Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Heter David, 26 år och har använt ett armbandsur varje dag sedan jag gick på sexårs. Stallet är idag en Vintage Tissot Seastar T.12, en Certina DS First Chrono, en Breitling SOH Chrono och ett par G-Shocks. Ser fram emot skönt tugg och kanske en och annan bra deal.
Tja!
Nicklas heter jag. Är en 22årig börsnörd ifrån Göteborg som har vart intresserad utav klockor en längre tid.
Köpte min första lite dyrare klocka nyss en Tudor Pelagos, och något säger mig att det inte kommer att bli den sista då jag dagligen lusläser K&S delen här!
Tack för ett grymt forum, ska bli kul att få bli en del utav det!
Hej!
Snabbpresentation
Glad Göteborgare som gillar klockor (Swissmade), bilar (tyskt), hojar (italienskt)
Gillat klockor så länge jag kan minnas. Har nog haft det mesta i sportklockor.
Favoritmärke idag Panerai, Panerai, Panerai, Rolex, Omega, Breitling, AP, VC, Breguet, Blancpain, UN.
Är ganska flitig på "grannforumet" å tror att jag känner några stycken som hänger här med
Å idag sitter det en PAM372 på armen
Ha en fortsatt trevlig dag!
Heter David, 26 år och har använt ett armbandsur varje dag sedan jag gick på sexårs. Stallet är idag en Vintage Tissot Seastar T.12, en Certina DS First Chrono, en Breitling SOH Chrono och ett par G-Shocks. Ser fram emot skönt tugg och kanske en och annan bra deal.
Certad apriliamek, åkt lite olika millar privat, samt jobbar (typ) hos AD för aprilia och MV. Senaste tiden har det mest åkts (det lilla som hunnits med) Brutale och F3.
Hej! Har lurkat lite på forumet ett tag, och kände nu att det var dags att ge mig tillkänna. Bosatt i Göteborg, och kommer till hösten att börja studera till civilingenjör.
Mitt klockintresse började ta fart för runt tre till fyra år sedan, och har sedan dess eskalerat. För närvarande äger jag en Omega SMP, samt en (förvisso defekt) Seiko Monster Black.
SMP:n sitter för närvarande på ett blått gummi från Hirsch
Hej! Har lurkat lite på forumet ett tag, och kände nu att det var dags att ge mig tillkänna. Bosatt i Göteborg, och kommer till hösten att börja studera till civilingenjör.
Mitt klockintresse började ta fart för runt tre till fyra år sedan, och har sedan dess eskalerat. För närvarande äger jag en Omega SMP, samt en (förvisso defekt) Seiko Monster Black.
SMP:n sitter för närvarande på ett blått gummi från Hirsch
Välkommen! Har ofta avfärdat seiko monster utifrån designen, men ditt whristshot får mig faktiskt att helt tänka om! Riktigt cool och sitter som ett smäck på din handled. Köp en ny!
Har läst på forumet ett tag och kände att det var läge att börja bli mer aktiv. Är bosatt i hufvudstaden men är dalmas i grunden. Har haft ett klockintresse sedan unga år och kommer fortfarande ihåg den första digital Casio-klockan som min kära mor kom hem med. I mina unga år hade jag ett antal olika modeller av Swatch och Casio. Har fortfarande ett minne fastetsat från Kanarieöarna där min far körde ett veto på köp av en Casio-klocka med miniräknare, jag har fortfarande ett litet ärr i själen av det vetot.
Den första "riktiga" klockan jag blev kär i och köpte efter högskolestudierna var en Omega Seamaster Professional. Jag bodde efter gymnasiet en kort sejour på Amerikanska Jungfruöarna och köpte Omegan när jag var tillbaks på öarna och hälsade på vänner. Den har varit en kär följeslagare i 9 år och har varit med på ett antal dyk i västindien för att fånga hummer och fisk. Den lär gå i arv till sonen då jag kommer få svårt att göra mig av med den.
När Omegan var på sin andra service på kort tid (som tar alldeles för lång tid om man bara har 1 klocka...), så kände jag att jag behövde en andra klocka. Efter mycket velande fram och tillbaks så föll till slut valet på en Panerai PAM 311. Jag är svag för klockor med kronografer, och när jag fick se Paneraien med sin bruna urtavla så var valet klart. Var lite osäker på storleken (44mm vs Omegans 40mm) då jag inte har alltför biffiga handleder, men det var en vanesak och jag tycker att den sitter bra på handleden. Jag har införskaffat ett par extra klockarmband till 311'an, det på fotot är från Rob Montana aka The Strap Smith. Har även köpt ett Swiss Ammo custom strap från Ted Su Straps. Jag jobbar mot västkusten i USA och älskar att ha den andra tidszonen på 311'an för att hålla koll på vad tiden är i Kalifornien.
Det senaste tillskottet till klockfamiljen anlände för ca 2 veckor sedan, en Rolex GMT Master II BLNR. Har tyvärr inte haft tid att passa in armbandet ännu så den väntar fortfarande på premiärturen. Stod och velade mellan en Sub och GMT'n, men föll till slut för kontrasten mellan det svarta och blåa, där det blåa skiftar beroende på vilket ljus man befinner sig i (blå ute i dagsljus, mer mot det svarta hållet i mörkare ljus). Jag reser relativt mycket i jobbet och ser fram emot att använda GMT'n på resorna.
