• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cupido

Breitling
Hejsan!
Johan heter jag, är 19 år gammal och bor i Skåne. Jag var varit klockintresserad i flera år men så många köp har det dessvärre inte blivit. Har ägt två stycken Omega Seamaster Planet ocean XL, varav ingen av dem stannat i min ägo under någon längre period. Varför vet jag egentligen inte, jag har nog helt enkelt inte älskat någon av dem. Sedan ett par år tillbaka skriker dock min vänstra handled efter en rolex submariner 14060, så om någon här på forumet har tankar på att sälja en sådan så får ni gärna hojta till!

Att hänga på klocksnack är kul! Jag hoppas kunna få mer kunskap om diverse märken, tips på modeller och kolla på läckra bilder!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
God Kväll!

Jag har, precis som många andra, tittat runt på detta trevliga forum under en längre tid utan att vara särskilt aktiv.
Jag har dock tänkt att börja ge mig in i diskussionerna men kan såklart inte göra så utan en presentation.
Så vem är då jag, en 24årig norrlänning numer bosatt i Malmö där jag för tillfället studerar till tanddoktor och extraknäcker på klädbutik.

Några av er hade jag nöjet att träffa under GTG:n i Malmö i somras. (ja det var jag med det stora blåa åbäket runt handleden.....) Nu har jag kommit en liten bit påväg och "samlingen" består för tillfället av:
Seiko SKX013
Casio A168WG
IMG_AA.JPG


Jaja, jag vet, men man måste ju börja nånstans. (får även be om ursäkt för den Ubersuddiga bilden)

Hade dock tänkt att ta ett rejält kliv uppåt iom införskaffandet av den första "riktiga" klockan och hade då tänkt mig någon av följande:
Tudor 79260 prince chrono (helst vit med svarta subdials och rolex krona samt caseback)
Omega Speedmaster 3570.50 eller 3572.50
Omega Seamaster 2254.50 eller ev 2264.50
Omega Seamaster AT quartz, Blå
Rolex datejust 16XX, Blå
Ris/ros och tankar kring detta tas tacksamt emot, är det även någon som sitter på en de vill flippa så är det bara att höra av sig ;)
Vill slutligen tacka alla inblandade för ett mycket trevligt forum och jag hoppas jag kommer kunna bidra i framtiden.
Väl mött // Watchout!

Casion är ju rikigt ball. Välkommen :cigar:
 
Jag är ny här och jag gillar klockor har jag märkt. Har försiktigt börjat att känna mig för bland klockor/märken/modeller men är låt oss kalla det "ekonomisk" både för att jag är lärare men också av gammal vana ;)

Just nu äger/använder jag en Orient Mako med blå tavla, en Seiko quartz kronograf från 94 och en Seiko SQ från 90 någonting. Alltså inga dyrgripar alls men vem vet snart kanske visheten bedrar snålheten och inte tvärtom för en gångs skull :)
 

BCKSTRM

Rolex
Hej!
Har lurat lite på forumet, köpt lite prylar och läst lite. Nu är det dock läge att öka aktiviteten lite varför detta verkar vara en fin start :)

Lite om mig:
När jag inte nöter på klocksnack pluggar jag ekonomi/finansiell matematik på samt jobbar som amanuens (stödlärare) på grundkurserna i finans. Jag gillar whisky, öl, mat, konst och uppenbarligen klockor. Det är alla intressen som inte riktigt är förenade med god studentekonomi, men det löser sig efter examen ;) (hoppas jag....)

Hur som helst, vi är alla här för klockorna, så slänger väl upp en bild på vad som smyckar min handled

http://imgur.com/gzDCdYi

http://imgur.com/P5hSrQd

http://imgur.com/EQom7dL

http://imgur.com/MyAVYUF

http://imgur.com/oLlWnpO

http://imgur.com/PmZFK9N

http://imgur.com/DGwmvMM

:happyhappy:
 

BCKSTRM

Rolex
Nu blev det lite knas med bilder. Gör ett nytt försök:

Tudor Pelagos, köpt här på forumet:
Lh58Gfq.jpg


Rosendahl, Tom Kristiensen, LeMans edition:
othQe3G.jpg


Maurice Lacroix, Les Classiques Chronographe Phases de lune på ett mesch.
NJmuEnr.jpg


Rosendahl Roman av Arne Jacobsen:
dpaMckf.jpg


Nixon, skön surfklocka med trädetaljer
fjkR5T1.jpg


Orient Ray pvd på pvd-mesch (ibland Nato)
rN9U9SW.jpg


Tayroc, dressur
y1XXEre.jpg


Övriga klockor används mycket sällan... Så ganska blandat med andra ord :) Naturligtvis är allt till salu om någon skulle få ett infall ;)

Tack för platsen!
 

