• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej KS-vänner.

Efter lång tid av "studerande" på denna sida så har jag fått tummen ur och registrerat mig. Det känns alldeles kanon.

Om jag känner mig själv rätt så kommer mitt intresse för klockor att utvecklas precis på samma sätt som det utvecklats för kvalitetsskor som idagsläget ligger mig mycket varmt om hjärtat. Gällande skor så började jag med instegssegmentet Loake och idag luftar jag helt andra ansedda tillverkare. Alla är vi ju barn i början.:)

Avseende ur är jag fortfarande i småbarnsstadiet;).

Jag sportar just nu fyra olika Victorinox quartz-verk i segmentet 6-10K. Jag sprang nyligen på en rabatterad Seiko mekanisk/automatiskt. Den var nedsatt med 50% från 50k och detta tillfälle kunde jag inte motstå. Sedan jag köpte denna Seiko har mina "klock-horn" vuxit ordentligt och känner mig nu fast i KS-träsket.

Under 2017 planerar jag inköp av ett par nya verk. Jag kommer inte köpa begagnat vilket jag inte heller klarar att göra när det gäller kvalitetsskor.

De tillverkare som känns mest aktuella är Omega, Tag Heur och Sjöö Sandström.

Ser fram emot att öka min kunskap via detta forum och i framtiden kanske kunna bidra med något:happyhappy:

För övrigt så befinner jag mig i huvudstaden och har kommit upp i den beaktansvärda ålderns av 35+...
Välkommen!

Visa gärna Seikon du köpte! :)
 

McRoadkill

Breitling

Bilagor

  • Seiko.jpg
    Seiko.jpg
    171.7 KB · Visningar: 97

lofgreno

Audemars
Tjena. Ny på forumet och kan säga direkt att jag inte har en klocksamling av det dyrare slaget. Några Luminox och Gshock. En Seiko Kinetic och en gammal Citizen dykare. ☺
Men planen framöver är att införskaffa nåt lite schysstare men det ligger en bit fram i tiden.

Alltid vart sugen på Fortis, vi får se om det blir nåt med det. ☺
 

jbaeckman

Breitling
God fortsättning på er!
Även jag ny här på forumet efter att ha blivit rekommenderad av en kollega. Man kan säga att han fått in mig lite i klockträsket då vi pendlar tillsammans drygt 10 mil om dagen och har under denna tiden diskuterat klockor merparten av tiden.

Ingen gedigen samling av klockor i dagsläget men förhoppningsvis kan det ändras genom medlemskap här.
/J
 

customworktops

Breitling
Hej!

Jag är ny här och heter Erik. Jag är en prylnörd som gillar kvalité i vad det än är. Mindre grejer och bättre grejer helt enkelt. Jag har precis möblerat mitt nya hem med massa trevliga prylar och behöver nu hitta en ny pryl att spara ihop till då jag gillar att ha något att jobba mot.

Jag har idag en guld på stål kostym klocka från min morfar som såklart är väldigt speciell för mig. Nu vill jag dock hitta en klocka som är ett komplement till den och som jag sedan kan lämna efter mig när det är dags så att säga. Jag är extra förtjust i vintage sport Rolex klockor och har nu siktet inställt på en sådan.

VH / Erik
 

Lehmann

Omega
Hallå alla glada! Några korta ord om mig.

Jag har sedan ett år tillbaka studerat & utbildat mig till installationselektriker, så här har varken tid eller ekonomi funnits just nu!

Men nästkommande år då jag kommit igång samt återfått en stadig ekonomi samt bidrag till hushållet så skall det seriöst spanas runt efter min första lite mer exklusiva klocka & det lutar emot Breitling avenger II, alt den med gmt
 

Lehmann

Omega
Hallå alla glada! Några korta ord om mig.

Jag har sedan ett år tillbaka studerat & utbildat mig till installationselektriker, så här har varken tid eller ekonomi funnits just nu!

Men nästkommande år då jag kommit igång samt återfått en stadig ekonomi samt bidrag till hushållet så skall det seriöst spanas runt efter min första lite mer exklusiva klocka & det lutar emot Breitling avenger II, alt den med gmt
 

