• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej Alla!
Absolut inte ny på Klocksnack. Gick med precis efter start under namnet Crowolf. Lämnade för ett par månader sen då jag la allt för mycket tid både här, på fejjan och ett par andra forum (musiker). Rensade rejält och det var det bästa jag har gjort i mitt liv....ööööh....förutom mina barn....ööööh.....och ca 1000 grejer till....
Bestämde mig i alla fall för att bli en OFG och valet blev självklart Klocksnack.

Simma lugnt

Pope
Välkommen tillbaka! :D

Hej allé gla'da! =D

Tobbe här!, på 28 sommrar, har under längre tid haft intresse för fina/snygga klockor, men inte riktigt först nu som jag själv har skaffat mig en grip.
Alldeles nyligen införskaffade jag en Rolex SDDS som jag är super nöjd med!, men nu dessvärre har man antagligen fått blodad tand för det här med klockor, som lätt/snabbt blir till en samling(missbruk.. :D )..

Ha en forsatt trevlig helg allesammans!//Tobbe

Hej allé gla'da! =D

Tobbe här!, på 28 sommrar, har under längre tid haft intresse för fina/snygga klockor, men inte riktigt först nu som jag själv har skaffat mig en grip.
Alldeles nyligen införskaffade jag en Rolex SDDS som jag är super nöjd med!, men nu dessvärre har man antagligen fått blodad tand för det här med klockor, som lätt/snabbt blir till en samling(missbruk.. :D )..

Ha en forsatt trevlig helg allesammans!//Tobbe

Grym start! :)

En sån står på min egen önskelista!

/R

Tjena Mitt namn är Patrik, bor i Stockholm. Är en student på 18år som haft ett klockintresse sedan några år tillbaka, kickades igång av morfar som alltid sa att ''allt en man behöver är en fin klocka och ett par fina skor''.
Haft en Atlantic sedan tidigare och fick en ny Aquaracer i 18år present som jag knappt kan slita ögonen från :angel:
Kul att vara medlem här och hoppas inte min ålder avskräcker, må vara ung men är redan fast för klockor. ;) Tack!

Tjena Mitt namn är Patrik, bor i Stockholm. Är en student på 18år som haft ett klockintresse sedan några år tillbaka, kickades igång av morfar som alltid sa att ''allt en man behöver är en fin klocka och ett par fina skor''.
Haft en Atlantic sedan tidigare och fick en ny Aquaracer i 18år present som jag knappt kan slita ögonen från :angel:
Kul att vara medlem här och hoppas inte min ålder avskräcker, må vara ung men är redan fast för klockor. ;) Tack!

Hoppas inte gubbar avskräcker dig! :D

Välkommen, kul att fler unga får uppenbarelsen om att klockor är det bästa i livet tidigt! :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hej Alla!
Absolut inte ny på Klocksnack. Gick med precis efter start under namnet Crowolf. Lämnade för ett par månader sen då jag la allt för mycket tid både här, på fejjan och ett par andra forum (musiker). Rensade rejält och det var det bästa jag har gjort i mitt liv....ööööh....förutom mina barn....ööööh.....och ca 1000 grejer till....
Bestämde mig i alla fall för att bli en OFG och valet blev självklart Klocksnack.

Simma lugnt

Pope

Kul att du hittat tillbaka!

Hej Alla!

Simma lugnt

Pope
Bra prioriterat!

Hejsan!

Har alltid varit i närhet av fina klockor eftersom vi har familjeföretag i Beirut där vi säljer en hel del high-end klockor. Men intresset kom inte på riktigt förens senare tonår när man verkligen började förstå vad ett fint ur var. Förutom klockor är det en hel del träning och sport.

Min första "riktiga" klocka var en Seamaster Professional som jag fick av min far när jag fyllde 15.
Nästa klocka fick jag skrapa ihop till själv. Det tog ett tag och det blev inte förens sommaren 2012 jag köpte drömklockan. En Submariner Date 116613LN
vpINr5b.jpg

Tyvärr blev den inte långvarig(ca 1år) då jag var alldeles för rädd om den och hade nästan aldrig på mig den.

Så jag bytte den mot något lite mer vardagligt, det fick bli en 16710 "Pepsi"

Vh3LB1z.jpg

Är vädligt nöjd med klockan och mycket bekvämare att bära den vardagligt.

Hej Alla!

