• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dra ett "PM" till den som säljer. Klicka på profilen, välj "Starta en konversation" och börja pruta! =)
Eftersom det är mitt fösta klockköp har jag ingen aning vad som är rimligt att pruta, jag har hittat två annonser en annons där klockan kostar 36k och är i superskick från 2014, sen har jag hittat exakt samma modell från 2013 som är i lite sämre skick för 41k. Är det rimligt att trycka ned den från 41k till 34k? Båda killarna har goda rekommendationer och verkar vara "good guys"!

Eftersom det är mitt fösta klockköp har jag ingen aning vad som är rimligt att pruta, jag har hittat två annonser en annons där klockan kostar 36k och är i superskick från 2014, sen har jag hittat exakt samma modell från 2013 som är i lite sämre skick för 41k. Är det rimligt att trycka ned den från 41k till 34k? Båda killarna har goda rekommendationer och verkar vara "good guys"!
Pruta tills du skäms, nej men allvarligt. Det lönar sig alltid att köpa en klocka i så bra skick som möjligt från början.
I ditt ställe skulle jag köpa den för 36000:-

Lämnade in min favoritklocka + en till på service i februari. De ska nu dyka upp när som helst. Nu vet jag hur det känns att behöva vänta nio månader på sina bebisar... :)

Hej!
Är ganska ny här, men har "lurkat" ett tag. Är mest intresserad av äldre kronografer eller dykarur, gärna med militär anknytning. Just nu är jag insnöad på gamla Speedmasters :)
/C

Snabb bild på lite av min diskreta samling:
O&W 7733, Speedy Pro, O&W M1
Ek31KP2.jpg

Tjena, ny på forumet. Har precis återuppväckt mitt klockintresse. Råkade hamna i en utaffär på Helsingfors flygplats för ett tag sedan och efter det har det blivit många timmars surfande... Är inte på något sätt fanatisk, men risken är man ju blir när man tvingas se alla era bilder hela tiden..! ;-) Jag har liksom insett att det här kan bli löjligt dyrt...
Köpte en Tag Heuer Aquaracer till min kära sambo i födelsedagspresent, så nu har hon finast klocka i familjen. Har dock en Oris Aquis på G till mig själv som jag hoppas mycket på, eller ja. Jag kommer älska att bära den!!! Ska bli sjukt kul! Mao har det redan börjat bli dyrt, iafl jmf med tidigare år. Till vardags har jag oftast en Longines conquest kvartsur, en Certina ds podium eller en "hemmabyggd" seiko automat som är riktigt skum, ett hopplock av delar som kanske borde stannat kvar i sina ord klockor var för sig...

Back again efter 1 års pause från klock-gamet.
I min lådar finns Omega Seamaster GMT ref. 22345000 och Rolex Sub ref. 16613.
Dags att få tag i ett Rolex Datejust II ref. 116334/10... :)

Tjabba glada klocksnackare,
Paul från GBG här och startade ett konto bara för ett par veckor sedan.
Tjuvläsning har pågått i drygt ett år och måste säga att JAG HAR NJUTIT.
Klocksamlingen ser ni på bilden och klockan längst till vänster är favoriten. Har även en jubile samt en 78360-länk som jag skiftar fram å tillbaks mellan för pepsin. Även en omega 168.005/6 på ingång. (om någon har ett guldspänne över så får ni gärna hojta).
IMG_0413.JPG

Som ni ser är samlingen lite spretig men slutmålet är kombinationen Rolex 6263 stål med svart urtavla samt en Day-date gulguld. OPTIMALT tycker jag.
Det var allt för mig, trevlig dag på er!!!
Fina klockor! :)

Hejsan!
Labbo från Örebro här! Studerar inte just nu men ska ge mig ut i världen nästa år och då är det fastighetsekonomi som gäller.
Jag är ett stort fan av dykarklockor och hade från början en stor förälskelse i Omega seamaster men alltefter som man hänger på klocksnack så ändras det så klart lika ofta som man tänker på klockor. Just nu är jag lite inne på Sinn dykare... Men som ni märker så ändras detta varje dag!
klockintresset väktes till liv av en polare som fick en Rolex Submariner av sin far. efter vi studerat den noga så föll jag som en pannkaka. För det konststycket och avancerad teknik som ligger bakom den. Var redan intresserad av design i all möjlig form.

