• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya IWC Ingenieur Automatic

Kim

Panerai
Jag har den vita tavlan och tycker inte att den gör rätt för sig på bild. Speciellt samspelet med timeindex och visarna gör att tavlan lever upp lite bättre i verkliga livet än i ett foto.

Vilket är värst: Att tycka att du missade drömklockan eller att gräma dig över ett felköp?
Du har så rätt! [emoji3]
De ska buda ner den till Miami, så jag kan kolla på den live.
 

Kim

Panerai
f164fa2316ec9367bc1286604858f4f1.jpg
[emoji6] Vad kan detta vara?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
f164fa2316ec9367bc1286604858f4f1.jpg
[emoji6] Vad kan detta vara?
Ahh, en sån där skön ljus-beige Florida-heltäckningmatta som man inte ser hur smutsig den är förrän man tvättar golvet efter två år... Det andra ser ut som en box. :)

Skämt och sido, klockan ser fantastisk ut. Hade den funnit för några månader sedan så hade jag fått fundera extra noga på valet mellan den och vit/guld-varianten. Skall bli kul att se hur denna blå gör sig på gummit - det kan kanske funka.
 
  • Like
Reactions: Kim

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den är riktigt läcker! Tar för givet att det är en keeper. Du får rapportera när du invigt den med en repa.
 

joF

Panerai
Så riskigt fin. Varit sugen på en svart ingenjör ett tag nu, men denna får mig att tvivla.
 
  • Like
Reactions: Kim

PCB

Audemars
IWC har många fina ur,
men denna förstår jag mej inte på? liknar en TH 2000 prof. ,fast utan dykarbezel
men smaken är olika,,,,
grattis till nyförvärvet!
 
  • Like
Reactions: Kim
Topp