Simma lugnt

Pope

Välkommen tillbaka Pope :)

Hej Alla!

Alexander heter jag och har varit medlem sedan i lördags. Jag är en typisk 90 talist bosatt och född i huvudstaden och har ett stort intresse för bilar och allt där omkring.

Jag har ingen tidigare erfarenhet eller intrwsse för klockor utan det svala intresset jag har började för några år sedan när jag fick klämma och känna på min farbrors rolex submariner. Nu är det dags för en ny klocka då min halvdanna Festina börjar kännas riktigt tråkig.

Med hänsyn till min budget så blir det med största sannolinhet en Seiko Sumo.

Heppåre!

Dagens,
Daniel är mitt namn och som sig bör skriver jag mitt första inlägg i just denna tråden. Jag är född i början på 80-talet och bor i Göteborg. Under de senaste två åren har jag utvecklat ett nästan sjukligt intresse för detta med klockor, åtskilliga timmar varje vecka läggs på att surfa omkring på olika sajter. Hittills så har jag i samlingen 3st gamla omega kostymklockor, en Speedmaster och även en Longines Lindbergh Hour Angle. Har en viss förhoppning att denna samling ska utökas kontinuerligt.

Halloj,

Erik heter jag och har påbörjat samlandet av div ur, helst breitling och rolex.
Tänkte titta in på ert köp och sälj, men kunde inte skapa nya trådar.

Mvh

Halloj,

Erik heter jag och har påbörjat samlandet av div ur, helst breitling och rolex.
Tänkte titta in på ert köp och sälj, men kunde inte skapa nya trådar.

Mvh
Välkommen. Du kommer kunna skapa trådar när kvoten inlägg samt tidsbegränsning enligt forumreglerna har uppfyllts. (20 inlägg och en veckas medlemskap)

Dagens,
Daniel är mitt namn och som sig bör skriver jag mitt första inlägg i just denna tråden. Jag är född i början på 80-talet och bor i Göteborg. Under de senaste två åren har jag utvecklat ett nästan sjukligt intresse för detta med klockor, åtskilliga timmar varje vecka läggs på att surfa omkring på olika sajter. Hittills så har jag i samlingen 3st gamla omega kostymklockor, en Speedmaster och även en Longines Lindbergh Hour Angle. Har en viss förhoppning att denna samling ska utökas kontinuerligt.
Från en göteborgare till en annan, välkommen :D

Hej,

Helt ny här på KS och nybörjare gällande klockor. Kul och lärande att hänga här och läsa alla inlägg.
Har för några veckor sedan införskaffat min första "riktiga" klocka.
Det blev en Speedmaster Date som passar min klena handled bra tycker jag. Hoppas att det blir fler framöver. Närmast till hands för ett eventuellt framtida köp är nog en Submariner i stål. Får se hur det blir :)
Laddar upp lite bilder också.

En presentation ligger väl på plats!

Heter Max och har från grunden ett amatörsmässigt intresse för armbandsur, som har börjat dra sig åt det nördigare hållet. Gillar en del udda klockor samt har 1-2 kvalitets ur som jag byter ut allteftersom. Hittade till forumet för att utbyta kunskap och vill lära mig själv göra enklare service.

... Det tog ett tag och det blev inte förens sommaren 2012 jag köpte drömklockan. En Submariner Date 116613LN

Tyvärr blev den inte långvarig(ca 1år) då jag var alldeles för rädd om den och hade nästan aldrig på mig den.

....

Tror du att problemet med att ha halvguldrolexen var andras uppmärksamhet (inkl potentiealla rånare) eller bara ett hjärnspöke?

Hejsan!

Har alltid varit i närhet av fina klockor eftersom vi har familjeföretag i Beirut där vi säljer en hel del high-end klockor. Men intresset kom inte på riktigt förens senare tonår när man verkligen började förstå vad ett fint ur var. Förutom klockor är det en hel del träning och sport.

Min första "riktiga" klocka var en Seamaster Professional som jag fick av min far när jag fyllde 15.
Nästa klocka fick jag skrapa ihop till själv. Det tog ett tag och det blev inte förens sommaren 2012 jag köpte drömklockan. En Submariner Date 116613LN
vpINr5b.jpg

Är vädligt nöjd med klockan och mycket bekvämare att bära den vardagligt.

Välkommen, inte en dålig andraklocka!

