Hej!
Varit medlem här sedan ca 6 månader tillbaka. Dock inte varit särskilt aktiv förens ett par månader tillbaka då intresset för en ny klocka väcktes.
Intresset för klockor började då min Certina DS titan (klassisk studentklocka) skulle bytas ut mot en första "riktig klocka"!
Efter mycket omsorg föll valet på en Oris Divers Date som jag hade ett år innan den byttes mot en Longines Ledgend Diver som jag en idag använder i jobbet (modifierad med ett meshband).
Efter 1 år med Ledgend Diver som vardags/jobb klocka så föll valet på en mer dressad klocka att ha privat!
Då jag varit väldigt nöjd med Longines så valde jag att fortsätta med samma märke.
Modellen blev en ur Master Collection med månfas (valde nu att prova ett skinnband istället för stållänk).
Det har nu börjat klia i klock-fingrarna igen och är nu sugen på en sportigare, exklusivare modell.
Efter mycket omtanke har jag nu valt att prova på Rolex. Valet har fallit på en Explorer II (16570), med vit urtavla, och väntar nu bara på rätt klocka ska dyka upp!
Har ni en ovanstående modell får ni väldigt gärna höra av er till mig. Box/cert uppskattas men hör av er med det ni har så får vi se
Förhoppningsvis blir det många fler klockor under åren som kommer.
Redan ett klock-konto döpt till "födelsedag 2020",då jag fyller 30 år, där pengar stoppas undan titt som tät för en bra present till mig själv!
Tack för fantastisk rolig läsning som "stulit" åtskilliga timmar av mig