• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

iko

Panerai
2-Faktor
Hej,
Ny medlem här som rent personligt sett mest till funktion och prisvärdhet före historia och status. Det har lett till att jag i dagsläget endast äger fyra Citizen-klockor och inget mer.

Nu funderar jag däremot att bredda min kunskap och mitt intresse lite. Det skall bli spännande att se vad framtiden kan ge gällande mitt klockintresde, men närmst är det nog en TISSOT Gentlemen 80 som ligger för inköp.

Bjuder på en bild föreställande en av mina favorit-Citizen nämligen en Nighthawk.
 

Bilagor

  • 20210411_170617.jpg
    20210411_170617.jpg
    710.4 KB · Visningar: 41
Hej!
Jag har smugit omkring i klocksnack sedan januari och roas mycket av att läsa om- och titta på klockor ni visar upp.
Det nyligen hittade intresset för klockor får jag skylla på sonen och den pågående pandemin.
Normalt sitter jag hela helger i idrottshallar men nu när pandemin omöjliggör den verksamheten så spenderas mycket tid på att kolla Youtubers med klockor som intresse/yrke.

Idag ler jag lite när ni Klock veteraner beskriver hur ni började med klockor i ”volym” för att sedan bli lite mer selektiva, jag är nu i den första fasen 😜.

Under de tre månader jag levt med mitt nya intresse har jag införskaffat:
  • fem nya Frederique Constant
  • en begagnad Baumer & Mercier (Capeland)
  • en ny Seiko
  • en ny Orient
  • en ny Revue Thommen

Förutom Frederique Constant (uppenbart) så tycker jag följande klockor är bildsköna:
  • Tudor 79230 (spar nu pengar för att köpa denna lite mer luxuösa klocka)
  • Omega Seamaster
  • diverse Revue Thommen

Bosatt i förortskommun till Stockholm.
Vi ses i trådar framöver!
 

Grodan_C

Omega
Klart du ska få en bild Grodan, den fick vara med och tömma diskmaskinen samt fixa lunch igår :) (Ber om ursäkt för den oerhört närgångna bilden, inte menignen att mina porer ska sticka ut..)
IMG_0722.jpg
Haha det är lugnt Feiko, jag kollar på klockan ändå :D

Snygg snygg! Då har vi samma duo av dom nu :) En kul grej som jag upptäckte i helgen förresten var att min blåa har tillverkningsdatum en månad efter att jag föddes. Så jag antar att "årsklockan" är fixad nu :)
 
Hej alla klockintresserade!
Sher här, ny på forumet och ny i klockvärlden. Efter att några vänner inspirerade mig gällande klockor så började jag söka runt bland djungeln. Började kika runt i butiker för att landa i vilken klocka som är rätt för mig. Fastnade för Explorer II och Datejust. Slanten landade på Explorer II och den känns bättre och bättre för varje dag. Affär gjord här på klocksnack 👌
Explorer 2:an är fantastisk, bra val 👌
 

Lehmann

Omega
hjärtligt välkommen in till värmen och jag är med största sannolikhet säker på att du kommer att träffas!😀🙌🏻

här har ni en bild på ett par lite billigare samt någon extremt bra klocka för den nye!😁 Gillar dawn grey skarpt! Dock får den väldigt lite tid på armen...

certinan är den som alltid kommer att stanna, den fick jag i studentpresent utav mina föräldrar.👌🏻 Box och allt annat finns självklart kvar.💕
image.jpg
 

BAM

Omega
Hej,
är en nybliven medlem här på KS och sedan några år tillbaka så har klockor blivit ett allt växande intresse hos mig. Härligt att det finns en sida/community som KS där man kan få tips, råd och bara tjöta om klockor med likasinnade :) Verkligen en toppensida.

Jag är letar lite efter något nytt att ha på armen och sneglar på Tudor, Omega och Breitling, men problemet är att det finns så många fina modeller och storlekar så det är inte lätt. Men dock ett angenämt problem :)

Vi ses säkert i trådar framgent, ha en fin helg.

MVH/Morgan
 

7heK3yM@keR

Breitling
Det är väl också dags att presentera mig och likt ett antal andra tidigare än mig har jag också surfat runt i forumet och läst diverse inlägg och varit mindre aktiv på trådskrivarfronten.

Jag hoppade på klocktåget redan i första klass och sedan har det sakta men säkert tuggat vidare. Klocksnack är ett forum, tro det eller ej, som jag helt hade missat och blev rekommenderad av en nära vän till mig att besöka. Kan säga att jag blev gladeligen överraskad och det finns mycket trevliga och intressanta trådar här att läsa.

Nedan har ni min nuvarande setup. Min absolut första klocka finns inte med på bild då den finns nerpackad i en låda någonstans här i hemmet.

Festinan var min andra klocka.
Seiko 7L22-OAM0 min tredje.
Suunto Traverse Alpha min fjärde.
Min senast adderade (bara för några dagar sedan) till kollektionen en Seiko Prospex SPB207J1.

