McRoadkill
Basic
Välkommen!
Visa gärna Seikon du köpte!
Javisst... Denna Seiko Ananta var en jubileummodell och skapades i 700 exemplar. Bifogar en "ärligt" lånad bild från world wide web...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen!
Visa gärna Seikon du köpte!
Javisst... Denna Seiko Ananta var en jubileummodell och skapades i 700 exemplar. Bifogar en "ärligt" lånad bild från world wide web...
Riktigt grym!
Riktigt grym!
Välkommen hit. Du har en tråd som kan kombinera dina intressenHej!
Detta är mitt första inlägg på detta forum.
Det började för ett par dagar sedan med att jag bestämt mig för att skaffa en Rolex, och efter en del googlande och letande så hamnade jag på detta forum. Här verkar vara trevligt att hänga så därför registrerade jag mig utan att blinka.
Jag är 36 år, driver eget som byggkonsult på västkusten, kör en Trajjumf på två hjul på sommarhalvåret och lyssnar på musik resten av tiden. Förutom när jag hänger med fru och två barn såklart... Fast nu verkar det som om klocksurfandet kommer sno lite tid från mc- och hifisurfandet framöver.
Jag har inget speciellt i klockväg idag - på armen sitter en Certina DS-1 automatic med tre år på nacken, i nattygsbordslådan ligger en Omega Seamaster Cosmic som inte vill fungera så den får jag väl ta tag i vad det lider. Snygg är den hursomhelst!
Nu är det dock dags för mig att ta steget in i de lite exklusivare klockornas värld och jag tänker skaffa mig en Rolex som sagt var. Närmast till hands ligger en Submariner 116610LN. Det känns säkert som en tråkig klocka för många rävar här, men jag kan inte sluta tänka på den och hur vanlig den än är så känns det som klockan för mig just nu!
Slänger med en bild på min Certina som jag ändå är väldigt nöjd med.
VälkommenHej
Peter K här.
Jag har lurkat på TTT ett par år, och nu kommit hit.
Jag är inne på micro märken, och sportar bla:
Dievas Squale Benarus Armida Artego.
Har även en Glycine.
Om ekonomi tillät, skulle det även finnas en Speedmaster Moon.
Det finns också några Micros som skulle kunna tillkomma: Wilson LM´Ploprof mfl.
Här kommer bilder på min nuvarande stab av tidgivare-tidtagare (tar tid från allt annat i livet)
Den sista, är min skäms klocka, nästan en kopia, går väl ändå som hommage.
VälkommenHej,
Först tack för att jag blev insläppt här, har varit klockintresserad länge men inte tagit tag i att köparen klocka men så till slut så blev det en Sjöö Sandström Automatic och så var man biten.
Hej,
Först tack för att jag blev insläppt här, har varit klockintresserad länge men inte tagit tag i att köparen klocka men så till slut så blev det en Sjöö Sandström Automatic och så var man biten.
Eftersom man lurkat omkring i det dunkla ett tag nu, så bestämde jag mig för att regga ett konto här!
Har alltid varit intresserad av klockor men har ingen samling, än
Det som rider på min handled är en Certina DS Podium som jag fick i 18-års present. Ja det va ju ändå 12 år sedan, så den har ju sina battle scars. Men den har tjänat mig väl och fungerar klockrent än idag.
(snodd bild från nätet)
Fick till min kännedom veta bara för någon dag sedan att det florerar en Certina Guld-klocka hos mor och far som jag tänkte roffa åt mig och börja använda. Den tillhörde min farfar som han fick för lång och trogen tjänst. Årtal vet jag inte ännu men det ska jag ta reda på och ge den en liten kärleksfull service. Men för att vara lite "andlig" av mig så tror jag han skulle uppskatta att den användes mer. Detta är ju ändå en mekaniskt handjagad klocka!
Men för att dra en gräns, så att presentationen inte blir så jäkla lång, så avslutar jag med presentationen av mig själv!
Christoffer, 29 år och bosatt i Stockholm.
just nu besitter jag en Omega Seamaster Professional