår den en ny Swatch. Men kanske ännu roligare är att kvalitet skillnaden mellan en 2007års Seamaster quartz och den 21 år äldre OQ är så tydlig. OQ slår tydliga och jämna slag som träffar tavelmarkörerna exakt. Den ger också av en riktigt fint "tick... tick... tick..." som är oerhört distinkt men omöjligt att förklara, utan måste upplevas.


https://klocksnack.se/threads/introduktion-till-rolex-oysterquartz.12271/
 

maxmol

Panerai
Aiiigght. Coolers. Sent ska syndaren vakna :D Inser att mitt inlägg möjligen var en smula syrligt. Å andra sidan trodde jag att du gjorde som du gjorde i en liten protest.


Ingen protest från min sida. Så som så ofta är fallet. Ren och skär okunskap. En bra att du påpekar för annars så hade jag fortsatt på samma spår. Regler är bra men snuskigt tråkigt att läsa när man ser så mycket andra trådar om klockor inne på forumet. :p
 
Topp