Mycket nöje.
 

Bilagor

  • IMG_0822.jpg
    IMG_0822.jpg
    1.5 MB · Visningar: 64

BAM

Omega
Det är väl också dags att presentera mig och likt ett antal andra tidigare än mig har jag också surfat runt i forumet och läst diverse inlägg och varit mindre aktiv på trådskrivarfronten.

Jag hoppade på klocktåget redan i första klass och sedan har det sakta men säkert tuggat vidare. Klocksnack är ett forum, tro det eller ej, som jag helt hade missat och blev rekommenderad av en nära vän till mig att besöka. Kan säga att jag blev gladeligen överraskad och det finns mycket trevliga och intressanta trådar här att läsa.

Nedan har ni min nuvarande setup. Min absolut första klocka finns inte med på bild då den finns nerpackad i en låda någonstans här i hemmet.

Festinan var min andra klocka.
Seiko 7L22-OAM0 min tredje.
Suunto Traverse Alpha min fjärde.
Min senast adderade (bara för några dagar sedan) till kollektionen en Seiko Prospex SPB207J1.

Mycket nöje.
Fin samling klockor 👍😁, välkommen.
Mvh Morgan
 
Hallå där!

Nick här, min första post efter mycket läsande.

Började tycka att klockor var en snygg, manlig accessoar i ca 14 års ålder. Brist på kunskap gjorde dock att jag började bära en Armani 😄 när intresset och kunskapen växte övergick jag till en Tissot PR100 Chrono, men växlar numera sedan många år tillbaka mellan två kostymklockor; en Omega Seamaster från 50-talet, och en grön, fyrkantig Omega Genève från 70-talet. Dessa köpta av släktingar som bedriver handel och service av antika klockor i denna kategori. En stor bidragande faktor till mitt intresse.

Är nu på jakt efter min första Rolex, helst Oyster Perpetual, Datejust eller Explorer 1. Svåra tider för att få tag i dessa dock!

Väldigt trevligt forum detta!
Bästa hälsningar
Nick
 
Hello alla, har ställt lite frågor här innan, men är nyfiken kategorisering av oss: plast, titan etc krävs ju ett visst antal av inlägg, men börjar räkningen om vid vissa tidpunkter tror jag vat titan för ett tag sedan och nu tillbaks på plast.... men kanske jag som missat ngt?
 

Samuelh

Breitling
Tjenare!

Samuel här. Nyss blivit aktiv här på forumet.
har varit intresserad av klockor i ett par år nu. Började med en SKX. I min åsikt världens bästa klocka, säg att jag har fel ;)

har för tillfället en Certina DS Action samt en vintage citizen á la daydate.

Har på senaste tiden börjat spana efter en Breitling Aerospace, riktigt frän klocka!

Grymt forum detta!
Ha de gött
Samuel
 

Dkej97

Omega
2-Faktor
Hej!

Blev tipsad av en god vän att jag borde kolla in KS för ett par veckor sedan. Mycket trevligt forum så här lär jag lägga en hel del tid!

Intresset för klockar började för ett par år sedan, och har växlat upp en del det senaste.
BF7FB2AF-83DF-4B31-93FF-DEA819FF4E2B.jpeg

25C114E4-24B2-4214-BFE2-DAA87DEFCD93.jpeg

BE32F8A2-0FCF-4C4E-886A-ABB1A957B7FD.jpeg


Här är några av klockorna i min ”samling”.
Nu det senaste har jag fått ett ganska stort sug efter SMP/Tudor BB
Tack för mig och hoppas alla har en trevlig lördag!
 

Grodan_C

Omega
Hej!

Blev tipsad av en god vän att jag borde kolla in KS för ett par veckor sedan. Mycket trevligt forum så här lär jag lägga en hel del tid!

Intresset för klockar började för ett par år sedan, och har växlat upp en del det senaste.
BF7FB2AF-83DF-4B31-93FF-DEA819FF4E2B.jpeg

25C114E4-24B2-4214-BFE2-DAA87DEFCD93.jpeg

BE32F8A2-0FCF-4C4E-886A-ABB1A957B7FD.jpeg


Här är några av klockorna i min ”samling”.
Nu det senaste har jag fått ett ganska stort sug efter SMP/Tudor BB
Tack för mig och hoppas alla har en trevlig lördag!
Snygg Certina, gillar orangea visaren i kombination med "crosshairet" på tavlan!
 

BAM

Omega
Tjena,

Eric här, blev medlem för en liten stund sen, då klockintresset växt en del. Började med att jag köpte en Breitling i januari, sen dess har det blivit två klockor till och har en fjärde p
Tjena,

Eric här, blev medlem för en liten stund sen, då klockintresset växt en del. Började med att jag köpte en Breitling i januari, sen dess har det blivit två klockor till och har en fjärde på väg...
67851097-D74B-48FB-8186-4F57D9BE188F.jpeg
Hej, vilken fin start på en klocksamling, riktigt fina 👍😊 MVH/Morgan
 

Moberg83

Omega
2-Faktor
Hallå.

