• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, jag har äntligen fått tummen ur för att skriva en presentation om mig själv. Är en norrlänning nedflyttad till huvudstaden och arbetar som IT-konsult främst med system som har en stark koppling till Bill Gates. Gillar rock av det tyngre slaget.

Tror det var 2008 som jag stegade in på Stjärnurmakarna uppe i Umeå och ivrigt påhejad av dåvarande flickvän, nuvarande fru, köpte en 36mm lövtunn Glycine quartzare för smått ofantliga 1300 spänn:
a5SSwbT.jpg

Därefter följde en stor parfymdykare av märke Nautica som köptes från Amazon.com. I samma veva började jag googla märket Glycine och av någon outgrundlig anledning hittade jag till ett gult klockforum med tvivelaktig design. Där lurkade jag runt en hel del innan jag vågade köpa och sälja en del klockor (skrev aldrig någon presentation där heller). En del Seikos, Orient, Tissot m.m har passerat genom åren. Glycinen och Nautican är ej kvar i samlingen.

Dagens samling ser ut som följer:
4RaJepd.jpg

Från vänster till höger:

Tissot Couturier Automatic, inköpt 2010 på bröllopsresan i Aruba. Är troligtvis den enda klocka som inte kommer att flippas, här på ett nytt Hirsch Lord:
UdsS6Ug.jpg

Tissot Seastar Navigator, veckans vintage alla veckor. Inropad på Tradera efter en blöt kväll på krogen, således betalade jag troligtvis för mycket för den. Sitter nu på ett racingstrap från Singular, ett Hirsch Grand Duke är på väg med posten:
jtETc3c.jpg

Så det senaste tillskottet, Tag Heuer Aquaracer 500 med keramisk vridring. Inköpt i somras och tjänstgör som findykare på kontoret. Älskar den blå färgen:
ywoNQ2M.jpg

Därefter har vi en Marathon SAR från 2004 års kontrakt. Inköptes i ren ångest då jag nyss hemkommen från 30-års resan med barndomskamraterna saknade min Marathon TSAR som en tvivelaktig flicka på besök i hotellrummet i Vegas fått med sig. Kan tilläggas att det var ingen som fick något i utbyte mot vad hon lämnade rummet med.
nme8Unc.jpg

Sist ut är beatern med den bästa lumen, Seiko Orange Monster. Åker på på helgerna eller när den nyfödde sonen ska badas:
NdMYSbc.jpg

Det var allt för mig, tack KS för ett forum värt namnet!

/Lars

Tissot Seastar Navigator, veckans vintage alla veckor. Inropad på Tradera efter en blöt kväll på krogen, således betalade jag troligtvis för mycket för den. Sitter nu på ett racingstrap från Singular, ett Hirsch Grand Duke är på väg med posten:
jtETc3c.jpg

/Lars

Tjena Lemmy!

Från en rocker till ena annan - här kommer en bild på min Navigator som får säga "hej"!
Inköpt på nästan samma sätt, fast på annons här på KS.

Välkommen! Och ni andra oxå, förstås!

Hej allihopa!

Ny på Klocksnack och tänkte presentera mig lite!

Mina största passioner i livet är kläder och skor. Främst menswear som innebär fina kavajer och handgjorda skor.

På senare tid har jag även utvecklat ett intresse för klockor. Jag har ärvt en Omega och två Seiko. Jag är dock ute efter en Rolex Datejust 1600, 1601, 1603 eller 16030. Så om någon sitter inne på en är jag intresserad!

Ha en fortsatt bra dag,

Bästa hälsningar

Senast ändrad:
Tjäna!
Hängt på TTT i alla år och lurkat här sen länge...
Men får väl artigt lyfta på hatten och visa hårfästet med ett lite Tjena!
Bor i Gbg och byter väldigt ofta pga min enorma beslutsångest och ständiga kärlek för nåt nytt!

Så ses nog oftare på K&S där jag säkert gjort affärer med flera av er redan.

Tjimmo!

Till sist fick jag tummen ur och reggade mig här :)
Hängt länge på TTT men mest lurkat runt här på Klocksnack. Vem är jag då?
Jo; 43-åring från Östergötland, jobbar med installation av strålknivar med världen som arbetsfält. Ja, det blir en hel del klock-spaning när man är ute på jobb. Haha! På fritiden är det klockor, bilar och flipperspel som gäller.

