• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya titlar på Klocksnack

Dom här var ju mycket roligare än Grisvåld. Bra också att man har reserverat en nivå till för det måste väl var Lange överst? 😁

Tycker AP ska vara högre än VC, annars ser det bra ut. Skönt att inte längre ha jultema i april...

Mhm.. Panneraj alltså? 🤔 tja kanske det - varför inte?
Masar mig över till den forumdelen och ser om någon har något gammart mög att kränga på mig. Så att det stämmer. Man vill ju att det ska stämma. Ska bli skönt att få klippa av mig Griswoldfrisyren nu i alla fall.

Nu verkar det vara nya titlar, baserat på klockmärken. Föredrar faktiskt att det står ”Audemars” istället för ”Ellen Griswold”😂
Nu gäller det bara att lista ut i vilken ordning de kommer?

Ja, ja... Detta brytande.
Men jag håller med, otroligt mycket bättre titel än ref. till Päronfilmerna. 🙄
Men, varför bara Audemars? Vad hände med Piguet?
...Samt Constantin och Philippe, för den delen.

Update efter lite research, här är de olika nivåerna🙂
0-50: Breitling
50-250: Omega
250-750: Cartier
750-1500: Panerai
1500-3000: Rolex
3000-4500: Audemars
4500-6000: Patek

Den här listan lär väl skapa en del polemik ...Some people just want to see the world burn. Jaeger Le Coultre är int ens på listan? Och A. Lange und Söhne?

Tillbaka
Topp