Har hållit mig i kulisserna nu i snart 2 år men det börjar väl bli dags att testa vingarna på forumet.
Har hållit på lite med klockor upp till 5k prisklassen hittills och gillar att serva och laga mina egna klockor. Har väl ingen jätte samling men lyckats fyllt upp en box iaf plus lite till. Och det verkar vara svårt att göra sig av med dom i samma takt som dom kommer in så snart får jag nog skaffa en till box.
Har även ett Instagram konto som är Lookanotherwatch.
Tack för mig👍😀
 

Bilagor

  • 20210426_144711.jpg
    20210426_144711.jpg
    1.6 MB · Visningar: 73

stenberg

Breitling
Hallå.

Har hållit mig i kulisserna nu i snart 2 år men det börjar väl bli dags att testa vingarna på forumet.
Har hållit på lite med klockor upp till 5k prisklassen hittills och gillar att serva och laga mina egna klockor. Har väl ingen jätte samling men lyckats fyllt upp en box iaf plus lite till. Och det verkar vara svårt att göra sig av med dom i samma takt som dom kommer in så snart får jag nog skaffa en till box.
Har även ett Instagram konto som är Lookanotherwatch.
Tack för mig👍😀

Härlig samling!!
 

Jono

Omega
Hej 🙋‍♂️
Är ny som medlem men har snokat runt på forumet i fler år mestadels på köp och sälj. I fikarummet på jobbet så tisslades och tasslades det konstant om klockor och mitt intresse började sakta men säkert ta fart. Efter långa övervägningar med mig själv så slog jag till på en bratte och nu är jag fast i träsket 😅
 

Bilagor

  • F8F54A6E-CCFE-4C04-8C83-BF0A6A8835A0.jpeg
    F8F54A6E-CCFE-4C04-8C83-BF0A6A8835A0.jpeg
    333.6 KB · Visningar: 49

avJoe

Breitling
Hej
Ny på forumet. Mitt intresse för armbandsur började på 80-talet då min pappa kom hem med min första Swatch (GK 102, Nautilus som fortfarande tickar på). Sedan rullade det bara på. Aldrig sålt en klocka. Svag för de mindre storlekarna (med vissa undantag) 35-38mm. Nytt som gammalt. Följt detta forum på håll men är nu registrerad. Visar ett urval. Ser fram emot att vistas här mer aktivt.

129DC851-00BC-4943-ADC4-4EE998D163B9.jpeg F55F2962-EFA9-48AC-B03F-4E5DE13221C5_1_201_a.jpeg 001AB2F3-2C89-440B-A3D2-31374E19E68E_1_201_a.jpeg
FB1ACC56-C6ED-46B5-8667-2571364B7B53_1_201_a.jpeg E5A76399-C7DA-4847-9F32-26929295239D.jpeg FF7AFABD-B43F-4DCE-A8BF-A3DC4D91B56C_1_201_a.jpeg
 
Hej alla klockfantaster!
Omar heter jag och jag har vart medlem ett tag nu men inte presenterat mig. Alltid tyckt att klockor är snygga och ett måste för mannen. Började klockresan med Gant och Armani klockor men hade alltid haft ett öga för månklockan. Köpte en speedy när jag fyllde 30 förra året och sedan dess har jag fyllt på med Breitling soh ii. Nästa klocka som jag har snöat in mig totalt på är Bulgari octo finissimo 100m. Jag intalar mig att det blir den sista......går alltid bra att ljuga för sig själv 🙃

En fråga till er veteraner - hur gör jag för att kunna svara och göra inlägg i diskussionsforumen? Verkar inte ha behörighet att svara där.

Min klocksamling idag
 

Bilagor

  • 7E3C6A3A-0E83-4072-B0CC-2AD68866092B.jpeg
    7E3C6A3A-0E83-4072-B0CC-2AD68866092B.jpeg
    300.2 KB · Visningar: 26
  • 9F06654E-DED7-4776-8BD9-64750C89A8D7.jpeg
    9F06654E-DED7-4776-8BD9-64750C89A8D7.jpeg
    291.8 KB · Visningar: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    429.6 KB · Visningar: 31

OrtMeister

Breitling
Hej,
Har varit medlem här ett tag men har faktiskt inte varit särskilt aktiv med skrivandet utan har istället mest lurkat runt och läst inlägg. Förhoppningsvis kan det bli ändring på detta framöver. Klockintresset spikade igen nu när det nalkas student och förhoppningsvis kan detta leda till en spännande resa i klockvärlden. Tackar för det fina forumet Klocksnack!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej 🙋‍♂️
Är ny som medlem men har snokat runt på forumet i fler år mestadels på köp och sälj. I fikarummet på jobbet så tisslades och tasslades det konstant om klockor och mitt intresse började sakta men säkert ta fart. Efter långa övervägningar med mig själv så slog jag till på en bratte och nu är jag fast i träsket 😅
Bra val och välkommen!
 
Topp