sc-83

Breitling
Hej alla! Har varit medlem länge, men inte varit så aktiv. Har köpt några klockor via forumet tidigare, men inte varit aktiv annars.
Nu har jag börjat titta in lite igen efter några års frånvaro. Klockintresset är annars konstant, sen jag fick min första Moretimeklocka när jag fyllde sju år.
Det är 40 år sen nu. Gillar det mesta i klockväg men mest vintage. Har en fantastiskt patinerad Heuer som jag haft sen jag var 15, någon gammal Omega,
samt några Seiko 6139, och diverse andra mer eller mindre moderna klockor finns också i lådan. Jobbar heltid i gjuteriindustrin, driver eget företag i däckbranschen,
samt gillar metallarbete. (svets, smide,karosseri), helst av allt sitter jag i racerbil på någon av våra banor och kör runt så fort jag kan.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!
Detta är mitt första inlägg på detta forum.
Det började för ett par dagar sedan med att jag bestämt mig för att skaffa en Rolex, och efter en del googlande och letande så hamnade jag på detta forum. Här verkar vara trevligt att hänga så därför registrerade jag mig utan att blinka.
Jag är ett antal år gammal, bor och jobbar på västkusten, kör en Trajjumf på två hjul på sommarhalvåret och lyssnar på musik resten av tiden. Förutom när jag hänger med fru och två barn såklart... Fast nu verkar det som om klocksurfandet kommer sno lite tid från mc- och hifisurfandet framöver.
Jag har inget speciellt i klockväg idag - på armen sitter en Certina DS-1 automatic med tre år på nacken, i nattygsbordslådan ligger en Omega Seamaster Cosmic som inte vill fungera så den får jag väl ta tag i vad det lider. Snygg är den hursomhelst!
Nu är det dock dags för mig att ta steget in i de lite exklusivare klockornas värld och jag tänker skaffa mig en Rolex som sagt var. Närmast till hands ligger en Submariner 116610LN. Det känns säkert som en tråkig klocka för många rävar här, men jag kan inte sluta tänka på den och hur vanlig den än är så känns det som klockan för mig just nu!
Slänger med en bild på min Certina som jag ändå är väldigt nöjd med.
Certina-01.JPG
 
Senast ändrad:

Hugii

Audemars
Hej!
Detta är mitt första inlägg på detta forum.
Det började för ett par dagar sedan med att jag bestämt mig för att skaffa en Rolex, och efter en del googlande och letande så hamnade jag på detta forum. Här verkar vara trevligt att hänga så därför registrerade jag mig utan att blinka.
Jag är 36 år, driver eget som byggkonsult på västkusten, kör en Trajjumf på två hjul på sommarhalvåret och lyssnar på musik resten av tiden. Förutom när jag hänger med fru och två barn såklart... Fast nu verkar det som om klocksurfandet kommer sno lite tid från mc- och hifisurfandet framöver.
Jag har inget speciellt i klockväg idag - på armen sitter en Certina DS-1 automatic med tre år på nacken, i nattygsbordslådan ligger en Omega Seamaster Cosmic som inte vill fungera så den får jag väl ta tag i vad det lider. Snygg är den hursomhelst!
Nu är det dock dags för mig att ta steget in i de lite exklusivare klockornas värld och jag tänker skaffa mig en Rolex som sagt var. Närmast till hands ligger en Submariner 116610LN. Det känns säkert som en tråkig klocka för många rävar här, men jag kan inte sluta tänka på den och hur vanlig den än är så känns det som klockan för mig just nu!
Slänger med en bild på min Certina som jag ändå är väldigt nöjd med.
Certina-01.JPG
Välkommen hit. Du har en tråd som kan kombinera dina intressen :)
https://klocksnack.se/threads/stora-mc-tråden.32056/
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Hej på er.
Har varit med här ett tag men utan att presentera mig. Har inte varit så aktiv med skrivandet men en flitig läsare!
Jag bor i Göteborg och arbetar inom konst och kultur branschen.
I min klocklåda för tillfället en skx007 samt en Knut Gadd, plus en gammal casio och en swatch.
Lådan har varit mer fylld, men just nu känner jag en inre frid med en "slit och släng" klocka och en "fin" klocka.

Hoppas detta blir en start på ett aktivare medlemskap!
 

Tickers

Omega
Hallå där klockentusiaster!
Jag har (som många av er andra) luskat runt på forumet under en längre period, men nu valt att registrera mig.
Intresset för klockor har funnits ett bra tag. Jag har redan sedan barnsben varit fascinerad av vattentäta, digitala Casiomodeller med möjligheten att ta tiden samt att lysa upp uret med hjälp av "light" knappen.
På senare tid har intresset växt och jag har därför valt att investera i min första automatare - en Seiko SKX009.
Drömklockan är och har länge varit en Rolex Submariner 116610. 16610 är inte dum den heller! :rolex:

Allt gott, och tack för insläpp!
 

0121

Breitling
Hej.
Först vill jag tacka för godkännandet av min förfrågan till detta exklusiva forum. Hoppas på mycket ny kunskap och inspiration för framtida köp/byten.

jag har idag en mindre samling av omegor där den äldsta är en guld- deville från tidigt 60tal och den yngsta är en planet ocean 42mm daterad 2015. Har nu önskan om att ge mig in på Rolex- marknaden men har inte bestämt vad jag ska börja med.