Andra hobbys än klockor är ishockey som jag följer på regelbunden basis. Då är det såklart Örebro hockey som är mitt lag. Men är från början född MoDoit. så om ni vill diskutera ishockey är det bara att höra av sig ;)

tillbaka till klockor just nu äger jag en gammal Festina chronograph. Har även ett intresse för Ryska klockor främst från sovjet tiden. tycker det är coolt att man kan ha en så stor bit historia på armen! äger ingen Rysk klocka just nu dock men letar efter en fin pjäs att sätta tänderna i så småningom:hungry:. Letar också efter en Seiko Skx modell men kan inte bestämma mig vilken jag vill ha. Ps stavning och grammatik som ni märker är inte mitt starkaste kort så hoppas ni har överseende med det:D

Mer kommer jag inte på just nu! Så tack och hej leverpastej!
Ps stavning och grammatik som ni märker är inte mitt starkaste kort så hoppas ni har överseende med det:D

Hejsan!
Labbo från Örebro här! Studerar inte just nu men ska ge mig ut i världen nästa år och då är det fastighetsekonomi som gäller.
Jag är ett stort fan av dykarklockor och hade från början en stor förälskelse i Omega seamaster men alltefter som man hänger på klocksnack så ändras det så klart lika ofta som man tänker på klockor. Just nu är jag lite inne på Sinn dykare... Men som ni märker så ändras detta varje dag!
klockintresset väktes till liv av en polare som fick en Rolex Submariner av sin far. efter vi studerat den noga så föll jag som en pannkaka. För det konststycket och avancerad teknik som ligger bakom den. Var redan intresserad av design i all möjlig form.

Andra hobbys än klockor är ishockey som jag följer på regelbunden basis. Då är det såklart Örebro hockey som är mitt lag. Men är från början född MoDoit. så om ni vill diskutera ishockey är det bara att höra av sig ;)

tillbaka till klockor just nu äger jag en gammal Festina chronograph. Har även ett intresse för Ryska klockor främst från sovjet tiden. tycker det är coolt att man kan ha en så stor bit historia på armen! äger ingen Rysk klocka just nu dock men letar efter en fin pjäs att sätta tänderna i så småningom:hungry:. Letar också efter en Seiko Skx modell men kan inte bestämma mig vilken jag vill ha. Ps stavning och grammatik som ni märker är inte mitt starkaste kort så hoppas ni har överseende med det:D

Mer kommer jag inte på just nu! Så tack och hej leverpastej!
Ps stavning och grammatik som ni märker är inte mitt starkaste kort så hoppas ni har överseende med det:D
Hade vanligtvis skrivit något om hockey i detta läge! Men som Västeråsare är det inte lika kul att prata med er Örebroare just nu ;)

Välkommen hit iaf!

Henrik heter 35 år från Småland, jag har haft ett klock intresse länge men aldrig haft någon dyrare klocka mest Casio klockor, har sen några år hängt och
”tjuvläst” på detta forum. Hittade det då jag började snöa in mig på att köpa en Seiko monster men då denna fanns i oändliga varianter blev det aldrig någon sådan. Efter att för någon månadsedan ramlat över några trådar om skx 007 bestämde jag mig och beställde en sådan, är väldigt nöjd med denna klocka.

Välkommen, tror ditt intresse kommer växa!

Hej!

Ny här på forumet, 25år gammal Skellefteå ( Hata Löven! ;) ). Har alltid haft ett klockintresse, utan att egentligen förstå, fram till för något år sedan vilka skillnader det är på olika ur. Tidigare trodde jag absolut att en klocka för 1000-lappen höll samma standard som en Rolex för 90.000:-

Ung fortfarande, och budgeten är stram. Drömmen är att en dag få införskaffa en Submariner ( Förkärlek till dykare ) eller Panerai.
I övrigt har jag intresse för sport, allt från Fotboll till MMA.

Känns skönt att komma in i värmen här på KS även om jag kanske inte har så mycket att tillföra just för tillfället då jag ändå är relativt novis på ämnet.

Hej!

Ny här på forumet, 25år gammal Skellefteå ( Hata Löven! ;) ). Har alltid haft ett klockintresse, utan att egentligen förstå, fram till för något år sedan vilka skillnader det är på olika ur. Tidigare trodde jag absolut att en klocka för 1000-lappen höll samma standard som en Rolex för 90.000:-

Ung fortfarande, och budgeten är stram. Drömmen är att en dag få införskaffa en Submariner ( Förkärlek till dykare ) eller Panerai.
I övrigt har jag intresse för sport, allt från Fotboll till MMA.