Peder100

Omega
Hej!

Är ny medlem på Klocksnack.se men har varit "fluktare" både här och på andra forum under ganska lång tid.

Teknik- och därmed även klockintresset har alltid funnits hos mig men har växt i exponentiell takt sedan jag startade en av de svenska Internetbutikerna för dryga sju år sedan. Nu är bolaget sålt men intresset fortsätter bara att växa. Har lista lång som en motorväg på vad jag vill utöka befintligt innehav med. Har under åren haft förmånen att få klämma och känna på en oerhörd massa roliga klockor.

Har fortfarande kvar en massa kontakter i branschen, runt om i världen, så är det någon som behöver en kontakt eller liknande så kan jag förhoppningsvis peka er i rätt riktning.

Vi hörs!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Är ny medlem på Klocksnack.se men har varit "fluktare" både här och på andra forum under ganska lång tid.

Teknik- och därmed även klockintresset har alltid funnits hos mig men har växt i exponentiell takt sedan jag startade en av de svenska Internetbutikerna för dryga sju år sedan. Nu är bolaget sålt men intresset fortsätter bara att växa. Har lista lång som en motorväg på vad jag vill utöka befintligt innehav med. Har under åren haft förmånen att få klämma och känna på en oerhörd massa roliga klockor.

Har fortfarande kvar en massa kontakter i branschen, runt om i världen, så är det någon som behöver en kontakt eller liknande så kan jag förhoppningsvis peka er i rätt riktning.

Vi hörs!


Bra där, inget mer lurkande och välkommen till forumet! :)
 

Songer

Omega
Halloj, ny på forumet. Har bara lite billiga klockor bland annat en Seiko-dykare på bild nedan.
Letar efter lite "bättre" klockor, är ute och letar efter en Seamaster Professional av något slag.

Njut av klockan med Nato-band, bandet är köp av Nato här på forumet.

XIYorM8.jpg
 

Stetes

Omega
Tjena!

Jag har väl fuskat lite kan man tycka då jag har smygdiskuterat lite på forumet innan jag avgett någon presentation. Men här komme den istället då: Är till vardags ingenjör inom fordon och klockintresset har legat och grott ett tag nu och när jag skulle köpa mig en examenspresent ett år sedan exploderade det totalt (intresset alltså). Ett halvår av letande fick mig inse hur fantastiskt det faktiskt är med klockor och urverk.

Drömklockan har sedan tonåren varit en Portuguese, men ju mer jag kollar runt desto mindre självklart är det valet. Idag står många klockor före i listan, allt från Day-Dates till Royal Oaks till Reversos. Inte svårt att gissa att jag är svag för lite mer dressiga ur, men dykare och piloter växer på mig för varje dag såpass att Blancpain Fifty Fathoms har letat sig upp i min topp-5.

Examenspresenten blev en Nomos Orion 38 med datum som jag är väldigt nöjd med. Förutom den ingår bland annat även en SKX007, Rado Florence, Certina DS och en cool Junkers (hommage på den fantastiska Junghans Max Bill Chronoscope). Kan lägga upp lite bilder ikväll när jag kommer hem.

Väl mött
 

Filip_Skoog

Breitling
Hej! Ny på Ks. Söker vintage. Och är därför främst här som köpare. Men försöker även lära mig mer om klockor. Söker främst Tissot Heritage 2008
 

Dushane

Breitling
2-Faktor
Tänkte att jag skulle presentera mig här. Emil heter jag och jag är en klockintressead grabb från Dalarna men har nu flyttat till Värmland närmare bestämt Karlstad för att plugga fastighetsekonomi. Lite snabbt om mig jag är 22år och mitt klockintresse började för runt 1 år sen med en breitling blackbird från mitten av 90talet om jag inte minns fel. Den hade jag kvar i ca 6månader innan den såldes. Och efter den såldes så kände jag direkt saknad efter den och började leta efter något nytt att pryda handleden med :) det var början! sen har klockintresset bara blivit starkare :) jag började kika runt och leta efter något nytt och skaffade en panerai som inte blev långvarig då mina taniga handleder inte kunde bära upp den extrema klockan. Så nu ganska precis 1 år efter min första riktiga klocka har jag en vintage breitling 18k från runt 50talet har jag fått berättat för mig. Sen har jag en breitling blackbird med 24h utc på pilotlänk, har även en rouleauxlänk till den(tror det stavas så). Sen till min favorit Rolex daydate 1803 på barkad presidentlänk:) men som för dom flesta så är man alltid på jakt efter nya tillskott.
 

