• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena tjena!
Har haft konto ett tag redan, men läser mest...
Har ingen jätte stor samling, utan den består av morfards gamla statliga guldklocka (Tissot), en Omega seamaster från 50-talet och sen min egen införskaffade ögonsten, den gröna seamastern 300 på metallänk. (kommer förmodligen behöva sälja den snart). 😥
Förutom klockor så är jag väldigt intresserad utav och samlar på gamla kameror (typ Leica, osv).
Väl mött :)

Hej allihopa!

Viktor heter jag och har väl egentligen hängt omkring här i flera år. Men nu har mitt klockintresse fått lite nytändning så jag tänkte att det var dags!

Bor i Malmö, äger just nu följande klockor (sorterat efter mest wrist-time):

Garmin fenix 5 för sport
Seiko SPB143 på ett uncle seiko presidential (snygg, för stor och går inte jättebra tbh)
Oris Diver 65 36mm på nytt tropic band (jisses vad dumt med 17mm luggar?).

För er som känner igen modellerna så ser man ju en trend. Jag är väldigt svag för guilt-urtavlor, och är besatt av tanken på EN klocka som tickar alla kategorier och som aldrig behöver lämna handleden. Just nu är väl en Blackbay 54 end goal.

Väl mött!

Du ser ut att vara uppe i 50 poster. Är du inloggad syns det i listen på din ikon eller begynnelsebokstav. Om man inte är inloggad kan man trycka på användarnamnet. Då visas det.

Godkväll!
Har inte vart medlem särskillt länge men Läst till och från under flera år och tänkte att det kunde vara trevligt att nämna några ord om mig själv.
Är en medelålders hobbyklockskruvare som tycker om utmaningen i att ge nytt liv åt gamla trasiga klockor av alla dess slag.

Bilagor

• 1000016415.jpg
    1000016415.jpg
    467.4 KB · Visningar: 1
Hej!
Ny på forumet. Jag har en Tissot (PRS200) som de certifierade kedjorna inte kan hjälpa mig med eftersom officiella reservdelar är slut på Tissot (boetthals/bom-problematik). Klockan går men kronan klickar inte in som den ska. Finns det någon "entusiast" som kanske har några reservdelsklockor som skulle hjälpa mig? Endast nostalgivärde för mig eftersom klockan inte är speciellt värdefull.
I övrigt bär jag min pappas fina Certina på armen nu och har börjat frekventera rolexbutiker för att så småningom skaffa min första sådan.

Tillbaka
Topp