• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter ett par månaders dreglande över alla underbara klockor här så bestämde jag mig till sist att även jag skulle bli medlem! :) Men först så var jag tvungen att skaffa något ordentligt att ha på vänsterarmen först!

Så idag anlände den äntligen...

En Certina Ds Action Diver.

Inköpt spritt ny från Klockia.se

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    116.3 KB · Visningar: 97
Efter flera år lurkande på gamla TTT och här på KS tänker jag att det är dags för en post i presentationstråden.
Har snöat in på Seiko och har en del: 6217, KS 4402, MM300, GS 564, SUS 4S15. Har även en Orfina Porsche Design.
Kortsiktiga målet är den nya Seiko SBDX012 (giltversionen av MM300). Långsiktiga målet en Seiko 6159 samt en till Grand Seiko har dock svårt att bestämma om jag ska satsa på en vintage eller en nyare Spring drive. Innan inköpen måste dock en del av samlingen avyttras. Decision, decisions... Vi ses i seikotråden ;)

IMG_3454.JPG bild.jpg IMG_3453.jpg IMG_3452.JPG

Efter flera år lurkande på gamla TTT och här på KS tänker jag att det är dags för en post i presentationstråden.
Har snöat in på Seiko och har en del: 6217, KS 4402, MM300, GS 564, SUS 4S15. Har även en Orfina Porsche Design.
Kortsiktiga målet är den nya Seiko SBDX012 (giltversionen av MM300). Långsiktiga målet en Seiko 6159 samt en till Grand Seiko har dock svårt att bestämma om jag ska satsa på en vintage eller en nyare Spring drive. Innan inköpen måste dock en del av samlingen avyttras. Decision, decisions... Vi ses i seikotråden ;)

IMG_3454.JPG bild.jpg IMG_3453.jpg IMG_3452.JPG
Trevligt, välkommen! Seiko 6159 står på min hotlist också. Missade en väldigt fräsch på bukten, jag grämer mig fortfarande... Jag kan hjälpa dig att bli av med din 6217!:) Var det du som knep Molles i våras? Jag var tio minuter sen där med...

Trevligt, välkommen! Seiko 6159 står på min hotlist också. Missade en väldigt fräsch på bukten, jag grämer mig fortfarande... Jag kan hjälpa dig att bli av med din 6217!:) Var det du som knep Molles i våras? Jag var tio minuter sen där med...

Tackar! Dyker upp en del fina 6159 då och då. Jepp det är Molles gamla 6217, högg som en kobra på den ;). Känns som en keeper i nuläget :) men jag hör av mig om jag beslutar att sälja den.

Efter 1000 inlägg är det dags för en presentation anser jag.

Tim heter jag (ganska självklart), 22 årig flyg & helikopter tekniker som arbetar som driftsättare runt om i världen.
Bil intresserad sen födseln, klockor är en nyfunnen hobby som startade genom att efter ett års arbete i Kina skulle jag "Unna" mig med en dyr klocka, nämligen en Tissot för 4000:-, min första klocka någonsin.
Nu ett år senare har jag över 100 tusen kronor i bara Rolex klockor och det ökar stadigt... :bag:

Hej allihop!

Helt ny här. Allmänt klockintresse och fascination för alla dessa mekaniska små underverk sedan länge, men intresset har fördjupats nyligen och jag anar att min nörderi-gen har börjat gå på högvarv igen efter en tid i dvala. Började för ett tag sedan att researcha klockor ur rent behovsperspektiv, men nu har det liksom eskalerat...

Tror kort sagt att jag håller på att fastna i ett intresse som inte kommer att svalna i första taget.

Ha det,
Julian

Hej hej!

Gammal i klockvärlden men har inte hängt så mkt på detta forumet. 37årig klok och bilgalen pilot... klart man ska fasta för två billiga hobbies. B-)
Samlingen är mycket blandad, Rolex, AP, Panerai, Breitling, Tudor, IWC, Linde Werdelin, Perrelet.

