• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya klocksnack.se

C

China

Guest
Bifogade bilder som flyttats från det gamla forumet hamnar som thumbnails i slutet på inläggen. Kanske går det att fixa?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Redan efter 5min kan jag intyga att det nya forumet är väldigt mycket snabbare, användarvänligare och snyggare.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bifogade bilder som flyttats från det gamla forumet hamnar som thumbnails i slutet på inläggen. Kanske går det att fixa?
Ska se om det går att editera.

Det viktigaste för mig var att få med allt, förstod att det skulle bli problem med ordningen... En kompromiss för att lämna ett sjunkande skepp.
Ska se om vi kan fixa det - får dock ske manuellt ...tyvärr.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Redan efter 5min kan jag intyga att det nya forumet är väldigt mycket snabbare, användarvänligare och snyggare.
Sånt där värmer att höra. Har lagt ner ganska mycket tid... :)

Kommer säkert bli en del detaljförändringar i design osv. Men det får komma sedan, ville bara få ut sidan. Gamla sidan började som sagt knaka i fogarna...
 

Josef B

Bestraffaren
Har nu surfat runt lite mer och jag kan stämma in i hyllningskören! Det enda jag saknar är när man trycker på F10 så kommer det upp en strippande Aquaracer2, som det gjorde i förra versionen.
 

Barda

Cartier
Har nu surfat runt lite mer och jag kan stämma in i hyllningskören! Det enda jag saknar är när man trycker på F10 så kommer det upp en strippande Aquaracer2, som det gjorde i förra versionen.
For reals? Jag har behövt nöja mig med hans instagram för det... Always missing out.

Fin uppdatering annars
 

Rivalen

Rolex
När jag bara klickat in på diskussion så ser man Forum men inte Diskussion. Kosmetika. Men när man är inne i en post så ser man Diskussion också och vilken tråd man är i. Daviden, allt är så jäkla bra så jag drar mig för att ha synpunkter på små förbättringar.

Det är så snabbt. Ett riktigt kanonjobb med smileysar och textredigering. Coolt som tusan. :cool:
 

_jonte

Patek
Håller förresten med om att ta bort "gilla"-markeringar, då jag sett dåliga exempel av detta på andra forum.
 

_jonte

Patek
Crap, skulle såklart slagit ihop mina meddelanden; var en sak jag glömde... När jag går in i en tråd ser jag inte trådrubriken någonstans. Den är helt borta.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kan sammanställa allt sedan.

Gillafunktion stannar kvar. Jag tycker att det är en bra funktion att använda då man gillar något, men inte har något direkt att skriva.

Nivån på forumet ska också höjas, avsevärt. Det kommer en tråd om detta sedan.
 

Hardy

Thug
älskar
1: att inte bilden kommer med när man citerar
2: enkelheten att posta
3: att man får en notification när man blir citerad (kanske man kunde fixa även innan)
4: gillaknappen
5: layouten
6: den lilla avataren som syns när man har kommenterat på en tråd
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förresten. Innebär den nya versionen att man kan prenumerera på en sida och bli notifierad endast via kontrollpanelen, eller måste man fortfarande få mail hela tiden?
 
C

China

Guest
Ska se om det går att editera.

Det viktigaste för mig var att få med allt, förstod att det skulle bli problem med ordningen... En kompromiss för att lämna ett sjunkande skepp.
Ska se om vi kan fixa det - får dock ske manuellt ...tyvärr.

Det går faktiskt att få in bilderna igen när man redigerar inlägg, så det löste sig.:)
 
Topp