Hej!
Nu har jag setat/legat i ett par dagar och funderat på den nya "pepsi" GMTn.. klart är att ENDAST jubileelänk passar, pga den ändrade boetten. Men(!) det verkar som om de nu ska ha in det nya verket i "Batman" och den vanliga, svarta GMTn också, och att Rolex skulle stå och tillverka två st olika case parallellt, till samma klocka enbart för att just den med röd/blå färg inte ska kunna ha någon annan länk än jubilee. Det låter för mig jäkligt dumt, för att inte tala om dyrt..
Så, jag kan se två rimliga "utgångar" på detta. Det ena är att alla GMT med nya verket får samma case som "pepsi", och att man efter ett år el liknande kan köpa en oysterlänk om man vill, som passar, även den med röd/blå bezel. (Förutsatt att de inte tar bort "batman", men då återstår iaf den svarta, vilket lämnar samma "problem")
Det andra är, att de faktiskt tillverkar "pepsi" parallellt med de andra, och med den lilla skillnaden som gör att det inte ska gå att byta länk.
MEN endast under en begränsad tid, vilket skulle göra den nya "pepsi" referensen till en otroligt begränsad och svåråtkomlig, och fullkomligt SVINDYR stålklocka.
Vad tror ni, jag tror att det är orimligt att tro att de kommer att tillverka två olika versioner på samma case parallellt, varav den ena existerar ENBART för att inte kunna byta länk på.
Det skulle bli otroliga kostnader, helt i onödan för Rolex, enbart för att "försvara" sin vitguldare, som mest troligt kommer minska dramatiskt i försäljning nu.
Så, tror ni jag kan ha rätt? Och isåfall vilket scenario tror ni då på?
Eller finns det någon tredje, kanske även fjärde RIMLIG lösning på historien?
Mvh Roffe