Pointman

Breitling
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Tja!
Är ny på forumet och har just återupptäckt förtjusningen med klockor. Har bara en ensam stackare ännu men det vågar man ju knappt erkänna i det här gänget;)
Skulle vilja ha lite grundtips som jag hoppas nån vill dela med sig av. Har alltid varit sugen på en omega seamaster men nu har kärleken flyttats åt speedmaster istället.
Vilka åsikter finns om de båda? Ska man köpa nytt eller begagnat? Antar att det senare är en smartare affär men lite vågat för en novis.
Hur står sig Longines gentemot omega?
Har fastnat för några sådana modeller också.
Tack på förhand!!
image.jpg
 
Tja!
Är ny på forumet och har just återupptäckt förtjusningen med klockor. Har bara en ensam stackare ännu men det vågar man ju knappt erkänna i det här gänget;)
Skulle vilja ha lite grundtips som jag hoppas nån vill dela med sig av. Har alltid varit sugen på en omega seamaster men nu har kärleken flyttats åt speedmaster istället.
Vilka åsikter finns om de båda? Ska man köpa nytt eller begagnat? Antar att det senare är en smartare affär men lite vågat för en novis.
Hur står sig Longines gentemot omega?
Har fastnat för några sådana modeller också.
Tack på förhand!!
image.jpg
I min bok ligger Longines högre än Omega, men det är jag :p Snyggare design, båda är ETA. Mest priset och designen som lockar hos Longines mer tycker jag :)
 

Rotto

Omega
Ny på forumet, med nyfunnet intresse för mekaniska klockor. Gillar vintage, bang-for-buck samt klockor som är gjorda för tåla lite högre påfrestningar. Orsaken till det senare är min förmåga att ha sönder saker.

I nuläget finns det framförallt lite vintage dykare och sovjetiska klockor i samlingen. Kommer inom kort att utökas med en SEIKO SKX009.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Ny på forumet, med nyfunnet intresse för mekaniska klockor. Gillar vintage, bang-for-buck samt klockor som är gjorda för tåla lite högre påfrestningar. Orsaken till det senare är min förmåga att ha sönder saker.

I nuläget finns det framförallt lite vintage dykare och sovjetiska klockor i samlingen. Kommer inom kort att utökas med en SEIKO SKX009.

Välkommen!
Vilka vintagedykare har du?
 

Dnedne

Omega
Hej!
Alltid tyckt att klockor varit coolt, men inte mycket mer än så... tills för ca 3 år sedan då jag fattade storheten med klockor.
Idag så går mycket av min tid till att sitta och läsa om klockor och drömma mig bort.

Det jag har idag är en Breitling Avenger Seawolf och en Casio G-shock GW-3000BD-1AER
Men jag letar ivrigt efter en Panerai pam 111 eller 112, med förhoppning att jag kan använda Breitlingen som inbyte.

bratte.jpg


Gshock.JPG
 

KJP

Breitling
Hej. Nyreggad så det är väl läge att presentera sig. Blev intresserad av finare ur för ungefär ett år sedan och har redan spenderat (enligt sambon) för mycket pengar på min nya hobby :)
Graalen just nu är en blancpain ff men det ändras ofta så vem vet vad nästa köp blir.

Idag blev det följande ur...

image.jpg
 

Lalas

Cartier
Tjena!

Har precis som många andra hängt en del på ks men inte registrerat mig. Uppskattar forumet mycket! Jag är 35 år och är intresserad av klockor sedan några år tillbaka.

Har idag:
Oris Divers Date (Blue Dial)
Tag Heuer Monaco (Blue CW2113)
Omega Seamaster Automatic (60-talare)

Finns ju en uppsjö av klockor som står på önskelistan... Nästa får bli något med svart tavla så högst upp står Speedmaster eller Tudor Pelagos.
 
Topp