• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!
Har snokat rundor på detta forumet från och till nu i några veckor och kände att det var dags att registrera sig.
Kort presentation om mig själv lyder att jag är en kille på 19 år, bor i Helsingborg och jobbar just nu inom fastighetsbranschen.

Det var när jag fick min första riktiga klocka i present utav min mormor för snart två år sedan ett intresse fastnade, har inte blivit fler klockköp sedan denna gåva men det ska förhoppningsvis ändras snart.

iSu4RMK.jpg
Välkommen, kul med fler skåningar på forumet! :)

Hej

Är en snart femtioårig Göteborgare som gillar klockor. Började med en Certina DS i femtonårsåldern. Fortsatte med en Omega SMP, blå med vågmönster. Den blev jag tyvärr av med (Är det någon som har en till salu så hör av er).
Har nu två Citizen och en Mhule Glashutte Nautishe Instrumente. Dessutom har jag en Lange Sohne Marine Chronometer från början av 1900 talet.
DSCN0732.JPG

Hej

Är en snart femtioårig Göteborgare som gillar klockor. Började med en Certina DS i femtonårsåldern. Fortsatte med en Omega SMP, blå med vågmönster. Den blev jag tyvärr av med (Är det någon som har en till salu så hör av er).
Har nu två Citizen och en Mhule Glashutte Nautishe Instrumente. Dessutom har jag en Lange Sohne Marine Chronometer från början av 1900 talet.
DSCN0732.JPG

Trevligt, välkommen! Den där Langen ser man gärna en bild på ;) :)

Tjena! Har hängt här några månader nu efter tips från K0ltrasten. 39år från Ystad, har väl alltid haft ett klockintresse men det har eskalerat de sista åren, tyvärr hänger inte alltid min ekonomi jämna steg med mitt habegär. Riktigt imponerad av alla kunniga klocknördar på forumet. Här är några av mina klockor.....Senaste inköpet är 114060, vet inte riktigt vad jag känner för den ännu.

bild.JPG

Hej hej!
30 årig stockholmare här som fått upp ögonen för klockor sista månaderna, har insett efter någon månad här på forumet att det är dags att börja spara då ens tankar om vad som är en rolig klocka har skenat totalt! fast först på listan blir nog en IWC portuguese att ha i jobbet och en Omega PO till helgerna och sen något till kvällsdrinken och en till frukosten osv =)

Välkommen, lägg gärna upp bilder på frugans alster också. Uppmuntrar deras intresse!

Självklart kan jag göra det. Fortsätter med vår turkosa bordslöpare som bakgrund... :)

Första klockan jag köpte till min fru fick hon i morgongåva dagen efter vårt bröllop. Då jag vid tillfället själv bar en Omega Seamaster föll valet på samma märke till min bättre hälft. 30mm i diameter med pärlemor-vit urtavla.

omega seamaster.JPG

Efter att min frus Omega, likt min, var inne på service två gånger med kort mellanrum så köpte jag en ny klocka till min fru. Valet föll till slut på en Rolex Oyster Perpetual Datejust, 36mm diameter med svart urtavla. En tjej på jobbet har en 36mm Rolex och jag gillade den lite större storleken på henne, plus att jag tyckte att Rolexen var ett bra komplement då den är 36mm vs 30mm, samt svart vs vit urtavla.

rolex datejust.JPG

Har beställt en Swiss Kubik watch winder som ska hålla igång den klocka som hon inte använder, Omegan har knappt använts efter att hon fick Rolexen. Jag hittade även en Swiss Kubik Dual winder på Ebay i UK för bra pris som jag slog till på själv, ska bli intressant och se om en winder kommer ändra hur ofta man byter klocka.

//Spoon

Hallå!
20-åring från Göteborg här. Har hängt på forumet i snart ett år utan att ta steget att bli medlem. Men efter en tids tjatande från en god vän tillika forumsmedlem är det alltså äntligen gjort.

För närvarande har jag endast en relativt blygsam Tissot Visodate att stoltsera med och även fast jag gillar den skarpt har jag givetvis börjat snegla på fler tänkbara kandidater att utöka samlingen med. Alternativen är många och vi får väl se vilken valet faller på till slut!
image.jpg

Re: Ny på forum

Hej alla glada klockentisuaster

Tänkte jag skulle presentera mig lite kort och på så vis få vara med i lotteriet som utlysts till den 15/9. Detta kanske är den mest intressanta eller informativa posten men men ... here it goes.

Jag heter Fredrik och har rätt nyligen insett att det här med klockor är riktigt intressant. Jag träffar en hel del människor i mitt jobb och började för en tid sedan se att många av dessa bar klockor av exklusivare slag. Det gjorde att jag lite smått började kika runt på olika siter för att se vad som fanns tillgängligt eftersom jag inte ville vara sämre. Tyvärr har jag insett att min ekonomi inte riktigt tillåter en investering av detta slag .... eller ja varför försköna sanningen. Det är helt enkelt så att jag har en motpol därhemma som anser att våra pengar ska gå till annat än klockor.

