Laddar...
Erikson Urhandel

Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Diskussion i 'Diskussion' startad av KS Admin, 5 september 2012.

1. jontejonathan

jontejonathan Ewok

Hej Jonathan heter jag! intresserad av klockor sen några år tillbaka. Har hängt en del på KS sen innan, men utan konto. Nu tänkte jag ta nästa steg att skaffa ett konto så jag kan få svar på frågor sälja och köpa lite. :)

Gummo, Jakobb, Tinybiker13 och 2 andra gillar detta.
  2. Braten

Braten Ewok

Hejsan! Mitt namn är Elias, helt grön när de gäller klockor, alltid tyck att de ser bra/fint ut med en klocka, men inget jag lagt mer tid på, förens jag trillade in på forumet via en googling på en bra "nybörjar klocka".
    Vi får se vad min första klocka blir, de lutar dock åt någon seiko (ny) ,, men vi får se!
    Tack för mig // braten :)

Gummo, Jakobb, Tinybiker13 och 1 annan gillar detta.
  3. Tinybiker13

Tinybiker13 Rebel soldier

Från:
    Sölvesborg
    Hej på er i forumet!
    Tony heter jag och är en 35åring boende i Sölvesborg.
    Efter en del lurkande bland klockträsken genom åren har jag äntligen beslutat mig för att faktiskt regga mig här, mest eftersom att ni verkar ha ett mycket bra forum/användare vilket man kunnat utröna via era fantastiska inlägg i diverse trådar.
    Klockfantast sedan man var en liten grabb. Men som mest har man väl ägt en Tudor och någon Certina och lite andra märken som man inte ens kommer ihåg längre... o_O
    Sen blev man Far, och då blev prion någon annan...
    Dock har man alltid lurkat lite, men nyligen tittade jag ner på min gamla och misshandlade Casio G-7710 och konstaterade att den har snart gått i 10 år och jag har aldrig plockat isär den eller givit den en ordentlig rengöring.
    Vilket gjordes mitt i natten, såklart.
    Dagen efter började jag leta reservdelar till min beater, och den har fått uthärda slit i form av svetsloppor,vinkelslipstänk och annat under närmare 9 år.
    Vilket gav mig insikten att det är billigare o köpa en ny ist, men den går ännu och det får den göra med sin patina och vara starten för min nya samling.
    (om någon har en kass g-7710 till övers så är jag klart intresserad av delarna, även om jag tror det är sällsynt)

ca 2 dagar senare beställde jag istället en SRP 315J1 och väntar nu på leverans.
    Jag kommer troligtvis vara mer utav en lurker här i fortsättningen med, men nu med ett konto iaf.
    Ha det gott.

/Tiny

Gummo, Emilbacklund, Jakobb och 5 andra gillar detta.
  4. squba

squba Rebel soldier

Från:
    Västkusten
    Tack för insläppet :). Är rätt ny på klockor och har precis börjat nörda in mig i klockdjungeln.

Har bl.a dessa klockor.
    - Tissot PRC 200 AUTOMATIC http://www.watchshop.com/mens-tisso...ronograph-watch-t0554271105700-p99962532.html
    - Seiko SARJ013J (Made in Japan) http://www.uret.se/seiko-svart-stal-p-282415.html (köpt av en medlem på här forumet)
    - Seiko Alpinist SARB017J (Made in Japan) http://www.seiyajapan.com/products/s-sarb017 . Letar efter en passande stållänk som inte är så dyr som Seikos originallänk. Någon som har tips på var man kan köpa en?
    Samt en tiotal klockor till av blandade märken. Bl.a en gammal 80-talare GUL "Solomon special edition" dykarur med orange tavla Solomon logo och ett svart Solomon kardborrearmband. Kan inte hitta någon info om den på nätet, men när det begav sig i mitten så var det en rätt het klocka. Någon som vet mer?

Gummo, Emilbacklund, Jakobb och 5 andra gillar detta.
  5. LinneaKrut

LinneaKrut Ewok

Hej på er! Jag är helt ny i klockvärlden, men har nyligen fått upp ögonen. Kul med ett forum bara för detta, ser fram emot många roliga tips och tankar.