Känns skönt att komma in i värmen här på KS även om jag kanske inte har så mycket att tillföra just för tillfället då jag ändå är relativt novis på ämnet.
Välkommen! Gillar inte heller löven ;)

Vad har du för klocka idag, bjud gärna på en bild :)

Tack! :)

Inte alls något att skryta med, en guld Candino samt en äldre Pulsar Quartz. Men dom duger till budgeten tillåter något värre!:)

Bilagor

• IMG_0043.jpg
    IMG_0043.jpg
    162.2 KB · Visningar: 51
  • IMG_0049.jpg
    IMG_0049.jpg
    212.9 KB · Visningar: 53
Absolut, du har helt rätt. Inget egentligt fel på klockorna, bara väldigt sugen på nytt tror jag:)
Tack så mycket!
Jag har bara sett så många sucka, stöna och närmast tillintetgöra sitt intresse och sin egen samling när de vart här ett tag och sett vilka enorma samlingar en del här på forumet äger. Var nöjd och stolt över det du själv äger är min filosofi :)
Du (och andra givetvis) är välkommen att PM:a mig närsomhelst om vadsomhelst.

Hej!

Har varit medlem här på KS i ca ett år. Detta futtiga år har gjort mig oväntat beroende av att varje dag kolla köp och sälj och roliga/informativa diskussioner här på forumet. Dagens höjdpunkt i internetväg måste jag säga! :) Jag har också under tiden hunnit införskaffa tre nya klockor. Som student har budgeten varit tight vilket har resulterat i billiga, men förhoppningsvis prisvärda, klockor. Som jag däremot förstått blir det bara dyrare och dyrare ju mer inbiten man blir vilket inte gör mig orolig över att detta intresse kommer att gräva BASTANTA hål i penningpungen framöver. Vad har då detta år samt tidigare klockköp resulterat i?

I kronologisk ordning från vänster:
1. Konfirmationspresent bestående av en Certina DS PRO i titan, årtal ca 2001.
2. Arvegods i form av farfars Tissot Seastar Seven med den klassiska graveringen "För nit och redlighet i rikets tjänst". Ärvd 2009, klockans tillverkningsår okänt.
3. Första klockköpet efter att ha blivit medlem här på KS, en Seiko SNZG15 J1.
4. Sedan blev det en Orient Ray.
5. Och till sist en Seiko sarb033, köpt här på KS för ca 1 vecka sedan. Toknöjd över den bör nämnas!

Tack Klocksnack för ett bra första år och hoppas det blir många till!

(Ursäkta för risig mobilbild tagen i dåligt ljus)

IMG_3734.JPG

Hej!

Har varit medlem här på KS i ca ett år. Detta futtiga år har gjort mig oväntat beroende av att varje dag kolla köp och sälj och roliga/informativa diskussioner här på forumet. Dagens höjdpunkt i internetväg måste jag säga! :) Jag har också under tiden hunnit införskaffa tre nya klockor. Som student har budgeten varit tight vilket har resulterat i billiga, men förhoppningsvis prisvärda, klockor. Som jag däremot förstått blir det bara dyrare och dyrare ju mer inbiten man blir vilket inte gör mig orolig över att detta intresse kommer att gräva BASTANTA hål i penningpungen framöver. Vad har då detta år samt tidigare klockköp resulterat i?

I kronologisk ordning från vänster:
1. Konfirmationspresent bestående av en Certina DS PRO i titan, årtal ca 2001.
2. Arvegods i form av farfars Tissot Seastar Seven med den klassiska graveringen "För nit och redlighet i rikets tjänst". Ärvd 2009, klockans tillverkningsår okänt.
3. Första klockköpet efter att ha blivit medlem här på KS, en Seiko SNZG15 J1.
4. Sedan blev det en Orient Ray.
5. Och till sist en Seiko sarb033, köpt här på KS för ca 1 vecka sedan. Toknöjd över den bör nämnas!

Tack Klocksnack för ett bra första år och hoppas det blir många till!

(Ursäkta för risig mobilbild tagen i dåligt ljus)

IMG_3734.JPG
SARB 033 är fet !

Tillbaka
Topp