• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya GMT eller Daytona?

Vilken hade ni valt?

• Daytona

Röster: 71 38.4%
  • Gmt

Röster: 114 61.6%

• Totala väljare
    185
Jag tror inte att nya GMT kommer vara lika otillgänglig som nya Daytona. Min känsla säger mig att det kommer producerad fler. Sen kommer det också flippas mer då klockorna ligger i två olika prisklasser. Helt enkelt fler personer som köper klockor för 80k jämfört med 110k.

Moderna daytona-tavlor är bara tokigt fula. :)

Någon som vet om det går att sätta på oyster på GMTn eller om den nya boetten är för att man inte ska kopiera vitguldaren rakt av?
Ska inte funka med 116710 länken vad jag har hört, helt rätt att ha någon "hake".

• Like
Reactions: Per
En annan sak är att nya GMT kanske inte är en direkt fullträff om man ska vara ärlig. Färgerna på bezel är väl bara halvbra. Jubilee är kanske kul ett tag. Personligen gillar jag den men jag tror många kommer tröttna snabbt. Nya Daytona var ju verkligen ett lyft som jämförelse. 116520 är enbart tråkig. 16520 inte mycket bättre förrän 116500 kom och då blev de heta igen. Mycket som är konstigt i Rolex värld. :)

En annan sak är att nya GMT kanske inte är en direkt fullträff om man ska vara ärlig. Färgerna på bezel är väl bara halvbra. Jubilee är kanske kul ett tag. Personligen gillar jag den men jag tror många kommer tröttna snabbt. Nya Daytona var ju verkligen ett lyft som jämförelse. 116520 är enbart tråkig. 16520 inte mycket bättre förrän 116500 kom och då blev de heta igen. Mycket som är konstigt i Rolex värld. :)
Testat 116619blro ute i dagsljus. Tyckte väl inte heller att den blå delen av insertet var en fullträff. Gick lite mer åt det lila hållet. Däremot så har jag älskat när folk satt på jubilee på 116710ln och blnr. Passar det tjocka caset bättre än oyster i min mening medans oyster gör sig bättre på tidigare modeller med vanligt smalt case.

Jag har en god relation till dem men tvivlar starkt på att det ringer en klocka när de ser mitt namn dock. Snarare när de ser mig IRL. Förstår därför inte hur de gör med vissa som får gå före i kön.

Tror tyvärr inte du har en "god relation" till dem om de inte ens känner igen ditt namn...
Om du undrar vem som får gå före så e de personer som e 'tjena' med personalen och köpt många ur... när dessa personers namn syns på en ev. lista så ringer det definitivt en klocka....

Man har inte en god relation med en AD för att man köpte en beg sub och sen gick in å fråga efter merch gratis som tredje part.......

Tror tyvärr inte du har en "god relation" till dem om de inte ens känner igen ditt namn...
Om du undrar vem som får gå före så e de personer som e 'tjena' med personalen och köpt många ur... när dessa personers namn syns på en ev. lista så ringer det definitivt en klocka....

Man har inte en god relation med en AD för att man köpte en beg sub och sen gick in å fråga efter merch gratis som tredje part.......
Exempel 1.
Jag. Köpt krimskrams, service, någon billigare klocka (30k segment) och trams hos alla Rolex ad i Stockholm, ingen god relation.

Exempel 2. Familjevän som köpt wg sub, rosé hublot, guld cartier och flertalet stål Rolex vad jag känner till men antagligen mycket mer hos samma ad = bra relation.

Kanske mer riktat till @osverigeo

• Like
Reactions: Oli

Jag har en god relation till min lokala AD.

Jag har en god relation till min lokala AD.
Du har kanske ingen dålig relation med dem. Det innebär inte att du har en bra relation med dem!!!!
Kontexten här är: så pass bra relation att det kan påverka din "kö"-plats....
Vet du vad t.ex Nymans omsätter? Enkel matematik att se vad ens historiska klockköp utgör för procentandel av deras omsättning = bra/dålig kund.......

Exempel 1.
Jag. Köpt krimskrams, service, någon billigare klocka (30k segment) och trams hos alla Rolex ad i Stockholm, ingen god relation.

Exempel 2. Familjevän som köpt wg sub, rosé hublot, guld cartier och flertalet stål Rolex vad jag känner till men antagligen mycket mer hos samma ad = bra relation.

Kanske mer riktat till @osverigeo
Helt rätt detta....
Exempel 2 är en bra kund... Finns många sånna i storstadsregionerna dock, högkonjunktur och yta som räknas.... sklle våga påstå att även om du spenderat 200k i butik så är du inte en självklar stammis...

Du har kanske ingen dålig relation med dem. Det innebär inte att du har en bra relation med dem!!!!
Kontexten här är: så pass bra relation att det kan påverka din "kö"-plats....
Vet du vad t.ex Nymans omsätter? Enkel matematik att se vad ens historiska klockköp utgör för procentandel av deras omsättning = bra/dålig kund.......

Helt rätt detta....
Exempel 2 är en bra kund... Finns många sånna i storstadsregionerna dock, högkonjunktur och yta som räknas.... sklle våga påstå att även om du spenderat 200k i butik så är du inte en självklar stammis...

Exempel 1 behöver nödvändigtvis inte vara en dålig kund. Handlar ofta om mer än bara hur mycket pengar man spenderar även om det säkert inte påverkar negativt. Många gånger kan en kund som sparat kännas roligare att sälja till då de uppskattar produkten på ett helt annat sätt.

Exempel 1 behöver nödvändigtvis inte vara en dålig kund. Handlar ofta om mer än bara hur mycket pengar man spenderar även om det säkert inte påverkar negativt. Många gånger kan en kund som sparat kännas roligare att sälja till då de uppskattar produkten på ett helt annat sätt.
Jo absolut men det påverkar inte din köplats så länge du inte känner rätt person. :)

Hur mycket & länge kan man egentligen spekulera om dessa kötider? Jösses. Om man mår dåligt över att inte få köpa en klocka hos ad till list så kanske man ska ta en riktig funderare.

Väntetiden kan väll inte vara mer än 2 år?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Senast redigerad av en moderator:
Verkligen. Nyhetens behag.
Den lila delen och avsaknaden av möjlighet till oyster kan komma att ligga i fatet för 126710BLRO när hypen lagt sig och folk börjar få hem klockorna.
Jag ska rocka min med nöje iaf. Tycker jubilee gör sig bättre än oyster på gmt med maxicase. :D
Kommer nog göra sig bra på ett rubber b. Vill man ha oyster så får man väl ta på sig 114060.
Oyster ska vara borstat.

Tillbaka
Topp