Gummo, Emilbacklund, JLW och 4 andra gillar detta.
  6. Ahmed

Ahmed Ewok

tyvärr. Jag är fortfarande ny på forumet så jag kan inte jag är ny på forumet, kan du berätta för mig vad jag ska göra så kommer att kunna lägga till objekt till salu pr köp. tacka dig direkt till ditt tillägg.

7. vsop

vsop Ewok

Havde en god oplevelse med NT Watches og ville skrive et lille indlæg og skulle dermed registreres ;) Er fra DK med adskillige ure, seneste nye ur er fra Sverige.

Gummo, taner, Jakobb och 1 annan gillar detta.
  8. Papo

Papo Ewok

Hej Ny här men följt er en längre tid. Har alltid haft ett klockintresse som växt på lite dom sista 2 åren. Köpte min första "riktiga" klocka då, en omega seamaster titan/rosé guld. Känner att det är dags för nästa köp och följt Rolex 216570 tråden. Vansinnigt svårt att välja, svart eller vit urtavla Vill oxå ha svart gummiarmband till men inte hittat någon bild på den med vita urtavlan med svart gummiarmband.

bergax, Gummo, JLW och 2 andra gillar detta.
  9. Wingren

Wingren Ewok

Hej alla.
    Håkan här. har fått ett nyvaknat(ekonomin kom ikapp) intresse för klockor.
    Senaste tillskottet är en Citizen Aqualand, som jag i dryga 20 år, ångrat att jag inte köpte, men nu så..
    Innehar även en Tag Heuer formula 1, & en Tag Heuer super professional 1000, den senare behöver dock lite TLC, i form av service & en ny krona, får hoppas det "bara" är det som ska fixas. Nästa projekt ska bli et tlite mer dressat ur, med brunt läderband,m er info & tankar kommer, om man bara får tillgång till att skriva i div. diskussioner & trådar !!
    mvh HW

bergax, Gummo, Pauledward och 3 andra gillar detta.
  10. bengtl

bengtl Ewok

Hallå, jag är pensionerad och bor i Lund. Jag har inte så mycket pengar så det får bli kvartsur för mig. På senare tid har jag intresserat mig för analog-digitala ur. Jag beundrar mekaniska klockor på distans. Både design och funktion är intressanta på olika sätt.

bergax, Gummo, classeknut och 6 andra gillar detta.
  11. Sretlaw

Sretlaw Rebel soldier

Från:
    Andra sidan kvarken
    God afton klocksnack!
    Jag är en 21-åring från Vasa, Finland. Klockintresset har väl funnits länge men det har då mest varit bland parfymklockorna och alla dyra rolexar och patek philippe m.m. Idag tog jag dock mitt förnuft till fånga och beställde efter mycket research på klocksnack min första "riktiga" klocka, en Seiko skx007. Alltid gillat dykare och detta kändes som det naturliga valet som första automatiska klockan. Taggad till tusen!
    Allt gott!

hannes, parasec, Sistakvarten och 7 andra gillar detta.
  12. kiwi

kiwi Ewok

Hej! Nybliven medlem. Tittar runt här för att bekanta mig lite. Bär Omega Seamaster i de flesta fall, t.ex. kontorsjobb, byte av växellådsolja i bilen eler vid husbygget. Har även en annan goding vid högtidliga tillfällen, men den ska ev. säljas till förmån för annat projekt. Kul att vara här!

bergax, Gummo, Tinybiker13 och 1 annan gillar detta.
  13. Marex

Marex Ewok

Tjena ny här på KS, har en Certina Ds Action som jag älskar, jobbar som snickare, Gilllar att prata klockor, har ett stort klockintresse :)