Dagens,
Välkommen! ser fram emot lite bilder på dina klockor!

Hej, Ivo här.

Ny på forumet sen i fredags.
Har gillat klockor så länge jag mins men inte lagt så mycket tid och tanke på dom, annat än att jag tyckt att det är det optimala smycket, framför allt för män. Sen så har jag alltid varit förtjust i och uppskattat vackra sker där det ligger ett genuint tänk, design och arbete bakom. Kan vara bilar, båtar, fiskespön, kameror, skidor, datorer, kvinn... sorry :) .. ja vad sjutton som hels som har tilltalande design och oftast genomtänkt funktionalitet. Enligt min mening kvalar en fin klocka LÄTT in i denna kategori.

Äger sen tidigare endast quartz ur med undantag en mekanisk klocka från Nic & Mel, som mer är en kläd accessoar än en riktig klocka. Jag äger även en Breitling Aerospace i titanium sen ca. 15 år tillbaka. Den klockan har levererat på topp under alla dessa år, Lätt, tålt allt jag har skickat i dess väg, går på sekunden rätt, man behöver inta ta av den när man går igenom metalldetektorn... inte mycket att klaga på helt enkelt. För något år sen kompletterade jag med en Victorinox Chrono Classic, den är också fin och går bra. MEN... senaste året så har något sakta börjat pyra och gro inom mig. Likt Gollum dras jag mer och mer till ett fint mekaniskt ur. För att stilla min hunger började jag leta runt på nätet och hittade detta forum. Jag har nu hängt här från och till i ett par månader utan att vara medlem. Jag har tagit del av era diskussiner angående råd och rön, snyggt och fult, bubbla eller ej.... Jag har suktat efter klockor i köp och sälj, och sakta låtit med påverkas. Så nu är det dags att gå all in och gå med.

Inhandlade en Tudor Black Bay för ca tre veckor sedan och jag är grymt nöjd, men tyvärr känner jag redan nu att min törst inte är stillat. Kommer behöva en Rolle, Sub eller Explorer, jag känner det. Hmmm svårt val... NEJ jag är förlorad hjälp :)

Hälsningar
Ivo

PS.. tack för alla bra och intressanta inlägg, ska bli kul att hänga här som icke anonym.

Hej, Ivo här.

Ny på forumet sen i fredags.
Har gillat klockor så länge jag mins men inte lagt så mycket tid och tanke på dom, annat än att jag tyckt att det är det optimala smycket, framför allt för män. Sen så har jag alltid varit förtjust i och uppskattat vackra sker där det ligger ett genuint tänk, design och arbete bakom. Kan vara bilar, båtar, fiskespön, kameror, skidor, datorer, kvinn... sorry :) .. ja vad sjutton som hels som har tilltalande design och oftast genomtänkt funktionalitet. Enligt min mening kvalar en fin klocka LÄTT in i denna kategori.

Äger sen tidigare endast quartz ur med undantag en mekanisk klocka från Nic & Mel, som mer är en kläd accessoar än en riktig klocka. Jag äger även en Breitling Aerospace i titanium sen ca. 15 år tillbaka. Den klockan har levererat på topp under alla dessa år, Lätt, tålt allt jag har skickat i dess väg, går på sekunden rätt, man behöver inta ta av den när man går igenom metalldetektorn... inte mycket att klaga på helt enkelt. För något år sen kompletterade jag med en Victorinox Chrono Classic, den är också fin och går bra. MEN... senaste året så har något sakta börjat pyra och gro inom mig. Likt Gollum dras jag mer och mer till ett fint mekaniskt ur. För att stilla min hunger började jag leta runt på nätet och hittade detta forum. Jag har nu hängt här från och till i ett par månader utan att vara medlem. Jag har tagit del av era diskussiner angående råd och rön, snyggt och fult, bubbla eller ej.... Jag har suktat efter klockor i köp och sälj, och sakta låtit med påverkas. Så nu är det dags att gå all in och gå med.

Inhandlade en Tudor Black Bay för ca tre veckor sedan och jag är grymt nöjd, men tyvärr känner jag redan nu att min törst inte är stillat. Kommer behöva en Rolle, Sub eller Explorer, jag känner det. Hmmm svårt val... NEJ jag är förlorad hjälp :)

Hälsningar
Ivo

PS.. tack för alla bra och intressanta inlägg, ska bli kul att hänga här som icke anonym.
Kul story! Välkommen och jag skulle tro att du kommer att trivas här riktigt bra :)

Hej,

Helt ny här på KS och nybörjare gällande klockor. Kul och lärande att hänga här och läsa alla inlägg.
Har för några veckor sedan införskaffat min första "riktiga" klocka.
Det blev en Speedmaster Date som passar min klena handled bra tycker jag. Hoppas att det blir fler framöver. Närmast till hands för ett eventuellt framtida köp är nog en Submariner i stål. Får se hur det blir :)
Laddar upp lite bilder också.

En krokig resa inför mitt köp var det.
Har alltid haft ett litet intresse av finare klockor men aldrig riktigt varit beredd på att lägga dom pengarna som har krävts. Så börjde det denna gång också när det var dags att införskaffa en ny klocka. Jag hade faktiskt varit utan klocka ett bra tag och började så smått att fundera på en ny. Har bara haft billigare klockor som Citizen och liknande men nu började jag kika på Victorinox och Certina. Det fanns några modeller som var lite intressanta. Jag var in på klockaffären många gånger för jag ville inte förhasta mig i mitt köp. Jag kunde dock aldrig bestämma mig riktigt vilket kanske visade på att jag inte var riktigt nöjd.
Det var då jag för första gången på allvar började snegla på dom lite dyrare klockorna. En Auqaracer 300 föll i mitt blickfång. Hmm det är alltså så här det ska kännas. Ha behovet kom direkt. Blev väldigt sugen att köpa en sådan men jag lyckades hålla mig. Jag behövde mer tid helt enkelt hade det visat sig.

Hittade KS på nätet och intresset ökade........ :hungry:

Det var då som jag hittade en Speedmaster Date för ett riktigt bra pris. Jag visste från KS att en Date inte anses lika "fin" som en Speedy Pro och inte urverket heller. I vilket fall som helst kändes det rätt som ett första köp. Jag hade letat ett tag efter en begagnad Submariner eller en Black Bay men tillslut slog jag ändå till på Speedmaster Date och ångrar det inte. Suget efter en Submariner och Black Bay finns dock kvar :angel:

Hej hej!

Diggar forumet väldigt mkt som färsk entusiast.
Jag är ganska ny inom klockracet och är definitivt i startgroparna av att börja samla. Jag tycker den stora charmen utöver att det är mannens snyggaste accessoar så är det även något man alltid kan sukta efter. Jag är väldigt målmedveten som person och har under mina första år inom försäljning lagt mycket pengar på resor och en lägenhet men nu när jag börja kila stadigt samt tagit några steg i karriären har jag börjat intressera mig för att kunna investera i leksaker som klockor & bilar.

Min lilla "samling" då.

Köpte för ett par veckor sedan en Davosa black ternos och är såhär långt nöjd med den bortsett från att den kan se en aning plastig ut i somliga synvinklar.

Sen har jag även en Tissot Goldrun. Använder den väl inte alltför ofta men har en viss kärlek för den ändå.

Sist men inte minst har jag en Tudor Prince Date från 1992, ganska repig tyvärr men ärvde den så är en klocka jag äger med stor stoltet.

Mitt nästa förvärv inom en snar framtid kommer definitivt bli antingen någon Sub eller Tudor Pelagos.

Mvh,
CM

Hej,

Har spanat i forumet ett tag och reggade mig till slut.

Mitt klockintresse är rätt färskt och började när jag sålde min förra lägenhet. Då unnade jag mig en Oris "der meistertaucher". Det är fortfarande min enda klocka. Nu ska vi flytta till hus och jag ska sälja min nuvarande lägenhet till vad jag hoppas till en fin vinst. Därför har jag nu börjat spana på ett nytt ur.

Var först helt inne på Tudor Pelagos men det vände tvärt i helgen när jag var i sthlm och på Krons ur. Där testade jag IWC Aquatimer och blev lite förtjust.

Mottager gärna förslag på andra fina klockor i samma prisklass.

Tror du att problemet med att ha halvguldrolexen var andras uppmärksamhet (inkl potentiealla rånare) eller bara ett hjärnspöke?
Hade nog inte så mycket emot uppmärksamheten, även om den blänkte otroligt mycket. Men jag gick konstant runt och oroade mig för att jag skulle repa den, och matchade helt enkelt inte min livsstil. Även fast jag gillade den sjukt mycket.

Tillbaka
Topp