Tack å hej.

P.S. Kan man få posta i köpes? :)

Hej hej!

Gammal i klockvärlden men har inte hängt så mkt på detta forumet. 37årig klok och bilgalen pilot... klart man ska fasta för två billiga hobbies. B-)
Samlingen är mycket blandad, Rolex, AP, Panerai, Breitling, Tudor, IWC, Linde Werdelin, Perrelet.

Tack å hej.

Välkommen efter en vecka och ett fåtal meddelanden så är det fritt fram!

Hej, jag har så länge jag har minne gillat klockor. Köpte på loppis när jag var liten och pillade sönder.
Som äldre har jag jobbat som elektriker i 20år de flesta av dem har en Certina DS quarts hängt på armen och klsrat sig bra.
Numera är jag el konstruktör och då kan jag ha "finare" klockor, började med en Olma inköpt på Tradera ca 4år sedan.
Den strulade efter ett halvår och då fick jag leta delar på Ebay. Men det gick bra den tickar igen.
Har nu ca 20 klockor som går och en del objekt.
Gillar detta forum, för bredden här är och många tips och inspiration.

Tackar // AutoOla

Gör en presentation då.

Helt ny, hyfsat ung (23 år gammal) kille som jobbar och sliter.
Har haft ett intresse för klockor i ungefär 2-3 år nu, och försöker sakta men säkert bygga på mig en samling klockor som jag anser passar mig och min personlighet, gärna unika klockor som säger något om mig.

Har sålt av lite nu på sistone då resor bokats(Gör ont att erkänna) men har också köpt på mig en ny i år till fotbolls-vm.

photo2.jpg
photo1.jpg

Äger alltså en Breitling & En Hublot Atilier FIFA World Cup 2014.

ledsen för bildkvalitén på Hubloten & Breitlingen, antar att en Iphone 4:ra inte alls lever upp till kraven som man har på en kamera nuförtiden! :bag:

Hej har varit medlem ett tag men inte presenterat mig. Lite galen i vintage/mögelklockor och målet är 365 klockor således en för varje dag. Köper/får av vänner och bekanta har även börjat renovera och reparera så smått efter att jag fått köpa verktyg och reservdelslager efter en gammal urmakare.

Hej kära klocknissar!
Har bott utomlands största delen av mitt liv och varit med på andra klockforum.
Nu är man tillbaka i moderlandet för en längre period och känns bra att joina klocksnack och lära känna lite roligt folk.
Bifogar även en live bild :)
/Neil

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    169.7 KB · Visningar: 109
Hallå KS!

Long time lurker, nyligen reggad deltagare! Är som Neil här ovan och har spenderat största delen av mitt liv utomlands, men är under senare delen tillbaka i Sverige. Klockintresset tog fart för två år sedan och har varit en ordentlig börda på min ekonomi som ingenjörs/ekonomi-student. Ca 6 klockor senare och 3 byrålådor fyllda med urmakeriverktyg är jag fast och är här för att lära mig mera samt förhoppningsvis dela med mig av lite spännande projekt :)

Jag bor i Linköping så om det är någon i området som delar intresset är det bara att höra av sig. Möjligtvis går det även att låna ut / byta lite verktyg och eller delar, då den lokale urmakaren inte verkade så taggad på den idén..

Hello,

efter att läst mycket på forumet tänkte jag att var dags att registera sig. Tycker detta verkar vara ett mycket trevligt forum. Är klockintresserad och just nu på jakt efter att byta upp mig från min Tissot Le Locle Chronograph.

/f

God kväll!

Teodor heter jag och jag är relativt ny här så jag slänger in en presentation! Jag går just nu andra året på naturvetenskaplig linje i Stockholm. Intresset för klockor började för ett par år sedan men det är först nu det har tagit fart på riktigt.