14. Athan

Athan Ewok

Hej! Hittade hit genom att ha först sett podcasten nämnas i stora podcastpriset, och efter att ha sträcklyssnat en massa avsnitt blev jag nyfiken på detta forum. Tänkte försöka sälja iväg några klockor som inte får tillräcklig handledstid. Jag har alltid haft en förkärlek för rolex mer sportiga klockor och har gått vägen genom diverse homager till att klippa "the real deal". Seiko, Orient, Invicta, Steinhart är andra märken som tillhör min samling. Man säger att detta forum är kostnadsfritt men frågan är om inte detta väcker tankar och habegär som är allt annat än kostnadsfria. Kul att vara här dock! =)

bergax, Gummo, midikem och 4 andra gillar detta.
  15. cravingsx

cravingsx Ewok

Hej klocksnack och dess medlemmar! Har sedan länge velat gå med i forumet men dessvärre inte blivit av, men nu äntligen har jag reggat mig!
    Som så många andra har jag ett gediget klockintresse och försöker dagligen ta emot intryck kring klockor från andra klockälskare! Jag kan redan nu börja med att säga att jag är ute efter en ny klocka, och tänker att detta forum är väl perfekt för att få lite input kring diverse klockor! Tack o hej, ni kommer att höra mer från mig!

Pauledward, maks, bergax och 2 andra gillar detta.
  16. namkrad

namkrad Rebel soldier

Halloj,
    Jag heter Janne och gillar klockor sedan rätt länge.
    Befinner mig i Stockholmsområdet.
    Har fått ett förnyat intresse i lite finare ur så vi får se vad framtiden utvisar :D

17. stefan.j.martinengo

stefan.j.martinengo Ewok

Har efter mycket surfande på forumet äntligen blivit medlem. Äger enbart Rolex och innehar nu två, Submariner 16610, 16613 och är på jakt efter en GMT II 116718 :)

bergax, Gummo och Tinybiker13 gillar detta.
  18. AccidentallyAwake

AccidentallyAwake Ewok

Från:
    Enköping
    Hej!
    Jag heter Jessie och har precis hittat forumet och tänkte det verkade kul!
    Så, här är jag! :)

bergax, Gummo, cravingsx och 2 andra gillar detta.
  19. Emilbacklund

Emilbacklund Rebel soldier

Hejsan! Jag insåg att jag varit medlem i forumet i 1år imorgon och tänkte att, nu är det på tiden att presentera mig.
    Mitt intresse för klockor började när jag var liten pga min farfar som numera är pensionerad urmakare. Han byggde sina egna moraklockor med verk samt servade andras moraklockor. Jag minns att jag kunde sitta och fascinera mig åt när farfar satt och pillade i timmar med små kugghjul ute i vad vi kallade för "klockboden" .Vi byggde en klocka tillsammans när jag var 12 år och sedan dess har det varit vårt lilla gemensamma intresse. Han intresserar sig mest åt fickur och väggur/moraklockor och jag mer åt armbandsur av alla dess slag. Farfar han bygga ett par hundra klockor under sin tid och jag hoppas på en samling med lika många armbandsur när jag blir äldre. Man kan ju önska iallafall ;). Mitt intresse för klockor har ökat nu när mina närmaste vänner också har ett brinnande intresse. Min första klocka var en certina som jag inte har kvar längre, numera äger jag en omega railmaster samt en seiko velatura. Slänger med en bild på klockorna och så kan farfars klocka få vara med i bakgrunden också:). Förutom klockor så har jag ett brinnande intresse för skor, mode, inredning, whisky och cigarrer m.fl. Vid nästa inköp av klocka så är siktet inställt på en rolex submariner eller en fyrkantig klocka i guld tex en cartier tank, men siktet kan ändras snabbt då det dyker upp massvis med lockelser dagligen på forumet;). Tack för ett bra år i forumet, god jul och gott nytt. Mvh Emil
    IMG_3371.JPG IMG_3370.JPG

TiE, bergax, Gummo och 6 andra gillar detta.
  20. Mathias1986

Mathias1986 Ewok

Hej!
    Jag heter Mathias Svensson. Ny här. Jag tänkte faktiskt be er om hjälp. Natten till i lördags så blev jag rånad och slagen. De tog min fina rolex daytona stållänk svart urtavla som jag älskade, Modell 116520. Hör ni något eller ser om denna säljs (Stockholm hände detta) så hjälp gärna mig att ta fast dom som gjorde det och hitta min klocka. Vet inte hur såna här vidriga människor säljer, dom har ju inga cert eller ngt.

