Hej!
Som så många andra så har jag blivit smittad eller förtrollad av klockintresset, som i frugans ögon helt spårat. Philip heter jag och som Pontus ovan så arbetar jag också inom IT. Jag har varit en flitig läsare i anonym tillvaro fram tills nyss när jag inte kunde hålla fingrarna borta ifrån Köp & Sälj, så första tråden som skapades var min
Goodguy-tråd och detta blir således mitt andra inlägg för att introducera mig för övriga.
Mitt intresse för klockor började etablera sig för 3 år sedan när svärfar, på chans och långt suktande, köpte en Rolex Milgauss 116400GV. Men det tog inte fart först 2 år senare när jag köpte min första "riktiga" klocka (som alla entusiastprofiler får frågan Urbildningsradion) en Seamaster Diver 300M 210.30.42.20.03.001 där givetvis 007 var det största inflytandet.
Innan det tog fart så har jag bara använt mig av klockor jag fått i present ifrån frugan.
Det började med en Casio Edifice EFR 510, som jag faktiskt bär relativt ofta. Sedan blev det en Seiko SKP399P1 som tyvärr bärs alldeles för sällan då jag inte gillar bandhornsbredden på 24mm. Första mekansika/automatiska uret blev en Fossil ME3061 som är liggandes i lådan.
Under pandemiåret 2020 så blev det en del nya tillskott, SMP:n som tidigare nämnt följt av Seiko SPB143, Casioak och Stowa Flieger Classic.
Senaste inköpet blev en Seiko Flightmaster SNA411 som förhoppningsvis landar nu i veckan.
Nästa projekt är troligtvis en GS Spring Drive där Snowflake känns mest aktuell just då jag saknar något åt det mer dressade hållet.
Och för att få en så komplett bild över mig och vad jag suktar efter, om pengar inte vore ett hinder, är en JLC Reverso Duoface Q3988482, Grand Seiko SBGD201 och en A. Lange & Söhne Zeitwerk Date 148.038.
Tack för forumet och möjligheten att träffa likasinnade.