• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya IWC Ingenieur Automatic

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Var in på IWC flagshipstore i NY. De skulle få in ETT ex nästa vecka! Pris 7050$ plus tax.
Han sa att det var första exet i USA de skulle få in. Han trodde de skulle dröja månader innan alla andra klockor kommit ut till resten av världen(Hong Kong butiken får säkert några innan).

Jag kunde få den om jag ville...behöver bara lägga deposite imorgon! Vågar man slå till utan att sett den blåa tavlan live?

Kör! Lär ju vara lättflippad om du tröttnar. Tycker att den är sjukt fin!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Snygg tavla, men rätt tråkig klocka. Jag har inget emot ETA, men det pirrar inte något särskilt i klocktarmen av den.
 

Kim

Panerai
Har lagt handpenning! Dock har jag lämnat New York. Han skulle skicka bilder på den när den kommer in. Är jag kvar i Florida när klockan kommer in till New York, så budar han ner den. Dock är jag lite orolig för att tavlan kommer att vara mattblå. Får avgöra när han skickar bilderna.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har lagt handpenning! Dock har jag lämnat New York. Han skulle skicka bilder på den när den kommer in. Är jag kvar i Florida när klockan kommer in till New York, så budar han ner den. Dock är jag lite orolig för att tavlan kommer att vara mattblå. Får avgöra när han skickar bilderna.
Kul!
 
Har lagt handpenning! Dock har jag lämnat New York. Han skulle skicka bilder på den när den kommer in. Är jag kvar i Florida när klockan kommer in till New York, så budar han ner den. Dock är jag lite orolig för att tavlan kommer att vara mattblå. Får avgöra när han skickar bilderna.

Roligt, verkligen! Vilken omkrets ligger den på?
 
Enligt säljaren är allt precis lika som den vanliga IW3239-modellen "Case height 10 mm, Diameter 40 mm". Skillnaden är att tavlan är blå och har ingraveringar på baksidan. Plus att den bara kommer i 1500 ex.

Alright, kommer säkert bli hur fint som helst.

En omkrets på drygt 125mm då... :bookworm: :happyhappy:

You got me! Diameter ska det väll vara om det nu är så kinkigt... ;)
 

DrDre

Patek
Enligt säljaren är allt precis lika som den vanliga IW3239-modellen "Case height 10 mm, Diameter 40 mm". Skillnaden är att tavlan är blå och har ingraveringar på baksidan. Plus att den bara kommer i 1500 ex.

Så här ser baksidan ut:

16544280664
16544280664_4b1ef1c541_z.jpg
17166903845_f90d23aa8d_z.jpg


De Laureus jag har sett i verkligheten har varit väldigt fina, så du behöver nog inte oroa dig för någon konstig färg på urtavlan. Förhoppningsvis ska den väl ha någon röd detalj på någon av visarna som Laureus brukar ha.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker den röda toppen höjder sportigheten ett par snäpp! Tror tavlan är grym men de bilderna var ju ingen höjdare...
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Pang på, som en klasskamrat skulle säga.

Du vet vem du kan PM:a ifall du vill sälja den;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har den vita tavlan och tycker inte att den gör rätt för sig på bild. Speciellt samspelet med timeindex och visarna gör att tavlan lever upp lite bättre i verkliga livet än i ett foto.

Vilket är värst: Att tycka att du missade drömklockan eller att gräma dig över ett felköp?
 
  • Like
Reactions: Kim
Topp