Tacksam för att öron och ögon öppna!
    Vi hörs,
    Mathias

bergax och classeknut gillar detta.
  21. vsop

vsop Ewok

Super cool historie med din farfar, fed interesse med cigarer, whiskey og ure <;) den deler jeg også, blot med Rom og Cocktails. God jul ligeover. Ps er det et cocktailbord i baggrunden på første billede?

Emilbacklund gillar detta.
  22. vsop

vsop Ewok

surt!!! jeg holder øje i DK er der nogle kendetegn? hvad er serie nr?

Mathias1986 och Emilbacklund gillar detta.
  23. Morgan S

Morgan S Ewok

Hej, Morgan heter jag, från Älmhult.
    Varit medlem ett tag men detta är första inlägget, läser dock ganska flitigt här.
    Har varit intresserad av klockor och bilar sen Jesus gick i badbyxor....främst större klockor typ breitling Bentley men även rolex seadweller Deep sea mfl. Har dock endast en klocka idag men letar hela tiden efter nya (gärna lite udda klockor) , zenith Defy extreme sea limiten edition sitter på armen idag.

Vh Morgan

bergax och Gummo gillar detta.
  24. Emilbacklund

Emilbacklund Rebel soldier

Yes! det är en barvagn som vi kallar det ;)

vsop gillar detta.
  25. Zielinski

Zielinski Ewok

Hey hopp! Sebastian heter jag, bor i Bandhagen, Stockholm. Gillat klockor hela livet men bara vart nyfiken, triggern blev när jag unnade mig en speedmaster som 30 års present. Nu så kan jag inte sluta samla och upptäcka klockans magiska värld. :)

classeknut, bergax, Gummo och 1 annan gillar detta.
  26. rocksten

rocksten Ewok

Hej Allihopa, nu är jag äntligen här för att göra era besök lite trevligare.
    /Johan

bergax och Gummo gillar detta.
  27. BoogieWoogie

BoogieWoogie Ewok

Tack för inträde! Sjöman med intresse för klockor och stil.... MEN hasar gärna runt på fritiden i snickarbyxor, keps och en bira i näven också.. Äger endast tre klockor värda att nämna. En Diesel med läderband, inköpt på Bangkoks flygplats. Varit på verkstan en par gånger. Förvånad över hur dåligt hopsatta ett sådant ur kan vara (märkesur? Nja..). En Casio G-Shock som jag bär i Jobbet som Inrednings rep på Finlandsfärja och ett gammalt fickur. Arvegods efter farfar. MEN inne på att köpa FLER..
    Tack!/Berra

bergax, Gummo och Athan gillar detta.
  28. robyl

robyl Rebel soldier

Hej på och är ny här på forumet och har hunnit bli 50+.
    Har väl alltid gillat lite vintage, gamla bilar, jukeboxar. Kört sommarbil sedan 20-årsåldern, är inne på min andra Audi TT som jag tycker är den perfekta semesterbilen för mig och gullet. Nu vid Juletid brukar jag putsa lite på min lilla samling av Fender Jazzbasar och drömma mig tillbaka till de åren innan man fick Rock and Roll öron, läs tinnitus. Känns som man har fastnat i klockträsket, har plöjt en hel del i forumet och kommit till insikt att här finns mycket kunskap och att jag har mycket att lära.
    /Robert

29. Kajjan

Kajjan Rebel soldier

Hej William heter jag och varit medlem ett tag men inte kommit igång på riktigt så nu är det väl dags. 22 år gammal bor i Sthlmsområdet och liksom många andra säkert hamnat här efter googlingar på "första riktiga klocka". När jag inte suktar efter för dyra klockor är träning en stor del av mitt liv. Äger i dagsläget lite vintage främst omega och snart är det dags för något nyare, gott om inspiration här så vi får se vart det landar.

Emilbacklund och bergax gillar detta.
  30. Gummo

Gummo Joker Moderator

Från:
    Stockholm
    Välkomna hörni!

Pauledward, -Wille-, classeknut och 6 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield