Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen in i värmenHej!
Har under en längre tid varit inne och läst på forumet men reggade mig först för några veckor sedan.
Så det är väl på tiden att jag presenterar mig och försöker att bli lite mer aktiv
Jag heter Sebastian och är 25år gammal, bor för tillfället i Visby där jag läser föremålsantikvarieprogrammet på universitetet.
Har under flera års tid varit mycket intresserad av klockor och det blir bara värre och värre.
Är för tillfället på jakt efter en Panerai submersible (pam024), så har ni en till salu så är det bara att hojta till!
För att göra posten lite roligare så lägger jag in en bild på senaste köpet, ca 2-3 veckor sedan.
En Yachtmaster 16622 ifrån 2003
![]()
Mvh
Hej alla,
Jag är också ny här på forumet. Har alltid varit intresserad av klockor, men tycker alltid att det är sjukt svårt att bestämma sig för vilken man ska köpa. Har just nu en Certina DS Podium special edition som jag brukar variera med läder-, nato- eller mesh-armband.
Letar just nu klocka då jag gjort en deal med min flickvän: När vi förlovar oss så får jag en klocka för samma peng som jag köper en ring åt henne för. För jag vill bara ha en ren guldring som kostar några få tusen, medan hon vill ha en enstensring för betydligt mer. Känns som en höjdardeal!![]()
![]()
Välkommen! Då tycker jag att du är mogen för en klocka med manuellt verk!Hej alla KS:are!
Nygammal medlem med ett återupptäckt klockintresse sen ca 2 år tillbaka då en kollega till mig tände gnistan och min fascination för automatiska urverk, inte varit speciellt aktiv men hängt här mycket och läst, på sistone har aktiviteten ökat och jag har precis inhandlat min första riktig klocka av en forummedlem, en Rolex 16610 från 2010. För övrigt så består min klocksamling hittills utav:
Orient ray
J.Springs
Parnis
Alla automat och mer ska det bli!
Alltid burit klocka men aldrig riktigt varit insatt i det fantastiska hantverk som krävs för att tillverka alla fina urverk. Försöker utöka mitt kunskaps förråd på klockfronten för varje dag och vilket forum är inte bättre att hänga på då än här!
Och en bild på den nya familjemedlemmen:
![]()
Du lyckades ju bra med presentationenHejsan!
Efter ha läst här på klocksnack i ungefär 1 år var det väl dags att registrera mig
Får väl försöka göra skriva en presentation av mig men är urdålig på det. Jag heter iallafall Erik och bor i Malmö. Jag är 18 år och studerar på gymnasiet. Fick för ungefär 1.5 år sen det här intresset för klockor och det sitter kvar än idagÄven om låter löjligt så äger jag faktiskt ingen egen klocka utan det blir att jag får låna någon bland min pappas klocksamling. Brukar köra med en seamaster och ibland en rolex datejust. Tar studenten i sommar och då får jag äntligen min egna klocka. Kommer nog köra på en klocka i 50k klassen, har än inte bestämt mig men eventuellt en iwc. Många vänner tycker jag är ganska konstig att jag har detta intresset för klockor och fattar inte hur man kan spendera så mycket pengar på klockor
På fritiden lirar jag en del golf om jag hinner men försöker även spela lite tennis. Har för de golf intresserade 7.5 i hcp och medlem på Malmö City GK. Spenderar mycket tid i min familjs sommarstuga som ligger nära Torekov.
Min drömklocka är just nu en patek philippe nautilus![]()
God Kväll alla KS:are!
Oscar Heter jag men går under namnet Myndigheten, jag går på gymnasium och har varit intresserad av klockor sedan jag fick min första av min fader vid unga år. Mitt klock intresse har på senaste tiden blivit väldigt stort då jag söker något nytt till min samling, men med limiterad budget på klocka då jag fortfarande pluggar^^. (5k+-) Jag bor en bit utanför Örebro men med planer att gå högskola i Stockholm
Just nu har jag:
Seiko
Citizen
Victorinox
MvH
Oscar
Du lyckades ju bra med presentationen, kul med ännu en skåning. Häng gärna med om det blir någon vinter-gtg! Så kanske du blir klokare på vilken typ av klocka du vill ha
![]()
Hej!
Har under en längre tid varit inne och läst på forumet men reggade mig först för några veckor sedan.
Så det är väl på tiden att jag presenterar mig och försöker att bli lite mer aktiv
Jag heter Sebastian och är 25år gammal, bor för tillfället i Visby där jag läser föremålsantikvarieprogrammet på universitetet.
Har under flera års tid varit mycket intresserad av klockor och det blir bara värre och värre.
Är för tillfället på jakt efter en Panerai submersible (pam024), så har ni en till salu så är det bara att hojta till!
För att göra posten lite roligare så lägger jag in en bild på senaste köpet, ca 2-3 veckor sedan.
En Yachtmaster 16622 ifrån 2003
![]()
Mvh
Härligt Tobbe-i-EtunaVälkommen hit Sebbev.
Hoppas du får kontakt med joh.jonsson ! Ni verkar ha mer gemensamt än Visby och klockor![]()
men tänkte passa på att fråga här, jag verkar inte kunna lägga upp någon tråd för ''KÖPES''?
gäller något speciellt för att posta där?
jag får önska er en fin fredag!