IMG_3416.JPG
IMG_2519.JPG
 
Senast ändrad:

aftersun

Breitling
Tack för ett bra forum för entusiaster. Ni har fått tillskott i form av en extremt pryltokig snubbe från södra Sverige som gärna transporterar sig på två hjul och spenderar största tiden av dagarna framför börsskärmen :)
Jag har länge sökt efter fina klockor men har inte byggt på mig någon bättre samling ännu.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Hej
Peter K här.
Jag har lurkat på TTT ett par år, och nu kommit hit.
Jag är inne på micro märken, och sportar bla:
Dievas Squale Benarus Armida Artego.
Har även en Glycine.
Om ekonomi tillät, skulle det även finnas en Speedmaster Moon.
Det finns också några Micros som skulle kunna tillkomma: Wilson LM´Ploprof mfl.

Här kommer bilder på min nuvarande stab av tidgivare-tidtagare (tar tid från allt annat i livet)

















Den sista, är min skäms klocka, nästan en kopia, går väl ändå som hommage.
Välkommen
Doxan vär d******t snygg
 

Jojjan

Breitling
Hejsan!
Heter Johan och närmar mig "medelåldern" med stormsteg. Mitt klockintresse är väl ärligt talat inte så väldigt stort men det kan ju ändra sig med tiden. Jag ser mig som en amatör som hellre väljer en klocka utifrån hur den ser ut och inte utifrån värdet. Köpte nyligen en spännande och billig Orientklocka på en loppis som jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera när jag har lärt mig att lägga in bilder här i forumet. Har plöjt genom alla 168 sidorna i Orienttråden utan att hitta en liknande klocka.
Nåja detta lite om mig.
Verkar vara ett riktigt bra forum.
 

Earons

Breitling
Hej,

Som många andra har jag surfat runt en del på KS utan att vara medlem, men nu har tiden kommit.
I och med det vill jag passa på att tacka för medlemskapet på detta eminenta forum.
Jag är 28 år gammal och huserar i Dalarna. Klockintresset är något jag upptäckt på senare år och just nu besitter jag en Omega Seamaster Professional samt en Seiko SKX007. Nästa klocka blir inom kort en Rolex 116610ln.

Vill samtidigt passa på att önska ett Gott Nytt År!
IMG_4265.JPG
IMG_5454.JPG
 

PhLin

Breitling
Hej,
Först och främst stort tack för insläppet till detta magiska forum.
Jag har kikat in här många gånger "under radarn" beslutade dock nu att skapa ett konto.
Klockintresset har funnits länge. Däremot har jag inte haft möjlighet att köpa trevligare ur som egenföretagare.
Nu är allt på bra rull därför är det dags för ett par trevliga dykarur var tanken..
Roligare "investeringar" är svårt att hitta :)
 

exaudi

Omega
Eftersom man lurkat omkring i det dunkla ett tag nu, så bestämde jag mig för att regga ett konto här!
Har alltid varit intresserad av klockor men har ingen samling, än :)
Det som rider på min handled är en Certina DS Podium som jag fick i 18-års present. Ja det va ju ändå 12 år sedan, så den har ju sina battle scars. Men den har tjänat mig väl och fungerar klockrent än idag.
C536.7129.42.69b.jpg

(snodd bild från nätet)

Fick till min kännedom veta bara för någon dag sedan att det florerar en Certina Guld-klocka hos mor och far som jag tänkte roffa åt mig och börja använda. Den tillhörde min farfar som han fick för lång och trogen tjänst. Årtal vet jag inte ännu men det ska jag ta reda på och ge den en liten kärleksfull service. Men för att vara lite "andlig" av mig så tror jag han skulle uppskatta att den användes mer. Detta är ju ändå en mekaniskt handjagad klocka!
3025.114b.jpg


Men för att dra en gräns, så att presentationen inte blir så jäkla lång, så avslutar jag med presentationen av mig själv!
Christoffer, 29 år och bosatt i Stockholm.

Välkommen, fin intro :)
 

irwdh

Breitling
Hej!
Vill börja med att tacka för att jag blivit insläppt på forumet! Kul att bli en del av gemenskapen på KS, jag har länge spanat in sidan men äntligen skaffat konto. Mitt klockintresse har vuxit under de senaste åren och resulterade för några år sedan i en Certina DS1 men nu när jag är färdigutbildad är jag på jakt efter en ny klocka, gärna en Speedmaster eller en IWC Pilot. Vi får se vart intresset leder mig!
 
Topp