Stallet är inte jättestort men några finns här allt:
Breitling Crosswind:
yzPW8Db.jpg

Ocena 7 LM7:
IAEu6CB.jpg

Seiko 5:
T04KvB8.jpg

Citizen Aqualand
photo.JPG

De som står riktigt högt på önselistan för tillfället är Ploprof 1200 och Rolex GMT Master II, med mer lut åt Plopofren :)

Hälsningar

Jörgen

Hej alla!
Är 23 år gammal och jobbar på en av telekomjättarna.
Förmodligen har jag både köpt och sålt till någon av er.

kommer lite klockor jag har/haft
u2ajy6a3.jpg
7use7yde.jpg
e2asetad.jpg

En och annan bratte samt omega har man flippat
Hoppas jag är varmt välkommen här :)

Skriver från luren så kan bli lite fel i styckeindelningen

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Hej kära klockvänner!

Är stolt ägare till ett gäng enklare klockor. Tycker det är en fantastisk liten rolig accessoar man kan leka med och nörda ned sig i. Jag är väldigt förtjust i Bauhaus designen och en Nomos Tangente hade inte varit fel, men har kommit mycket nära med hjälp av ett enklare kinesur jag är väldigt nöjd med.

Har även ett par Stowa klockor, en Antea och en Flieger, nyligen inköpta efter någon veckas letande och funderande. Jag är inte den som väntar och funderar i flera månader eller år på att köpa något, utan blir jag sugen på något nytt ger jag snabbt upp någon annan hobby eller del av den och samlar lite valuta till det nya.

Hej! Är ny på forumet och tänkte kortfattat presentera mig.
Jag är 20 år fyllda och studerar fastighetsvetenskap på högskola. Har bara två klockor i min klocksamling som kan ses nedan.
En Jaeger LeCoultre Reverso Grande Taille och en Omega Seamaster från 60-talet.
CM2tudl.jpg

XwRdaSu.jpg

JLC:n är fantastisk. Koll att du kör den när du är så ung! Respekt!

JLC:n är fantastisk. Koll att du kör den när du är så ung! Respekt!

Får tacka för de vänliga orden! Hade egentligen tänkt köpa den som en examenspresent om några år, men kunde inte motstå att vänta så länge. Är helnöjd med den och använder den i princip varje dag förutom ibland när jag har min seamaster på istället.

Lume på vintageklockor är skönt. Välkommen!
Måste dock erkänna att lumen på min klocka är riktigt svag och det krävdes en hel del trixande med kameran för att få det att synas på bild överhuvudtaget.

Tjäna !!
Daniel heter jag och jag har fått upp ögonen för klockor för drygt ett år sen.
Jag är 30 år gammal och bor i Katrineholm.
Jag kan inte speciellt mycket om klockor än men man lär sig på vägen :)
Är på jakt efter ny klocka men vart gör man inlägg ang köpes
MVH Danne

Tjäna !!
MVH Danne
Välkommen! här inne finner du säkert svar på alla din frågor, det kan jag nog lova:)

Tjäna !!
MVH Danne
Välkommen!
Inlägg på köpes och säljes kan du göra först när du har 20 andra inlägg på forumet. Läs lite under varje forumdels info så lär du dig snabbast turerna här. :)
Tex https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-klocksnack-lite-principer-för-forumet.5/

Jag är typ 1 vecka gammal på detta eminenta forum. Jag har hunnit skaffa mig en klocka för mkt och måste därför sälja... Jag undrar om någon vet vad som är skäligt att att sälja en Omega seamaster 300 GMT för? Klockan är uttagen 2013-07-02. Brukar försäljningar på detta forum vara att rekommendera. Hur är det med blocket och andra sajter?

Jag är typ 1 vecka gammal på detta eminenta forum. Jag har hunnit skaffa mig en klocka för mkt och måste därför sälja... Jag undrar om någon vet vad som är skäligt att att sälja en Omega seamaster 300 GMT för? Klockan är uttagen 2013-07-02. Brukar försäljningar på detta forum vara att rekommendera. Hur är det med blocket och andra sajter?

Jag har köpt och sålt ett par klockor på blocket men lessna på de.
Jag hoppas att kunna finna en fin klocka här istället.
De finns så många oseriösa på blocket.
Cert som inte finns, massa dåliga historier om varför de bara har klockan och inga papper eller box.
Nej hoppas på att hitta en fin Navitimer här på denna sida

Hej!

Robert heter jag! 32 år, med en fru, två barn och ett par klockor. Bor i Sthlm.

Har mest hängt på "systerforat" typ det senaste året. Men upptäckte att KS finns på Tapatalk för ett par dagar sedan. Så nu hänger jag här också! :)

/R

Hej Alla!
Absolut inte ny på Klocksnack. Gick med precis efter start under namnet Crowolf. Lämnade för ett par månader sen då jag la allt för mycket tid både här, på fejjan och ett par andra forum (musiker). Rensade rejält och det var det bästa jag har gjort i mitt liv....ööööh....förutom mina barn....ööööh.....och ca 1000 grejer till....
Bestämde mig i alla fall för att bli en OFG och valet blev självklart Klocksnack.

Simma lugnt

Pope

Tillbaka
Topp