Hur som helst har jag en kollega som sysslat med detta länge och som rekommenderade TTT. Där registrerade jag mig och fastnade. Det har inte gått många dagar sedan dess som jag inte varit inne för att försöka fynda någon godbit. Tyvärr är min beslutsvånda alldeles för lång vilket gör att jag ofta missar tillfällen där jag i efterhand insett att den ville jag ju ha! Samma kollega har även lurat mig till denna site.

Till mina klockor. Jag har alltid tidigare burit quartz-klockor men ville nu prova en automat. Därför började mycket försiktigt med en klocka som får många av er att känna avsmak men det får stå för er. Jag inledde alltså med en homage! Jag tycker den är snygg och när jag har både ekonomi och fru som tillåter köper jag mostvarande Explorer....

Klocka nummer två. Då jag finner det barnsligt roligt att beställa billiga saker på ebay var det naturligtvis där jag fann nästa klocka. Ett udda märke men eftersom det var sommar och jag tycket grönt passade så föll jag direkt för denna skapelse. En Detomaso San Remo. En redig dykare på 42mm. Riktigt trevligt siliconarmband.

Mitt senaste inköp är troligen något som får er att i alla fall nicka lite gillande över min lågbudgetsamling. Jag kunde helt enkelt inte låta bli när LilleJohn annonserade ut sina moddade Seikos. En FiftyFive Fathoms.

Nästa klocka blir troligen en Oris TT1 Diver. Det har varit snubblande nära men tyvärr har det inte blivit verklighet.

Tack för ordet...

Köpte inte du min Oris för några år sen? :)

Hej alla. Grymt bra forum tycker jag. Har insett att jag har blivit beroende av att logga in och bevaka inläggen, tack för att ni alla bidrar till att stilla mitt klocksug :)

Är 34 år, bor i centrala Sthlm och har ett stort intresse för hantverket klockor. Har med tiden hunnit bli några trevliga köp och har för närvarande följande härligheter i min lilla samling (börjar i kronologisk ordning efter förvärvsdatum. Vänligen ha överseende med dålig bildkvalitet):

1) Min allra första klocka som jag köpte när jag var 18 år (hunnit passera 16 år nu sedan dess)
Pulsar Chronograph (Quartz)
Pulsar.jpg

2) Tag Heuer Carrera 1887 (automatisk). En favorit
Tag Heuer.jpg

3) Longines Sport chief (vintage, manuell)
Longines.jpg

4) Oris point date (vintage, manuell automatisk)
Oris.jpg

och mitt senaste förvärv...

5) Rolex Datejust 2 (116334). Älskar allt med denna klocka!
Datejust2.jpg

och en bild till på Date justen :)

Datejust.jpg

Tack för mig och två tummar upp till er alla som bidrar med härliga och inspirerande texter och bilder på era dyrgrip. Ser redan framemot mitt nästa köp :)

Tänke säga hej!
Nicklas H heter jag och har lurkat runt här i ett par månader och måste säga att det är ett riktigt trevligt forum. Mkt kunskap och åsikter vilket jag uppskattar.
42 år har man hunnit att bli och har haft ett stort klock intresse i drygt 10 år.
Intresset är dock större än inköpen som brukar bli Omegor, både vintage och nytt. En Breitling och någon Sekio har även passerat.
Fast en dag skulle det vara härligt att ha en Breguet på armen. :happyhappy:
/Nicklas H

Hej på er.
Jesper heter jag, kommer från väst Sverige. Mitt intresse för klockor började för cirka 3 år sedan men inga stora inköp.

Bilagor

• DSC01260.JPG
    DSC01260.JPG
    60.3 KB · Visningar: 106
  • DSC00810.JPG
    DSC00810.JPG
    127.8 KB · Visningar: 105
Hej,

Erik heter jag, 30år från Göteborg. Har också lurkat lite i bakgrunden.

Mitt intresse för klockor har funnits sen jag var liten. Har haft IWC, Panerai, Rolex, Omega, mfl genom åren. Nu har jag tre Omegor, en Breitling och en Rolex. Holy grailen är en Patek Phillippe helt klart!

Tack för ett grymt forum!

Hej Bullen!

26 år och stockholmare som är rätt ny på det här men blev biten efter att jag råkade beställa hem två automatiska seikos i början av sommaren. Tyckte varken Longines HQ eller Certina DS Action var speciellt snygga när jag skulle hitta något kul i den prisklassen så detta är senaste tillskottet
evate9en.jpg

Väl mött

Tillbaka
Topp