• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya GMT eller Daytona?

Vilken hade ni valt?

• Daytona

Röster: 71 38.4%
  • Gmt

Röster: 114 61.6%

• Totala väljare
    185
5872219E-3966-4127-B8BD-3D91DAB6BF61.jpeg
Folk med den tråkigaste klockan på planeten kommer försöka komma över lösa kransar och GMT visare/tavla.....det är nog en lågoddsare.....

116710BLNR och 126710BLRO är två väldigt olika färgkombinationer. BLNR är mycket mer diskret. Ser inte något problem för de två att säljas parallellt. Hoppas bara att den nya länken går att montera på det gamla maxi-caset (som jag råkar gilla).

Men man kunde byta ut alla, dvs både den svarta, svart/blå och pepsin så att allt nytt som säljs from nu får det nya urverket. Enda skälet till att sälja både gamla och nya verk till samma klocka är väl att man har begränsad kapacitet någonstans i processen. Troligtvis på urverkssidan, eftersom man nu också börjat fasa in 32xx i Datejust 36mm.

Men man kunde byta ut alla, dvs både den svarta, svart/blå och pepsin så att allt nytt som säljs from nu får det nya urverket. Enda skälet till att sälja både gamla och nya verk till samma klocka är väl att man har begränsad kapacitet någonstans i processen. Troligtvis på urverkssidan, eftersom man nu också börjat fasa in 32xx i Datejust 36mm.

Fattade inte att du menade urverket. Ain't nothing wrong with the good old 3186. Frågan är om Batman kommer att få ny boett och urverk eller försvinna helt.

tycker fortfarande att Rolex borde trycka ut en laser-scannad förstautgåva av exempelvis en PN efter orginalspecifikation i sedvanligt bestickstål! God afton på er

Går det att få reda på ungefär när den nya GMTn blev officiell? Så kan man bilda sig ett hum om hur man ligger till i kön :)

GMT

Intresset har tydligen varit helt brutalt hos AD i Stockholm. Kom iaf med hos Krons så nu är det bara att hoppas och komma med muta varje fredag, lagom till fredagsfikat. :D

GMT

Intresset har tydligen varit helt brutalt hos AD i Stockholm. Kom iaf med hos Krons så nu är det bara att hoppas och komma med muta varje fredag, lagom till fredagsfikat. :D

Jag mailade lite när jag väl kom hem till lite andra ADs. Detta var vid 17-tiden. Fick ungefär samma svar från alla jag mailade och de löd såhär:
"
Hej

Efterfrågan på nya Rolex 126710BLRO “Pepsi” har varit över all förväntan och vi har ingen möjlighet att sätt upp fler på kölistan just nu.

Hälsningar
"

Jag mailade lite när jag väl kom hem till lite andra ADs. Detta var vid 17-tiden. Fick ungefär samma svar från alla jag mailade och de löd såhär:
"
Hej

Efterfrågan på nya Rolex 126710BLRO “Pepsi” har varit över all förväntan och vi har ingen möjlighet att sätt upp fler på kölistan just nu.

Hälsningar
"

Kan förstå det och fick liknande svar från Nymans. Var bättre hos Krons dit jag även ringde. Kan hjälpa ibland när man köpt några klockor hos dom med tror jag..

Kan förstå det och fick liknande svar från Nymans. Var bättre hos Krons dit jag även ringde. Kan hjälpa ibland när man köpt några klockor hos dom med tror jag..
Jag har en god relation till dem men tvivlar starkt på att det ringer en klocka när de ser mitt namn dock. Snarare när de ser mig IRL. Förstår därför inte hur de gör med vissa som får gå före i kön.

Jag har en god relation till dem men tvivlar starkt på att det ringer en klocka när de ser mitt namn dock. Snarare när de ser mig IRL. Förstår därför inte hur de gör med vissa som får gå före i kön.

Ingen aning men jag mailade typ direkt och ringde under dagen. Vet väll inte om man får gå före i kön eller så. Men det får vi väll se framöver. En sak är iaf säker, man ska aldrig underskatta värdet av en muta. Eller att den som väntar på något gott...

:)

Jag ringde både Krons, Rob E och Nymans cirka 12.05.

Fick samma otrevliga bemötande av alla att det inte gick att ställa sig i någon kö, men sen har ju många här påstått att de kommit med i köerna. Så antar att de väljer ut sina kunder eller så hade jag bara otur!

"
Hej

Hälsningar
"
Ska bli väldigt, väldigt intressant att se vart det landar.

Min analys är att när något skapar sån reaktion vid släpp så kommer hypen vara enorm i alla fall ett tag. Sedan är det upp till Rolex hur de gör med tillgången - men om en BLNR/Hulk kan ha årslånga köer och betinga över list så är väl detta ett par resor värre.

Jag ringde både Krons, Rob E och Nymans cirka 12.05.

Fick samma otrevliga bemötande av alla att det inte gick att ställa sig i någon kö, men sen har ju många här påstått att de kommit med i köerna. Så antar att de väljer ut sina kunder eller så hade jag bara otur!
Fick detta svar:
Tack för din intresseanmälan. För tillfället tar vi inte emot några förfrågningar på Baselnyheterna från Rolex, detta på grund av att vi inte vet hur tilldelningen kommer att se ut.

Ska bli väldigt, väldigt intressant att se vart det landar.

Min analys är att när något skapar sån reaktion vid släpp så kommer hypen vara enorm i alla fall ett tag. Sedan är det upp till Rolex hur de gör med tillgången - men om en BLNR/Hulk kan ha årslånga köer och betinga över list så är väl detta ett par resor värre.
Hoppas verkligen inte det blir som med daytonan!

Jag mejlade krons 12:05 om en beställning på en 126710BLRO, inte fått något svar eller respons.

Var inne hos Nymans i ett annat ärende precis efter släppet och då berättade dem som någon här har nämnt, att dem måste vänta in information om hur deras tillgång blir innan dem börjar titta på eventuella köer. Mellan raderna låter väl det (som det ska vara) att får dem få exemplar, så kanske kunder som spenderat mycket pengar genom åren prioriteras före någon som bara såg till att vara snabb på telefonen 12:01. Helt rätt i min värld:)

Tillbaka
Topp