//TB

God eftermiddag kära klockforumvänner. Jag har nu följt klocksnack ett bra tag och tänkte att det var dags för mig att presentera mig! Mitt namn är Martin och studerar dataekonomi på högskolan. Intresset för klockor började i gymnasiet och det växer mer och mer för varje dag som går. Nu börjar den ta fart på riktigt så stay in touch ;)

// MN

Som trådens titel uppmara mig till är det väll bara att presentera sig här som ny!

"Hej, Jag heter Filip och jag är lätt klock beroende."

Stolt ägare av en Omega SMP och jakten har påbärjats för att utöka samlingen!

Trevlig sigth det här..

Hallå KS!

Long time lurker, nyligen reggad deltagare! Är som Neil här ovan och har spenderat största delen av mitt liv utomlands, men är under senare delen tillbaka i Sverige. Klockintresset tog fart för två år sedan och har varit en ordentlig börda på min ekonomi som ingenjörs/ekonomi-student. Ca 6 klockor senare och 3 byrålådor fyllda med urmakeriverktyg är jag fast och är här för att lära mig mera samt förhoppningsvis dela med mig av lite spännande projekt :)

Jag bor i Linköping så om det är någon i området som delar intresset är det bara att höra av sig. Möjligtvis går det även att låna ut / byta lite verktyg och eller delar, då den lokale urmakaren inte verkade så taggad på den idén..

Välkommen! Det finns ju ett antal övriga medlemmar i trakten Linköping-Norrköping-Motala så det är bara att hänga på deras nästa Östgöta-GTG

Hei fra Norge!

Min klokkeinteresse er stabil og god, tiden jeg bruker på klokker er varierende. For tiden holder jeg på med et utbytteprosjekt i min lille samling. Slik er det vel for flere med klokkeinteresse, vi har nesten alltid lyst på den klokken vi ikke har ;)

Jeg bor et par timers kjøring utenfor Oslo og jobber i byggebransjen. Jeg finnes også på Instagram som @blaabear

Takk for titten, klokkevenner.

- - -

Samlingen min ser slik ut nå:

Klokke nummer 1: Patek Philippe Nautilus 5980.

IMG_2504.jpg

Klokke nummer 2: Audemars Piguet Royal Oak 15300

IMG_2497.jpg

Klokke nummer 3: Rolex Daytona "Sjokotona"

Gull.jpg

Klokke nummer 4: Luminor Panerai PAM270

IMG_2820.jpg

Hej hej!

Tack å hej.

Välkommen! Din samling låter spännande!

Hej, även jag är relativt ny här, och vill deltaga i tävlingen.

Jag har smak för dykare och gärna lite udda, inte så vanilj-klockor.

Gillar både länk och strap men föredrar länk till jobb/dress.

Har haft intresset sedan ca 8 år tillbaka. Gjort en del affärer både inom och utanför sverige.

Jag har än så länge följande klockor:
Rolex 16600
Omega coaxial GMT
GP Seahawk II solid WG, blue dial on blue croc strap
GP Richeville 2750
B&M capeland chrono
Marathon GSAR

Har även ägt:
Ulysse Nardin Maxi Marine diver 263.33.7
GP Seahawk John Harrison WG bezel, white dial

Hei fra Norge!

Min klokkeinteresse er stabil og god, tiden jeg bruker på klokker er varierende. For tiden holder jeg på med et utbytteprosjekt i min lille samling. Slik er det vel for flere med klokkeinteresse, vi har nesten alltid lyst på den klokken vi ikke har ;)

Jeg bor et par timers kjøring utenfor Oslo og jobber i byggebransjen. Jeg finnes også på Instagram som @blaabear

Takk for titten, klokkevenner.

- - -

Samlingen min ser slik ut nå:

Klokke nummer 1: Patek Philippe Nautilus 5980.

IMG_2504.jpg

Klokke nummer 2: Audemars Piguet Royal Oak 15300

IMG_2497.jpg

Klokke nummer 3: Rolex Daytona "Sjokotona"

Gull.jpg

Klokke nummer 4: Luminor Panerai PAM270

IMG_2820.jpg
Stabil samling! Välkommen hit :)

Tillbaka
Topp