• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Har pendlat lite fram och tillbaka innan köpet men gav det iaf en chans. Hade väl någon tanke om att flickvännen skulle bli eld och lågor över den (och herr-rolex på tjejer är som bekant mkt sexigt) men den föll inte henne i smaken heller :(

Precis så. Fick inte alls samma pirr som när jag egentligen bara skulle prova ett IWC-åbäke i Hong Kong och slutade 80kkr fattigare.

Men för att få in bägge sidorna av argumentet; är det vettigt att avplasta och ha i några veckor för att se om klockan växer fast på armen eller är det privatekonomiskt självmål a la "nooo! You took it out of the original package?! It's no longer a collectible!" (Comic book guy)
Tråkigt!
Sälj den, och tjäna en slant :)

Jag förstår inte poängen med din annons?

Du vill vara "schysst", men ändå få ut lite premium? Och då vill du ha något byte plus cashen du pröjsat?
Jag vill vara schysst men tänker inte vara dum för det. 30kkr som legat ute i handpenning i ett halvår och en massa goodwillskuld till min kontakt på Rob är inte värt noll. Vill du ha klockan för 110 400 och inget mer? Sure. Men det kommer inte hända såvida vi inte råkar vara goda vänner IRL utan att jag insett det.

Jag vill vara schysst men tänker inte vara dum för det. 30kkr som legat ute i handpenning i ett halvår och en massa goodwillskuld till min kontakt på Rob är inte värt noll. Vill du ha klockan för 110 400 och inget mer? Sure. Men det kommer inte hända såvida vi inte råkar vara goda vänner IRL utan att jag insett det.
Men sälj den till en gråhandlare och släng in en femma till barncancerfonden eller nåt då.

Gissar att de på KS som vill bära och bruka klockan inte kommer pröjsa 145k. Och de som kan tänka sig att pröjsa 145k kommer skicka den vidare för att tjäna snabbt som fan.

Men sälj den till en gråhandlare och släng in en femma till barncancerfonden eller nåt då.

Förstår inte poängen här. Gör det mig till mindre girig om jag säljer den till gråhandlare? Är ute att maximera min nytta, och om det samtidigt kan innebära att någon på Klocksnack kan maximera sin nytta genom att mellanbytet värderas högre av mig än av personen som köper+byter till sig min Daytona torde det väl vara ganska bra?

Gissar att de på KS som vill bära och bruka klockan inte kommer pröjsa 145k. Och de som kan tänka sig att pröjsa 145k kommer skicka den vidare för att tjäna snabbt som fan.

Hm. Trodde att 145kkr var såpass högt att ingen skulle nappa på det. Som annonsen säger så föredrar jag byten.

Förstår inte poängen här. Gör det mig till mindre girig om jag säljer den till gråhandlare? Är ute att maximera min nytta, och om det samtidigt kan innebära att någon på Klocksnack kan maximera sin nytta genom att mellanbytet värderas högre av mig än av personen som köper+byter till sig min Daytona torde det väl vara ganska bra?

Hm. Trodde att 145kkr var såpass högt att ingen skulle nappa på det. Som annonsen säger så föredrar jag byten.
Du vill ju uppenbarligen ha betalt. Så skicka bort den och ta ordentligt betalt.

Varför skulle du vilja ge bort massa tusenlappar?

Eller har du redan kollat med handlare? De kanske inte betalar bättre än 145 i dagsläget.

Fick min också utan några större väntetider. Tror det tog ca 3 månader efter att jag ställde mig i kön och fick den för 11400euro samt gratis frakt vilket jag tyckte lät för bra att vara sant men visst fan fick jag klockan :D Tror man bör höra med utländska ADs om man vill minska väntetiden.

Fick min också utan några större väntetider. Tror det tog ca 3 månader efter att jag ställde mig i kön och fick den för 11400euro samt gratis frakt vilket jag tyckte lät för bra att vara sant men visst fan fick jag klockan :D Tror man bör höra med utländska ADs om man vill minska väntetiden.
Vilken butik? ;)

Man önskar nästan att AD behöll tillbehör osv för att förhindra att folk flippar för att tjäna.

Kul att stå i kö och veta att först ska alla som som systematiskt tjänar pengar på klockor ha varsit ex som de sedan kränger direkt.

Kanske minns helt fel, men var det inte hos någon AD som man var tvungen att plasta av i butiken?

Kanske minns helt fel, men var det inte hos någon AD som man var tvungen att plasta av i butiken?
Rimligt. Tycker för övrigt att det här med att behålla plasten på för att ta av den hemma är konstigt det med.
En certfri första batch.
Nåt sånt.

Man hör av sig typ nån dag efter att klockan släpps och vill ställa sig i kö. Under det året eller två man väntar på drömklockan så har en typisk gråhandlare haft typ 50? 100? ex.

Fan va jag känner igen det. Är väl iofs sjukt skumt, AD vill väl trots allt bara sälja..?
Kan ha fel men har för mig att det var någon AD i London. Har inte alls hängt med i hela den här karusellen men är verkligen den här hypen på riktigt/håller fortfarande på? Ligger ju ett gäng på C24 en bit över listpris. Blir dom sålda eller?
Edit: Tänker också på att man på senare tid har kunnat läsa några inlägg om att klockan går att fixa relativt snabbt om man kollar runt lite. Från AD då alltså.

Kan ha fel men har för mig att det var någon AD i London. Har inte alls hängt med i hela den här karusellen men är verkligen den här hypen på riktigt/håller fortfarande på? Ligger ju ett gäng på C24 en bit över listpris. Blir dom sålda eller?
Edit: Tänker också på att man på senare tid har kunnat läsa några inlägg om att klockan går att fixa relativt snabbt om man kollar runt lite. Från AD då alltså.
Ja, bevisligen. Men det blir ju fler ex tillgängliga för varje dag som går, och gissningsvis är det inga entusiaster som ställer sig i kö på de ställena som nämns i tråden.

Ja, bevisligen. Men det blir ju fler ex tillgängliga för varje dag som går, och gissningsvis är det inga entusiaster som ställer sig i kö på de ställena som nämns i tråden.
Vad menar du med bevisligen? För det är ju just det jag undrar. Har hängt med så pass mycket att jag har förstått att det gick att sälja premium tidigare, men vad pekar på att det fortfarande går egentligen?

Tillbaka
Topp