Har utöver dessa klockor ett gammalt Omega fickur som jag har fått som arvegods. Frun är inte lika svag för klockor, jag har dock vunnit över henne mer och mer. Hon fick en Omega Seamaster i bröllopspresent för 6 år sen som likt mina Omega var på 2 snabba servicar, då blev klocka nr 2 inköpt till henne. Det senaste tillskottet till hennes del av klockfamiljen blev en Rolex Datejust med svart urtavla som hon verkligen gillar då den både är större än Omegan, 36mm vs 30 mm, samt har svart urtavla (vit pärlemor på hennes Omega).
Ser fram emot mer inlägg i framtiden. Ber om ursäkt för kvalitén på bilderna som är tagna med mobiltelefonen.
Hej!
Har alltid varit intresserad av klockor och använt många olika genom åren.Har liksom aldrig varit nöjd utan tittat vidare direkt efter senaste köpet. För att min själ skulle få ro tog jag steget och köpte en fin begagnad Rolex Sub 14060. Känslan varje gång jag tittar på handleden är obeskrivlig. Vill helt enkelt bara tala om hur glad jag är Ta hand om Er !
Hej! Presenterade mig igår som ny på klocksnack men kom på att några bilder gör det hela lite roligare. Har några gamla Omega som gått i arv. Sedan är man väl lite av den sportiga typen så det avspeglar sig i vilka klockor man har. Här kommer lite bilder, ursäkta om kvalitet på bilderna inte är i klass med klockorna
Mvh Montera
Mathias heter jag och är relativt ny på forumet, har mest "lurkat" omkring men kände att det är dags att presentera sig!
Är 34 år och bor i Sthlmsområdet.
Fick min första "riktiga" klocka av min far 2006 men det var nog inte förrän 2011 som mitt intresse tog fart, och sen dess har det bara rullat på.... Äger för tillfället en Tag Heuer Carrera, en Sub och en 1601 Datejust. Har snöat in rejält på vintage GMT Pepsi vilket troligen blir nästa köp.
Tycker klockor är jäkligt kul och man kan väl säga att jag blivit biten.....
Det var lite kort om mig!
Med vänlig hälsning,
Mathias
Här bakom döljer sig en omkring 30 år gammal kille från Stockholm (låter som jag skriver en kontaktannons va?).
Jag har lurkat en hel del på KS under senaste halvåret och tänkte att det var dags för en registrering, särskilt nu när jag köpt min första riktiga klocka. Ska försöka få till en trevlig paketöppningstråd i dagarna som kommer.
Jag hoppas kunna bidra till den trevliga stämningen på KS.
Hej,
Dzenan heter jag , 40år ifrån Göteborg. Har alltid varit svag för fina klockor.
Mina favoritklockor just nu är som följande:
Omega Seamaster från 1967
Doxa från 1972
Omega Constellation 123.10.38.21.01.001 från i år.
Dessa klockor har sentimentaltvärde för mig ock kommer aldrig att säljas.
På ingående en Steinhart GMT Ocean 1 Black med keramisk ring. Ville ha en diver som inte kostar en förmögenhet. Vi får se om den motsvarar fina omdömen som finns på nätet.
Framtida planer :
* En vintage Rolex (Rolex Oyster Perpetual Date med vit urtavla)
* Omega (Ocean planet)
* En IWC Pilots Chronograph
* En ny Doxa ( vet fortfarande inte vilken modell)
* En Citizen Signature Grand Classic.....
Får se hur lång tid det tar
Hälsningar
dB
Johan heter jag! Jag har funnits på forumet ett tag, men inte varit allt för aktiv. Men nu känner jag att det är dags att medverka i fler diskussioner. Jag har alltid varit intresserad av klockor och min första klocka var faktiskt in Calvin Klein-klocka, hehe. Men under senare år har intresset för "riktiga" klockor väckts och det jag framförallt fascineras av är urverken i klockorna. Jag tycker det är imponerande hur en klocka kan fungera i en livstid, förutsatt rätt omsorg och regelbunden service. Jag har tidigare ägt en Omega PO 2500, men i dagsläget äger jag en Rolex GMT Master II 16710!
Okej, har som många andra "lurkat" runt ett tag och beslutade att sålla in mig bland er nördar,
Patrik heter jag 23 år gammal, hänger runt Varberg allt som oftast men jobbar som resande elektriker/tekniker inom lackeringsbranschen. Bygger, servar och felaöker alla typer av utrustning inom billackering.
Mitt klockintresse kan jag beskylla jobbarkompisen för, då han hade sin seiko monster på jobbet. Fastnade för automatiska ur och framförallt dykare.
Beställde en seiko samma dag och v2 veckor senare hade det halkat in en seiko, en invicta prodiver(folk verkar ha nåt emot dessa men jag gillar den verkligen, särskilt den röd/svarta färgen) samt en Longines hydroconquest med blå urtavla.
Sen har jag sen tidigare ett par billiga Aldo-klockor som minne från en USA-resa. Samt farfars gamla Facit-kvartsare som väntar på ett natoband.
Slänger in lite dåliga bilder, kan inte göra mer med en padda på resande fot.
Hej!
Har snokat rundor på detta forumet från och till nu i några veckor och kände att det var dags att registrera sig.
Kort presentation om mig själv lyder att jag är en kille på 19 år, bor i Helsingborg och jobbar just nu inom fastighetsbranschen.
Det var när jag fick min första riktiga klocka i present utav min mormor för snart två år sedan ett intresse fastnade, har inte blivit fler klockköp sedan denna gåva men det ska förhoppningsvis ändras snart.