Hej, Ivo här.
Ny på forumet sen i fredags.
Har gillat klockor så länge jag mins men inte lagt så mycket tid och tanke på dom, annat än att jag tyckt att det är det optimala smycket, framför allt för män. Sen så har jag alltid varit förtjust i och uppskattat vackra sker där det ligger ett genuint tänk, design och arbete bakom. Kan vara bilar, båtar, fiskespön, kameror, skidor, datorer, kvinn... sorry
.. ja vad sjutton som hels som har tilltalande design och oftast genomtänkt funktionalitet. Enligt min mening kvalar en fin klocka LÄTT in i denna kategori.
Äger sen tidigare endast quartz ur med undantag en mekanisk klocka från Nic & Mel, som mer är en kläd accessoar än en riktig klocka. Jag äger även en Breitling Aerospace i titanium sen ca. 15 år tillbaka. Den klockan har levererat på topp under alla dessa år, Lätt, tålt allt jag har skickat i dess väg, går på sekunden rätt, man behöver inta ta av den när man går igenom metalldetektorn... inte mycket att klaga på helt enkelt. För något år sen kompletterade jag med en Victorinox Chrono Classic, den är också fin och går bra. MEN... senaste året så har något sakta börjat pyra och gro inom mig. Likt Gollum dras jag mer och mer till ett fint mekaniskt ur. För att stilla min hunger började jag leta runt på nätet och hittade detta forum. Jag har nu hängt här från och till i ett par månader utan att vara medlem. Jag har tagit del av era diskussiner angående råd och rön, snyggt och fult, bubbla eller ej.... Jag har suktat efter klockor i köp och sälj, och sakta låtit med påverkas. Så nu är det dags att gå all in och gå med.
Inhandlade en Tudor Black Bay för ca tre veckor sedan och jag är grymt nöjd, men tyvärr känner jag redan nu att min törst inte är stillat. Kommer behöva en Rolle, Sub eller Explorer, jag känner det. Hmmm svårt val... NEJ jag är förlorad hjälp
Hälsningar
Ivo
PS.. tack för alla bra och intressanta inlägg, ska bli kul att hänga här som icke anonym.